Goedenavond,
Als nieuweling op het forum me eerst effe voorstellen. Mijn naam is Tony, ik ben 37 en woon in Gent (België) en ben sinds kort gebeten door het horloge virus. Ben in de markt voor een nieuw horloge maar twijfel ennorm, de 3 horloge’s waarover het gaat heb ik reeds gepast en vind ze alle 3 super. Mijn vrouw vind de “duikhorloge’s” het leukst omdat ikzelf duiker ben. Wil eigenlijk een horloge om elke dag te dragen want heb een IWC Pilot’s Watch Chronograph ref 371701 die ik sinds 2010 heb maar eigenlijk zelden draag (vraag niet waarom).
Ik zou ook voor de speedy gaan. Ik heb zelf een 16610 en ben er zeer tevreden mee, maar dit horloge hoort zoals gezegd op een oysterband of een nato en niet op mesh of leer. Iets wat bij de speedmaster wel zeer goed mogelijk is.
Ik weet niet hoe het met moderne Speedmasters is, maar de oude zou ik niet gebruiken om te duiken… nog niet eens omhouden tijdens het afwassen, bij wijze van spreken!
De Breitling is mooi, maar heeft meer de ‘looks’ dan de functionaliteit, vind ik…
Blijft er eentje over! Ik heb zelf geen Rolex, maar gezien de rijke duikhistorie van het merk, zou ik het wel aandurven om er eentje te dragen tijdens het duiken.
Menno
Natuurlijk ken je deze site al: http://scubawatch.org/ Zo ongeveer de web-bijbel voor iedereen die van duikhorloges houdt.
Hallo Thieuster, ik kende die site niet, thanks!! En BreitlingBerend, ik vind een Panerai niet echt mooi, weet dat dit inderdaad Top horloge’s zijn maar ze zijn niet mijn smaak.
Amai, reeds veel stemmen voor de speedy.
Een horloge voor het leven ,een echte duiker voor een echte duiker zou ik zeggen!
De stalen band zit zo lekker dat je waarschijnlijk nooit wil wisselen maar wanneer je dat toch zou willen is het natuurlijk geen enkel probleem (volgens mij zijn er zelfs perfect op de kast aansluitende rubber banden voor te krijgen)
Vond dat eerst ook maar toch al een paar foto’s
gevonden waarop een sub te zien is met andere
banden vind in deze reeks http://www.flickriver.com/photos/dimeadozen/sets/7
2157622056152172/ die met de Hirsch band wel
lekker.
GRTZ
T
Tony,
een lederen band aan een Sub, ik weet het toch niet hoor.
Heb zelf net een lederen band aan men Speedy zitten. De keuze voor een cognac kleurige band is gekomen door de patina van de makers.
Op het internet kan je nog mooie foto’s vinden van een Speedy aan leer.
Ik zou nog altijd de Speedmaster kiezen. Zeer tijdloos! De Sub is ook tijdloos, maar toch kunnen enkel de vintage modellen mij bekoren.
Hou wel in je achterhoofd dat duiken niets voor een Speedmaster is, daarvoor heeft Omega de Seamaster.
én ja… Breitling is helaas niet mijn ding. Veel te opzichtig…
Trouwens leuk om nog een Belg te mogen verwelkomen!(tu)
Ikzelf ben van omgeving Leuven.
Ziet er inderdaad mooi uit, en wat dat duiken betreft, het is nu niet dat ik het horloge zou meenemen onder water, althans toch niet in de oosterschelde ofzo, maar mijn vrouw vond het wel bij me passen. Mijn 2 hobby’s een beetje samengevat in 1 item.
Als je van bandjes wisselen houd is Rolex geen goed plan, mijn mening is dat alleen NATO’s daarbij passen of natuurlijk de standaard band. Op een Omega Speedmaster kan je vrijwel alles kwijt En Breitling is niet mijn merk.
Nu ga ik iets heel gevaarlijks zeggen
Is een andere band aan een rolex volgens velen gewoon niet zo’n goed idee omdat de stalen band van rolex zo geweldig goed bij de kast past?
Dat wil dan volgens mij nog niet zeggen dat een lederen of rubberen band (of nato) niet mooi zou zijn
Met de rolex sluit je het bandenwisselen volgens mij dan ook zeker niet uit.
Maar je zult er minder behoefte aan hebben denk ik.
Ik heb zelf een 116610LN en die wissel ik af met een sinn U1 op rubber.
Beide horloges een heel eigen (andere uitstraling) beide een dijk van een horloge
Als duiker zou ik voor de Rolex gaan. Een prachtklok. Maar van de 3 voorgestelde vind ik er geen om bandjes mee te wisselen. De Speedy op een nette zwarte leren misschien.
Jammer dat je Panerai niet mooi vind. Een duikhorloge, welke ik zelf erg geschikt vind om bandjes op te wisselen.