Onderstaande Seiko heb ik jaren geleden eens gekocht bij een bekende dozenschuiver. Hij heeft jaren trouwe dienst gedaan in de Rotterdamse haven en in warme vieze motorruimtes van oude diesellocomotieven. Desondanks ziet ie er toch nog redelijk uit.
Maar hoe leuk ik hem eerst vond, zo afstotelijk vind ik hem nu.
Onderbroken cijfers op de dial, indices en wijzers in afwijkende tinten oranje, solar, band zonder fijnverstelling die nooit goed lijkt te zitten. Noem maar op. Na een tijd op dit forum ga je toch een andere smaak ontwikkelen en anders naar bepaalde zaken kijken. HF bedankt!
Ik wil alles zelf gaan doen omdat dat leuk is maar waar haal ik de juiste onderdelen vandaan? Ga ik me teveel op de hals halen wat betreft de zoektocht en heeft het allemaal wel nut? Alles bij elkaar ben je toch wel weer wat kwijt en dat geld kan ik misschien beter ergens anders bijleggen.
Wat een verhaal zeg voor een horloge van een paar tientjes. Blijkbaar heb ik hulp nodig Kom dus maar op met jullie ideeën
In allebei moet gewoon een plat dingetje, bij een gewone quartz heet dat batterij, bij een solar een capacitor. Alleen doe je er 4 x langer mee t.o.v. batterij. Capacitor kost 20 euro of zo, en zet je bijna zo gemakkelijk erin als gewone batterij.
Klopt, maar hij moet af en toe in het zonlicht. Ik vind het maar omslachtig ondanks dat ie zonder licht wel maanden door tikt.
Maar als ik toch alles eruit trek dan heb ik liever een gewoon quartz uurwerk.
Tja, het is wat je wil. Wil je 'm weer helemaal bij de tijd brengen dan gaat dat met een nieuw glaasje en pakkingen van bijvoorbeeld Monsterwatches en een condensator die je er zelf inzet toch richting de âŹ70. Dat kan misschien voor minder als een lieve mede-HFâer hier weer een nieuw glaasje voor je in wil zetten die je op de baai of one Ali scoort.
Ja klopt. Maar ik wil hem wel zo hebben dat ik hem ook draag.
Misschien kan ik ergrns een zwart met witte chrono dial vinden die past. Dan kan ik die erin zetten en hem zo dragen.
Beetje een hommage aan de oude Seiko chronoâs.
Deze dial met de onderbroken cijfers en kleuren irriteert me.
Ik snap dat je iets met het horloge hebt maar als ik je verhaal goed lees vind je de bezel maar niks, de wijzerplaat wil je wijzigen, je wilt een ander uurwerk en de band vind je ook niet fijn. Eigenlijk wil je dus alleen maar de kast behouden?
Na jaren trouwe dienst.
Dit horloge verdient meer dan gemod te worden.
Herstellen met behoud van de originele wijzerplaat of zo wegleggen en af en toe bekijken en denken aan hoe het geweest is.
Zo dan. Wat een verhaal.
Het is voor iedereen duidelijk : jij houdt van dit horloge !
Daarom ff een capacitor er in en m gewoon af en toe dragen. Niks modden.
Ik heb mân eerste horloge ook nog. Een Timex uit de jaren 70. Loopt niet, is 0 waard, maar zal hem never nooit wegdoen. Geen idee wat het is⊠Gevoel noemen ze zoiets geloof ik, of melancholie. Boeiend hoe ze het noemen, maar houden dat ding, en ik zou hem als het inderdaad maar een paar tientjes kost en je een goed adres hebt, gewoon laten maken. Ik zoek ook nog een adres had voor mân Timex.
Je hebt wel een punt. Net als jullie allemaal eigenlijk.
Als ik hem ga modden ben ik qua kosten net zoveel kwijt als dat wat ik voor ogen heb gewoon kopen dus dat is al geen optie eigenlijk.
Verkopen doe ik hem inderdaad niet.
Repareren is ook niet echt interessant want ik draag hem dan toch niet meer.