Ok, een dilemma In augustus weer lekker op vakantie én een budget van tussen de 2100 en 2300 euro. De reis gaat naar de States, dus btje rekening houden met de dollarkoers. Mn grail is toch wel een Rolex Sub of de nieuwe Explorer II… Maarja er is nog zoveel meer!
Met dat budget redt je het niet, ook niet tegen de huidige dollarkoers, als je gaat voor nieuw. Zeker niet als je bij terugkomst een vriendelijke douane-beambte tegen het lijf loopt.
Tweedehands sub of explorer kan lukken met een budget van zo’n 2750 euro. Reken dan op een goed gedragen exemplaar uit de 90-er jaren.
Wat ik zou doen? Doorsparen. (edit: en die MTM uit je andere post lekker laten voor wat ie is.)
Hai bert, bedankt voor het advies. Tweedehands is, voor nu iig, niet het idee. Rolex had ik min of meer ookal uit mn hoofd gezet, krijg er volgend jaar waarschijnlijk één van mn ouders voor mn 30ste verjaardag :D…
Maarja wat dan? De Limited ed. Tag Heuer die ik heb is gereserveerd voor iemand, dus die gaat er waarschijnlijk uit.
Dan komt t budget zo rond de 3 K… Ben al een tijdje rustig aan het orriënteren, maar met het huisdige grote en diverse aanbod is t soms wel verwarrend om echt duidelijk te krijgen wat ik nu echt wil. Pequignet is btw ook erg mooi! Én binnen het budget…
Waar ga je naartoe in de states ? Je kunt hier bij veel AD’s nog flinke kortingen krijgen. Ball, IWC, JLC kun je eenvoudig met 20-30% korting op de MSRP krijgen. Laten versturen naar een “out of state” adres en je betaalt geen sales tax ook. Gewoon geen horloge mee naar de VS nemen, horloge dragen en doosje in je koffer doen.
(oh - ja… thuis natuurlijk netjes aangifte doen en officleel invoeren die hap )
Zag twee weken geleden nog een paar Glashutte’s en IWC’s liggen met 40% korting in Nebraska… Waren natuurlijk niet de allernieuwste modellen, maar wel koopjes…
Lastige keuze hoor. Voor 3000e is er ongelooflijk veel moois te koop. Aan de andere kant, je komt dan ook steeds dichter bij de prijs van een nieuwe Rolex bij de bekendere handelaren. Het is een afweging die je alleen zelf kunt maken.
Keus genoeg lijkt me!
Een Cartier Roadster staal/zwart
Een Chanel J12
Een Chopard Mille Miglia GT XL
Een Girard Perregaux 1945
Een Glasshutte Senator
Een Graham Chronofighter
Een IWC Aquatimer
Een IWC Vintage Collection DaVinci
Een Speedmaster
Een Reverso
Een Ulysse Nardin Michelangelo
Een Ulysse Nardin Maxi Marine Diver
Een Zenith Port Royal
Een Zenith Class T (El Primero!!!)
Zomaar een zijstraat.
Ik heb anderhalf jaar geleden voor USD4000,- een nos Blancpain Leman gekocht.
Niets is onmogelijk.