Wat te doen?

De laatste tijd ben ik weinig meer te vinden op het forum. Dit komt niet omdat de hobby bekoeld is, ik heb er alleen te weinig tijd voor.

Nu heb ik een besluit genomen om weer terug te gaan naar de basis, dus alles verkopen behalve één G-Shock en de Seiko 6105-8110 van m’n opa en een klatser erbij.

Hiermee denk ik op een budget rond de 5500-6000 euro uit te komen, nu is het nog vroeg want ik wil eerst alles vekopen maar wat zijn de suggesties? Ik vind zelf de Sea Dweller Deepsea top maar die valt net buiten het budget. Panerai heb ik ook naar gekeken maar eigenlijk vind ik nogsteeds alleen de 024 een Panerai waarvan ik denk dat ik er niet op uitgekeken raak.

Ik hoor het graag van jullie (tu)

Superocean, planet ocean houd je nog geld over!

Als die Rolex net buiten budget valt, zou ik doorsparen.

Maar àls ik zo’n bedrag stuk te gooien had, zou ik ook eens naar een JLC Reverso kijken.

Hey Berend! Ik miste je al :smiley:
Ik zou zelf als je de DSSD zo top vindt, net dat beetje meer sparen. Zeker als het je echte klatser moet worden. Zelf vind ik deze overigens ook nog steeds helemaal het einde:

Succes! :)-D

De nieuwe SND zou mijn keus zijn, of een nieuw model Expl II, maar dan heb je het dilemma ‘zwart of wit’ weer…

Als je zeker weet dat je een SDD wilt, moet daarvoor doorsparen.Al het andere zal dan een teleurstelling zijn/worden.

Als je er wat jou betreft nog meer opties zijn, kijk dan eens verder dan de bekendere merken.
Persoonlijk vind ik in die prijsklasse Ulysse Nardin erg mooi en lekker anders! Een Maxi-Marine Chronometer of Diver vind ik prachtig op staal.
Over de UL GMT blijf je je verbazen. Geen gedoe met wijzertjes voor de tweede tijdzone. Gewoon digitaal!

Succes met je keuze. Ik ben benieuwd.
gr.
Han

Ik geloof niet dat een B-merk een optie is.:smiley:

gr.
Han

Ik zou ook even doorsparen (ook al omdat je zegt dat de Deepsea NET buiten budget ligt).

De panerai vind ik persoonlijk oerlelijk , zou die nog niet voor niets willen hebben , maw doorsparen voor de Rollie !

Ik vind dit erg lastig altijd. Ik denk dat doorsparen het best is.

tjvreeken Schreef:

Maar àls ik zo’n bedrag stuk te gooien had, zou ik
ook eens naar een JLC Reverso kijken.

Een reverso vind ik ook zeker gaaf, maar dan wel een met wat om naar te kijken (het liefst een display caseback)

tjvreeken Schreef:

Als die Rolex net buiten budget valt, zou ik
doorsparen.

Maar àls ik zo’n bedrag stuk te gooien had, zou ik
ook eens naar een JLC Reverso kijken.

Hè, TJ brengt me op een idee. Een gebruikte Master Compressor dan?

Als Rolex in je straatje past zou ik voor een nieuwe sub gaan.

Panerai is gewoon top als dikke kletser, zeker met de hele banden cultuur er om heen heb je heel veel variatie met 1 klok, een 372 is erg mooi maar wel heel groot, een 024 kan je dan toch kopen, je kan ook een pre a kopen van dat model of je koopt een titanium 025 mocht je dat materiaal mooi vinden, ik ben meer van het staal!

Ik heb zelf ook wat simpele horloges en 1 pam erbij, en heb helemaal geen noodzaak meer om er iets bij te kopen eerlijk gezegd, tuurlijk kijk je wel eens rond, maar daar blijft het bij :wink:

Ik heb zelf een Submersible gehad met tritium plaat waar ik helemaal weg van was. Leuk was dat je zo ekker met banden kunt wisselen en inderdaad, ik vond hem ook de mooiste PAM.

Uiteindelijk heb ik hem toch weer verkocht omdat ik niet kon wennen aan het uurwerk. De ‘wobble’ is zeer aanwezig en het is ‘slechts’ een valjoux 7750. Bij een horloge in de prijsklasse €3500+ vind ik nu een manufactuur uurwerk leuker en meer waar voor je geld.

Je moet uiteraard doen wat je zelf het leukst vindt maar wellicht dat even doorsparen voor een Deepsea niet zo’n slecht idee is(tu)

Groet,

Marc

Ik ga op termijn hetzelfde doen, en neem een nieuwe sub 116610 als daily beater. Vind ik de perfecte klok qua maat, band, kwaliteit en materiaal.

Panerai heb ik nog niet helemaal ontdekt en dat gaat ook niet meer komen denk ik, vind het gewoon niets.

Sinds ik een paar Rolexen heb (gehad) kan ik de kwaliteit ervan pas echt waarderen, zijn gewoon écht goed.

Succes!

Voor wat betreft Panerai kan ik het geheel met je eens zijn.
Er is wat mij betreft iets raars mee.
Op foto’s kunnen ze er adembenemend mooi uitzien.
“In real life” zie ik de kwaliteit er niet aan af en doet het me niets.
Ik ben zelf geen Rolex aanhanger en zou mij n 6K anders besteden.
Maar een sub of een GMT is iets raars. Alles klopt aan zo’n klok.
Waarschijnlijk omdat het ontwserp door evolutie en niet door revolutie tot stand is gekomen.
Deepsea heb ik niet echt een mening over. Nog nooit omgehad.
Het gevoel dat als er een tank over je horloge rijdt, dat de tank kapot is en je horloge nog heel, tja… Dat wil ook wat.

gr.
Han

JTrapman Schreef:

Hey Berend! Ik miste je al :smiley:
Ik zou zelf als je de DSSD zo top vindt, net dat
beetje meer sparen. Zeker als het je echte klatser
moet worden. Zelf vind ik deze overigens ook nog
steeds helemaal het einde:

http://www.wwwatches.nl/images/stories/1012/p10508
51.jpg

Succes! :)-D
die panies vind ik zo groot, echt niet mooi, iets kleiner en ik ging er ook voor

Als je een horloge wil waar je met een tank overheen kan rijden neem je een G-shock :slight_smile:

Ik snap sommige argumenten wel, ik vond Panerai’s eerst raar, maar ik ben ze eerst gaan waarderen, daarna ben ik ze pas mooi gaan vinden, en ik hou nu van de modellen met de soms minimale verschillen, ook ik moest over een drempel heen zoveel geld voor een aangepaste Unitas of 7750, ok het zijn bij de instappers misschien de meest exotische uurwerken, maar wel bewezen goede uurwerken en dat is ook wel wat waard, daarnaast zijn Panerai ook vele malen exclusiever in mijn ogen dan een Rolex horloge :slight_smile:

Ik zou het wel weten hoor een 024 is gewoon een prachtig horloge, en waardevast, ik denk zelfs dat de pre A modellen gewoon meer waard gaan worden, en ik gok dat de base modellen van nu er een keer uit gaan en Panerai alleen nog maar komt met manufacturen en dat zou de prijs niet veel goed doen, denk dat ze binnen een paar jaar niet meer te betalen zijn en de huidige modellen mee liften net als dat bij Rolex gebeurd. Dus ik zeg doen die Panerai :slight_smile:

Lastig hoor. Er is zoveel leuks te krijgen en hoe hoger het budget, des te groter de keuze.

Hij ligt wel boven je genoemde budget, maar volgend horloge vind ik echt geweldig.

Mijn Rollie bevalt zeer goed en is een klok welke in compleet evenwicht is. Het enige wat ik jammer vindt is dat hij op elke straathoek te verkrijgen is. Ik denk dan ook dat een van mijn volgende aankopen iets moet worden met een ‘wachtrij’ hierdoor ga je het horloge mijns inziens nóg meer waarderen.

Succes in elk geval