Wat vind HF van de Seiko age of time collectie

Ik was vandaag eens aan het neuzen in de chrono Seiko wereld en kwam deze leuke horloges tegen … wat vinden we ervan?
En natuurlijk een klein beetje extra info :

Seiko Age of Discovery, Limited Edition World Time Alarm Watch #SPL060

images.jpeg-1
The Seiko SPL060 is a Limited Edition watch celebrating the 30th anniversary of the Age of Discovery. It has a white dial with goldtone accents. World cities are listed on the chapter ring. A (local time) 24-hour sub-dial is at 12:00, and a 12-hour alarm sub-dial is at 6:00. The goldtone case size is 40mm in diameter x 10mm thick. 46mm lug to lug. A curved Hardlex crystal provides you with a clear view of the dial and it resists scratches.

It comes with a leather strap and the lug width is 20mm. The watch is water resistant to 50 meters. The watch is battery powered via a Seiko 5T82 quartz movement

Features

  • Movement: Seiko Caliber 5T82 Quartz (battery powered)
  • Case: Goldtone, 40mm diameter x 10mm thick. 47mm tip to tip
  • Back: Solid snap-on
  • Crystal: Curved Hardlex
  • Band: Leather Strap, 20mm lug width
  • Water Resistant: 50 meters

En natuurlijk foto dabai :upside_down_face:images.jpeg

Ikzelf vind de 060 versie de knapste :metal:
Maar de andere mogen er zeker zijn… deze worden aangeboden rond €250-280

Niet mooi en teveel van alles…:face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Veel te druk. Niet mijn kopje thee zeg maar…

2 likes

Te druk. Niet voor mij.

1 like

Ze stammen uit de jaren '90 en waren toen zeer populair. Ik heb er verschillende gehad, want vond ze heel mooi. Ze waren niet goedkoop. Ik heb er nu nog steeds twee in NOS staat. Draag ik af en toe, gewoon voor de lol. :slightly_smiling_face:

Volgens mij heet de collectie overigens niet “age of time” maar gewoon ‘Age of Discovery’ . Er staat op het achterdeksel een oud zeilschip gegraveerd zoals bij ontdekkingsreizen werd gebruikt. :wink:

4 likes

Wauw… ergens triggert het me wel 1 aan te schaffen

1 like

Zou het gewoon doen. Ze duiken op Catawiki regelmatig op; daar komen die van mij ook vandaan. :slightly_smiling_face:

1 like

Tikkeltje druk voor het mooie en iets te barok

1 like

Ik hou het in de gaten

1 like

Is het ook niet zo dat een chrono over het algemeen druk hoort te zijn .?? @MechanicalFreak @VtiE and @GMTplus1

1 like

Mwa, voor dat geld liever een horloge uit de Seiko 5 serie.

1 like

Ieeee bah

1 like

Nee. Een chronograaf moet dingen timen, maar hoeft niet per se druk te zijn.

2 likes

:sweat_smile: je hebt gelijk, er zijn bepaalde segmenten die het rustiger houden …maar de overal is toch een algemene lijn door te trekken …niet ?

Dit dus. Een mooie chrono is in balans. De kunst van het weglaten dus.
Mooie voorbeelden vind ik een Speedy, Sinn 356 en goedkoper bijvoorbeeld een Dan Henry 1964.

1 like

Een speedmaster of HKED63 bijv vind ik een heel stuk minder druk.

1 like

Point taken