Wat te doen met €1500

Vanmiddag heb ik een horloge verkocht en nu heb ik €1500 om aan iets nieuws uit te geven. Alleen weet ik nog niet zeker wat ik wil. Ik ben op zoek naar een jong gebruikt horloge in een goede staat, waarbij de staat belangrijker is dan de leeftijd. Het horloge zal ik dagelijks dragen dus het moet niet iets te apart/funky zijn. Qua stijl is in principe alles mogelijk, Ik heb een lichte voorkeur voor een duiker maar ook bijvoorbeeld een mooie dresswatch kan. Ik vind niet alles mooi maar ik sta voor alles open. Minimale maat is 39mm

Ik zat te denken aan een Omega SMP (in zwart) of een PO. Maar wellicht weten jullie nog iets anders moois. Als jullie zelf iets moois te koop hebben dan graag voorstellen voorzien van foto en vraagprijs per PB.

Het EHBO lijstje ziet er als volgt uit:

  1. Vereisten = minimaal op te geven wensen voor je horloge:
    -stijl: Lichte voorkeur voor duiker maar alles is mogelijk
    -vorm: Rond (eventueel ovaal, niet vierkant)
    -uurwerk in 't horloge: Automaat
    -budget: €1500 (iets meer kan nog maar niet veel)
    -staat: Goede tweedehands

  2. Voorkeur = wensen die je optioneel aan kunt geven, zodat we nog gerichter kunnen helpen zoeken:
    -uitstraling: Alledaags gebruik
    -materiaal: staal
    -band: staal (dresswatches op leer natuurlijk)
    -complicaties: kan hoeft niet
    -kleuren: Zwart, eventueel wit of bruin.
    -verkoper: betrouwbaar (duh)
    -herkomst: geen voorkeur
    -voorkeur voor merken: geen voorkeur
    -andere wensen: het lijstje is dekkend denk ik.

  3. Afknappers = zaken die je niet graag in/op/aan ’t horloge ziet zitten kun je hier optioneel aangeven:
    -esthetische punten: rare kastvormen, funky designs
    -materiaal: niet stijlvol goud (goud kan dus soms wel)
    -functies: geen
    -stijl: geen
    -uurwerk: quarts
    -overige afknappers: vintage, hommage

Dat was het. Hopelijk hebben jullie nog leuke ideeën.

voor circa dat bedrag lukt een smp coaxial denk ik wel. zelf vind ik de blauwe golfjes met opgelegde indexen erg mooi en iconisch.

Ik zou gewoon nieuw kopen. Is veel prettiger. Voor dat geld zou ik zeker een Hamilton Pan Europ nemen.

Of de blauwe…

+1

maar dan één die nog niet verkocht is :slight_smile:

http://forums.watchuseek.com/f29/sold-fs-anonimo-millemetri-mm2000-100atm-1000m-automatic-steel-bracelet-lnib-sold-729069.html

Omega Aqua-Terra of de Railmaster, beiden op zowel staal als leer te dragen en kunnen altijd gedragen worden ongeacht de omstandigheden. 1500 wordt misschien krap maar tis niet onmogelijk.

Rond die prijs is wat mij betreft Omega een prima keus. Ben het eens met Marnix over “de blauwe met golfjes”. Heb zelf de GMT variant daarvan en vind het een geweldig horloge. In het zwart is hij echter ook heel erg mooi en ook de AT lijn heeft een paar mooie exemplaren. Met 1500 euro zit je voor een automaat denk ik wel aan de ondergrens voor die modellen.

Ik zoek nooit een horloge bijpassend bij beschikbaar budget maar zoek naar budget bij een gewenst horloge

Hallo,

Een oris aquis date.
De zwarte met de grijze duikring.
Lijkt op het laatste model po .
1500 euro bij de … bijenkorf

Mika

Dat is toch niet echt een scherpe prijs hoor. de listprijs is 1350 op rubber en 1500 op staal.

Mika Schreef:

1500 euro bij de

bijenkorf

dreski Schreef:

Ik zou gewoon nieuw kopen. Is veel prettiger. Voor
dat geld zou ik zeker een Hamilton Pan Europ
nemen.
http://forums.watchuseek.com/attachments/f2/727205
d1338792919-hamilton-pan-europ-longines-column-whe
el-666871d1333167489-hamilton-pan-europ-relaunch-2
012-model-pan_europ1.jpg
Of de blauwe…
http://luxus.welt.de/sites/default/files/styles/ga
llery-real/public/img/hamiltonpaneurop_0.jpeg

+1, al is die blauwe een niet meer nieuw verkrijgbare LE die nu wel wat prijziger is geworden

laat ik iedereen maar even een reactie geven

@dreski: Ik heb het idee dat je met tweedehands meer horloge voor je geld krijgt en de afschrijving is ook minder als ik over een paar jaar besluit het horloge weer weg te doen. De Hamilton vind ik mooi maar ik stoor me alleen aan de combinatie duikring en tachymeter. ik hoef niet te weten hoe snel ik zwem.

@H47: Die Anonimo is erg mooi, de datum had anders gemogen maar hij is zeker het overwegen waard.

@Jaap-Willem: de Aqua Terra en Railmaster zijn inderdaad schitterende horloges. ook zeer geschikt voor dagelijks gebruik door de eenvoud. Voor €1500 lastig te vinden denk ik maar wellicht het verder sparen waard.

@Zeemeester: Dat vind ik een hele goede instelling. Echter vind ik dat er een hoop mooie horloges zijn voor rond de €1500 zoals de SMP en doorsparen naar bijvoorbeeld een Explorer II die ik nog graag wil gaat me net iets te lang duren.

@Mika: Bij Oris heb ik altijd een beetje gemengde gevoelens maar met een bijenkorf op 300 meter afstand kan ik het altijd proberen

Iedereen bedankt voor de input en “keep 'm coming”

Sinn, Damasko, Tutima, Fortis…

+1(tu) goede merken!

Een nieuwe Orient Saturation Diver of een gebruikte Seiko MarineMaster 300m…mmmmmmmmmmmm

Eric

Een Doxa Sharkhunter :slight_smile:
Of een Legend Diver van Longines.

Langerler heeft nog een leuke tudor

Johanr Schreef:

Langerler heeft nog een leuke tudor

Ja, jammer dat die 600 euro te duur is.

Sinn Tachymeter Chrono. Limited tot 100 stuks.

Erg mooi vind ik. Misschien koop ik hem zelf ook maar…

Alleen beschikbaar op manufactum.de

Speedy reduced ?!