Wat Te doen ?

Forum leden wie kan me meer vertellen.

Ik heb al een tijdje de FP Journe Chronometer Blue op het oog, maar ik vraag me af is dit nu een HYPE of is een goede investering?

Ik denk dat alles van FP Journe alleen maar goede investering kan zijn.

Geen idee of het een goede investering is, maar ik vind het een pracht van een horloge. Heel mooi uurwerk ook en de mysterieuze, schijnbaar uit zichzelf opererende, balans vind ik briljant. Wat is de vraagprijs, als ik informeren mag?

Waarom denk je dat het een hype is?

Ik heb me er vroeger wel n’s over ingelezen en je komt eigenlijk alleen maar positieve ervaringen tegen,
en een hype na 16 jaar lijkt me dat stadium wel voorbij.
eigen ontwerp, vrijwel alles inhouse, goede materialen, geen 13 in een dozijn dus wat wil je nog meer ?
200% van je geld terug na 4 jaar ? :smiley:

Altijd lastig om horloges te zien als een investering. FP Journe maakt in mijn optiek schitterende horloge, zowel wat techniek als wat uiterlijk betreft. Gewoon doen denk ik, een eventuele waarde vermeerdering in de toekomst zou leuk zijn maar dat is iets wat niemand kan voorspellen.

De markt hiervoor lijkt me te klein om er makkelijk weer vanaf te komen. Horloges als investering zien lijkt me per definitie een recept voor teleurstelling.

Hoezo hype? Je bepaalt toch zeker zelf of je het mooi vindt of niet.
Koop nooit een horloge om te investeren, doe je met een auto ook niet. Beiden kosten alleen maar geld. Je koopt een horloge omdat je 'm mooi vindt. Toch?