Wat uit mijn verzameling, Seiko"s, Kinetic en LCD

Gewoon wat foto’s, van een aantal klokjes uit mijn vaste verzameling.
Ik kan er natuurlijk bij vermelden wat een geweldige klokken dit zijn, maar eigenlijk weeten de meeste mensen op dit forum wel dat Seiko hele goede en mooie spullen maakt.

Dus geniet van de afbeeldingen, de meeste modellen zijn relatief zeldzaam.

Geweldige mooie stijl, waarbij de kast mooi in de band overgaat, zwart chrome en gematteerde elementen.

AGS, 100M, ik vind het model erg mooi,


AGS 200M diver

Kinetic 200M Diver

De kast en band van deze kinetic is een mooi ontwerp,


Auto relay in restauratie, Sapphire glas en de band wordt bewerkt, dit is een 200M diver, met geschroefde kroon.

Mooi blauw… Fabrieks nieuw, ongedragen. ( ev te koop )

Degelijke stalen digitals, ook een leuk verzamel item, dit is een van de eerste, met de minutenaaanduiding in blokjes rechts boven van 10 seconde.

Sports 150M, lekker stevig en betrouwbaar.


Bijzondere uitvoering, The Doc Brown’s Chronograph, from the “Back to The Future” movie! uit 1983. Met de bezel selecteer je de functies, met originele band. De extra bediening voor de chrono heb ik er helaas niet bij.
( is ev te koop)

Leuke link over deze klok: http://picasaweb.google.hu/phoenixgadgets/SeikoA826NEWBackToTheFuture#
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260522988548&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Nog een mooie en degelijke digital, met stevige pushers,

Nieuw, ongedragen of gebruikt, erg zeldzaam, ik durf hem amper te dragen.

Mijn beste,

Mooie foto’s van nog mooiere horloges, laten ons op deze wijze, deelgenoot zijn van een enerverende verzameling aan horlogerie!!
Geniet er van. Dan doen wij dat ook!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Dat zijn leuke horloges Erik(tu) Wat betekend AGS op twee van de Seiko’s?

De eerste lijkt wel geinspireerd door OAKLEY of is het andersom?

leuke collectie overigens, top!

Mooie ‘vaste’ collectie. De bovenste is heel opvallend. Ik had hem ook nog nooit gezien.

Prachtige collectie(tu)
De tweede Seiko (AGS)kan ik niet plaatsen. Ik vind em erg mooi.
Graag wat meer gegevens.

De tweede AGS is een 200M diver
42mm zonder kroon en 44 met de kroon gemeten,
Sapplex glas, dus een Sapphire glas op mineraal glas,
De originele band heeft een extra lipje om de band snel wat te veruimen om over een duikpak te dragen.
Caliber 5m43 model 0C30,
Geschroefde kroon

Uiteraard voorzien van een Seiko modificatieset om de gangreserve van twee weken op 6 maanden te krijgen.
De kinetic diver heeft dezelfde specificaties, maar dat is een caliber 5M42, dus enkel een dag aanduiding.

Juist omdat deze afwijken van de " old school" modellen wat zeldzamer en naar mijn mening leuker.
AGS divers zijn de voorlopers van de Kinetic en waren in die tijd zeer duur, en erg mooi afgewerkt. Het Sapplex glas bv was zeker in die tijd nog bijzonder. Die tijd is halverwegen de jaren 90.

Mooie collectie!(tu)
Mag ik vragen wat het typenummer is van de Kinetic 200M Diver?

AGS staat voor automatic Generation System, en is gelijk aan de Kinetic met veel al het zelfde caliber uurwerk.

De AGS is dus de voorloper van de term Kinetic en voornamelijk bedoeld voor de Japanse markt en net zo exclusief in die tijd als de Grand Seiko die ook enkel voor de thuis markt gemaakt was.

Het type nummer van de Kinetic diver is 5M42, model 0C30.

Er was een hele serie met blauwe en zwarte wijzerplaten, ik zoek al jaaaaren naar de blauwe, en de AGS diver komt er aardig bij in de buurt

Bedankt voor de interesse!

Hallo Erik,
Erg mooie collectie. Is wel totaal wat anders dan je Russen. Als je MOEST kiezen, wat zou het dan worden: SEIKO of BOCTOK/Poljot ?

Groeten,

Peter vd G.

(tu)

Hoi Peter,

Dank je wel voor de complimenten.
Kiezen is een moeijke kwestie.

Zowel de Russen als de Seiko hebben namelijk een verzamelwaarde voor mij.
De Russen omdat deze een geschiedenis hebben en het is tevens onbegrijpelijk hoe ze voor zo weinig geld een leuke relatief betrouwbare klok kunnen maken.
Vooral de stalen en Amphibian vind ik mooi.

De Seiko heeft ook geschiedenis, met al die mooie uitvindingen op hun naam, betrouwbaarheid en tevens voor een betaalbare prijs.

De afwerking en betrouwbaarheid van de Seiko staat op een hoger niveau dan de Russen, vandaar dat ik de Seiko’s meer gebruik als de Russen. Daardoor spaar ik de Russen dan wel meer.

Om op jou vraag terug te komen, indien ik alles zou moeten wegdoen en er een zou mogen houden, dan is dat de Seiko Kinetic Diver, omdat deze nauwkeuriger werkt en meer tegen een stootje kan met het Sapplex glas… Tevens omdat je er nagenoeg niet meer aan hoeft bij te stellen, je weet altijd zeker wat de juiste tijd is.

Enn jij, wat zou jou keuze zijn?

Ik krijg veel vragen over de AGS diver.
Hierbij een leuke link, met mooie uitvoeringen.

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=56189

Erg mooi:~ en bedankt voor de heldere uitleg:#

Het is altijd een genot om een stukje van jouw verzameling te bekijken, mede door de prachtige foto’s en de uitgebreide uitleg, echt top (tu)

mvg, Frans

SEIKO Monster of de STRELA.

Simpel met mijn bescheiden pols voelt de Russ veel beter en de chrono is ook technisch een erg mooi ding, dus de Russ in dit geval.

Een persoonlijke keus!

De Monster is overigens een dijk van een klok!

mijn passie voor seiko is door jou gevoed met kennis en mooie klokjes, leuk om te zien wat je allemaal nog meer verzamelt, elke keer een verrassing,
ik draag jouw Seiko Scubamaster elke dag en die loopt exact op tijd, en dat voor een oude quartz duiker met echte dieptemeter! wat een kwaliteit en schoonheid in ontwerp en uitvoering, bedankt nog ik zal er zuinig op zijn en altijd in mn verzameling houden,dus je kunt met gerust hart slapen hoop ik!

de eerste is helemaal top. wat een prachtig horloge.