Wat verwacht je van shuang Yu?

Beste leden,

Uit het verre Oosten kreeg ik zonder dat ik ze gezien had een lotje Chinese horloges. Leuk om te oefenen en kijken wat ik al een beetje in de vingers heb.

Inmiddels heb ik al een paar uurwerken voor forumleden gedaan, tot hun volle tevredenheid. Dat is leuk om te doen. Kijk maar eens bij Pontiac only

Ik kreeg een aantal horloges toegestuurd, nadat ik de douane ook nog enige euro’s had overgemaakt en het varieerde van dames-, kinder- en een Dong Feng herenhorloge, waar ik een kapitale fout heb begaan, maar er komt een ander uurwerk deze kant op.

De Dong Feng laat ik nog zien als hij klaar is, maar ik laat alvast een voor- en na- idee zien. Genoeg DNA van dertig jaar China, maar dat lost wel op in de ultrasoon.

Foto’s maken, een topic schrijven en een horloge servicen is geen goede combi vandaar slechts een idee van een voor:

Aan die hierboven begin ik over een paar dagen.

En een Na: een Konggue 19 zuan

-15 210° en 3.4ms is toch niet verkeerd en ik kan nog wel beter. Beaterror wordt lastiger, de regelsleutel kan alleen de spiraal beïnvloeden. Maar hiermee ben ik al tevreden. En dat voor een Chinees uurwerk. 17 steens…ook de veertonbrug en het eerste rad waar de minuutpijp op zit geklemd, zijn allebei gesteend.

Tweede week januari verwacht ik het donorwerk voor de Dong Feng en dan laat ik jullie dit weten.

Groet en een gezond 2023!
Serge

9 likes

Ben benieuwd. Leuk een service van een wat exotischer uurwerk op dit forum.

2 likes