Wat versta jij onder de term “ luxe horloge “

Werk in Schiedam. Paar jaar in de buurt van Nolet gewerkt. Nu meer centrum Schiedam.

Ik heb er 17 jaar gewoond, helaas geen winkels, waar luxe horloges worden verkocht :man_shrugging:
Gelukkig wel dicht bij Rotterdam

1 like

Uuhm Ralph Lauren? Luis Vuitton? Gracias but no gracias :joy:

Ik heb de lijst niet gemaakt hè :sweat_smile:

Die past wel in dat rijtje hoor.

“A passionate car collector, Ralph Lauren was inspired by the details of his 1938 Bugatti Type 57SC Atlantic Coupe when designing this watch from the Automotive collection. The hand-cut amboyna burl wood dial emulates the legendary Bugatti’s steering wheel, while Super-LumiNova® Arabic numerals on the matte black dial evoke the dashboard’s gauges. Made by Jaeger-LeCoultre for Ralph Lauren, a manual-winding movement drives the timepiece, merging Swiss precision with high performance”

Die zouden zelfs bij high end luxury moeten staan qua uurwerken en ook daar horen ze absoluut bij de top van die klasse.

Moet minimaal een netto maandsalaris kosten, zegge toch minimaal €8500.
Een foto op HF moet minimaal 25 likes opleveren.
De buurman moet het herkennen als een duur horloge.

Meer eisen heb ik niet.

6 likes

Als je een horloge niet draagt voor de tijd is het een luxe-horloge

Zo weinig?

Niet om het een of ander, maar bij welke werkgever krijg je dit armoedige salaris? En zoeken ze nog mensen? ( ik vraag dit voor een vriend )

:rofl:

4 likes

Jaren geleden was een luxe auto een waarin je met 4 personen kon zitten, dus geen bestelwagen.
Ik vind een horloge wat je om de pols draagt een luxe horloge. Past het niet om de pols is het een klok.
Rare discussie.

2 likes

leuk topic :blush:

Ik weet niet maar ik lees de tijd af op mijn horloge. Soms wel nuttig hoor.

Ik ook, sterker nog, ik zal nooit een horloge kopen waarop het moeilijk is de tijd te lezen. Maar als ik geen horloge om heb weet ik ook wel hoe laat het is (mobiel).

Wanneer je 300k spendeert aan een horloge zonder wijzers en de looks van Apple Watch, dan kan je wel van luxe spreken.

Dat maakt een horloge niet nutteloos.

Waarom zou dan een smartphone nuttig zijn?
Je kan ook een laptop gebruiken.

Ik maak bv tussen (online) meetings door graag een wandeling. Heerlijk dat dit zonder telefoon kan, en ik toch nog op tijd terug ben.

Klopt, en ook dan weet je hoe laat het is zonder horloge.

Maar mijn opmerking was in het algemeen bedoeld, voor jou geldt dat blijkbaar niet. En dat is prima.

2 likes

:popcorn::popcorn::popcorn:

Valt best mee dan :rofl:

Wees blij, denk ook niet dat er een “basis lijst” is hiervoor, sommige merken maken basic maar ook zeker hoger klasse horloges

1 like