Momenteel maak ik een cruise en aan boord worden o.a. horloges van het mij onbekende merk Movado verkocht. De verkoper liet o.a. een quartz exemplaar met een groene plaat zien die maar liefst 1295 dollar moest kosten. Lijkt mij nogal aangetrokken…
Iemand een mening of ervaring met dit merk? Ik zie de reacties graag tegemoet.
Vintage Movado heeft echt wel wat te bieden. Moderne Movado moet je niet veel meer van verwachten dan danish design ed.
Movado museum vintage is wel redelijk bijzonder toch?
als ik de zoekfunctie gebruik met movado krijg ik heeeel veel resultaten
In de juweliersshop van de cruise schepen worden denk ik niet de oude Movado’s aangeboden, maar het nieuwe Movado- zoals het bedrijf nu is. Heeft niets te maken met het oude Movado en is absoluut niet van dezelfde kwaliteit. Movado is verschillende keren in andere handen over gegaan en maakt nu modehorloges met een knipoog naar de oude modellen van vroeger. Ik zou het niet kopen, maar dat is persoonlijk.
PS: daarnaast heb ik een paar jaar geleden een Bulova Curv gekocht bij de juwelier op de Nieuw Statendam van de HAL. 30% Korting in de shop… voor 650 euro als ik mij goed herinner. Google is your friend; maar niet op het moment dat je in die shop staat, want dan is er geen internetverbinding op je mobieltje… Maar de ervaring blijft natuurlijk onvergetelijk!
De echte vintage museum watches zijn zeker bijzonder. Maar dat is niet meer hetzelfde als het hedendaagse bedrijf.
Tenzij je een deal kunt maken is het altijd te duur op de cruise. Je voordeel is wel de relatief lage dollar.
Movado had de naam. De museum watch is idd iconisch. Reden voor mij om de black aan te schaffen in het verleden:
Prima Quartz uurwerken overigens
Toen wel, denk dat er toen ETA in zat maar met het huidige beleid van de Swatch group zal dat niet meer zo zijn.
De mijne bevat een eta
Google maar eens op vintage Movado.
De meest mooie horloges waaronder hele mooie chronografen.
Moderne movado is gewoon modder.
Om eerlijk te zijn: ja.
Past goed bij deze vreselijke man. Zeker niet kopen, het is niets bijzonders.
Ik vind dit wel een gaaf horloge. Welk model is dit precies?
Bij het artikel stond de referentie van de volledig zwarte dus het was even zoeken, maar het is de 0606876 zo te zien.
En inderdaad wel cool!
Vintage is leuk, modern 3x niks (vind ik dan).
De energie in daadwerkelijk onderhoud van het merk, kwaliteits productie en prijs-kwaliteits verhouding onder de maat in mijn beleving.
De designs van nu zijn veelal stijltje “fashionwatch”.
Het model, wat getoont werd in de plaatjes waar onze anti K-pop Koreaan op staat, is het bekendste model (en ook wel aardig) maar ook nogal uitgemolken. Movado is niet meer wat het geweest is in mijn beleving…
Ik zal een Movado klant niet afbranden. Wel denk ik dat er, voor de prijzen die ze vragen wel iets beters te vinden valt waar je meer waar voor je geld krijgt
Allen dank voor de duidelijke en eerlijke reacties. Hij gaat dus niet mee naar huis. Ik vond het al een twijfelgeval en bij twijfel is mijn motto altjd “niet binnenhalen”. Verder was er ook niet veel bijzonders te zien.
Ik twijfel nog even over de set met de Bulova 96K111 (met de zwarte plaat) die hier omgerekend voor net onder de € 500,- te koop is, maar waarschijnlijk is die thuis voor niet veel meer te koop en dan heb ik er garantie bij, wat bij zo’n cruiseschipaankoop altijd wat twijfelachtig is.
Voor rond de €450, heb je hem hier als je nog coupon mee pakt… Als dit het horloge is waarover het gaat
Nee, het is een heel andere. Zal proberen er vanmiddag een foto van te maken, als de shops weer open zijn.