Groen
Voor mij is het het eerste punt waar de band scharniert, als het ware. Als je male endlinks hebt die uitsteken voorbij de daadwerkelijke lugs is de lug-to-lug een nietszeggende maat.
Dat zou ik nooit doen. Dergelijke stupiditeit is goedkoop vermaak. ik hou van vermaak
In alle filmpjes op Youtube wordt de groene afstand gemeten.
Sommige reviewers wijzen er wel op, bij een horloge met âmale end linksâ, dat het dan groter draagt.
En ze geven dan eveneens de maat op met die end links erbij geteld.
L-T-L afstand vind ik overigens een veel meer zeggende afstand dan de diameter van een horloge.
Ik vind het een pittige hersenkraker voor op de maandagochtend, het voelt als een strikvraag
Lijkt me legitiem dat fabrikanten gewoon de buitenste maat meten, afstand tussen de lugs, groen dus. Het klopt dat hij bepaalde banden eigenlijk de aanzet ook belangrijk is in de draagbaarheid, maar technisch gezien is dat niet de lug-to-lug. De betekenis zit in de naam van de term. Je kan er natuurlijk ook altijd een andere band op zetten (integrated bracelets daargelaten).
Het was zeker niet bedoeld als strikvraag, en ik plaatste hem op een luie zondagmiddag zodat we wat te doen hadden
Maar ik vind juist de betekenis niet blijken uit de naam van de term. âLug to lugâ, het is niet âLength over the lugsâ ofzo. Bij âLugwidthâ bijvoorbeeld meet je ook niet over de lugs maar tussen de lugs, dus waarom vind iedereen dan dat het bij lug-to-lug over de gehele lengte van de lugs is. Vooral ook niet zo goed te begrijpen omdat dit niet de meest belangrijke maat is om het draagcomfort van een horloge te bepalen.
Prettige maandagochtend allemaal!
Eens, als je die term leest verwacht je dat het de hart-tot-hartafstand van de veerpennen is.
Dacht ik ook. Ook omdat âlug widthâ de breedte van de band âaanzetâ bepaald. En hart tot hart meer exact de lengte van de band om de pols.
Maar blijkt toch âgroenâ te zijn.
Vind het een interessante semantische discussie maar kan hem niet meer volgen. Wat bedoelen jullie met âhart-tot-hartâ?
Als jullie bedoelen de maat tussen de pushpins zou de logische naam toch zijn âpushpin-to-pushpinâ?
Dat zou inderdaad een logischer naam zijn; ik denk dat daar de discussie juist door op gang gekomen is. Dat dat logischer zou zijn maar dat het niet zo heet
Dit dus, einde topic.
Ik hanteer altijd groen!
Dat hebben ze dan fout. Lug width en bandaanzet of strap width zijn evident. Pin to pin is een maat die maar door heel weinig fabrikanten nog apart wordt genoemd, en het verhaal van schakel tot schakel kent geen naam.
Groen is het enige correcte antwoord. Gewoon de totale lengte van het watch head van top tot teen.
De afstand tussen de assen (hartlijnen) van de veerpennen.
Dat zou ook kunnen. Maar de afstand tussen de veerpennen valt dus iets kleiner uit, namelijk de hartafstand min twee keer de radius van een veerpen.
Door de hartafstand te gebruiken is de diameter van de veerpennen niet meer van invloed.
Haha oke oke, vooruit, daar heb je me te pakken. We houden het op hart-pushpin-tot-hart-pushpin.
Laten we zeggen zowel groen als blauw, maar de fabrikant gaat uit van blauw. Maar genoeg leden die ook graag willen weten wat de lug to lug in de breedte is
Haha, dat zou ook kunnen. Je hebt een horloge met gebold glas, meet je dan vanuit het midden of vanaf de zijkant. Scheelt toch in dikte