Wat versta jij onder de term “ luxe horloge “

Luxe horloges , iedereen heeft op dit forum wel van deze term gehoord. Maar wat is nou een luxe horloge? Is dit een horloge met een prijskaartje van minimaal 3k of is het een horloge geproduceerd van materiaal dan alleen maar van staal of metaal? Is het binnenwerk heel complex of is het horloge heel exclusief ?

1 like

Luxe!

2 likes

Wat voor de een een luxe horloge is, is voor de ander een goedkope prul.

6 likes

:popcorn:

Dit wordt een goed weekend.

8 likes

Voor mij is een horloge luxe als het gemaakt is van materialen zoals keramiek en saffier , voor de Rolex fanboys is een horloge hoogstwaarschijnlijk pas luxe als de gouden kroon op de wijzerplaat staat

Alles vanaf een speedy en up.

Zilverkleurige kroon is ook goed hoor

3 likes

In principe is elk horloge luxe want nutteloos en dus blijkbaar als sieraad gedragen. Zou je de smartwatch met enige fantasie nog een zekere functionaliteit willen toedichten, dan kunnen we de rest (en zeker de mechanische exemplaren) onderbrengen in de categorie Luxe Horloge

7 likes

Als je er mee in een bubbelbad kan en er een fles champagne mee kan sabreren.

3 likes

Als je er op Googled zijn alle horloges zo’n beetje luxe horloges. Ik zou de term zelf niet echt zo gebruiken, maar denk dan toch meer in het hogere segment als Rolex, Omega, Breitling, Cartier, IWC, etc. Cartier vind ik wel echt luxe eigenlijk…

Als iemand zijn spaarrekening/varken en knip binnenstebuiten gaat keren voor een horloge.

Of ongeveer 3k gemiddeld uit gaat geven.

Als je al een rits NA’s voorbij hebt zien komen hier dan is het wel duidelijk zo onderhand denk ik.

1 like

Ik ben ook heel tevreden met de witte kroon ♛

1 like

Hier een aardige indicatie. Zal niet iedereen t mee eens zijn want het is natuurlijk maar wat je onder luxe schaart.

7 likes

Vooral die Hublot klopt.

Als je zo’n ding koopt laat je inderdaad de wereld zien dat je schijt heb aan 80% afschrijving op duizenden knaken.

4 likes

Elk horloge wat de gemiddelde leraar, verpleger en politieagent duur vindt.

Luxe is datgene wat je eigenlijk niet nodig hebt maar wel heel fijn is.

1 like

Een fles jenever

1 like

Wel uit Schiedam dan​:man_shrugging::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nolet!

2 likes

Zwart Nazareth voor de intimi

1 like

U komt uit Schiedam :sweat_smile:

1 like