Wat vind je het mooiste horloge ooit?

Ik zou het eerder kitsch noemen. Vloeken in de kerk? Wellicht, maar ik vind dat wij “Crafts” niet met kunst moeten verwarren. Thematisch is het natuurlijk onzinnig en niet van deze tijd, zo’n stel vogels, een nestje en een ei, godbetert.

Ik zou 'm niet aan de muur hangen als schilderij. Zo heb ik ook nog nooit van die 16e en 17e eeuwse doodgeschoten-patrijs-kaasplankje-appel stillevens gehouden, en verafschuw ik dit soort “natuur” werkjes. En jongetjes waarbij een traan over de wang biggelt.

:slight_smile: Sorry. :pray:

6 likes

Wat een geile dingen. De enige Rolex die ik echt, echt zou willen hebben: Een Turn-o-graph met donkere dial. Lekker lekker.

Het mooiste horloge ooit? Neuh, maar zo heb ik ook liever gewoon een lekkere dame dan “de mooiste” dame, wat dat ook zelfs maar moge betekenen. Die filosofie valt goed naar ontwerp te vertalen. :slight_smile:

Sorry voor de dubbele post, dat krijg je als je van onder naar boven leest.

1 like

Day date dan ja, en die is volgens mij ook al custom order.

Je hoeft je niet te excuseren.
Ik zou het ook niet aan de muur hangen net zoals andere ‘kunstwerken’.

Ieder zijn ding. :+1:

1 like

Sowieso een raar topic.

Neem nu deze lijst. Ik vind de calatrava op 12 en de rolex antimagnetique op 2 erg mooi, maar verder is het een droeve bedoening. Er zitten iconische stukken bij, maar mooi is anders.

Ook valt het me tegen hoeveel reut in dit topic ik eigenlijk gewoon niet mooi, tijdloos of onderscheidend vind, een paar modellen daargelaten.

Er is dus iets mis met mijn smaak, of het is een onmogelijke vraag.

1 like

Tweemaal Hublot in de lijst, dat zegt al genoeg… voor mij is het deze:

8 likes

Denk inderdaad dat er iets mis is met je smaak.

Enkel zodat we dan hier niet dieper over in hoeven te gaan. :wink: Heb enkel de eerste gezien een Daytona; gewoon een commercieel stukje,… het meeste is ook niet mijn ding.

2 likes

Er is niks mis met je smaak heul veul horloges in dit topic zijn zum kotsen. Maarrrr wel kostbaar. Die dingen worden nog al eens door elkaar gehaald.

1 like

10 likes

Voor mij het mooiste merk!

3 likes

Ik heb zelf zo geen horloges, maar ik vind de combinatie van een elegante kast van een dress watch met een kunstige, ambachtelijke dial super.

Hermes, Vacheron Constantin, JLC, …
Ze hebben er allen een paar in het gamma.

img1328151318cfs

6 likes

Dit vind ik ook wel iets speciaals.

4 likes

Valt mee. Het gaat erom wat jij vindt, niet om wat jij vindt van wat een ander vindt.

4 likes

Ik vind je post erg vindingrijk. :ok_hand:

1 like

Zo’n Omega tourbillon staat bij mij op nummer 1. Nee ik vergis mij. Een officiële Rolex tourbi staat op 1😆

1 like

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil niet zo groot vind. De Lapis is unieker en patseriger en de ultieme guilty pleasure. De onyx is meer stealth (voor zover een geelgouden rolex stone dial dat kan zijn) en chique.

Ik vind de prijzen heel redelijk/extreem laag eerlijk gezegd. Een unieke end game Rolex in edelmetaal voor minder dan 20-30K.
Voor die prijs vind je bij lange na geen end game GMT/Explorer/Daytona/sub.

1 like

Die zijn toch gewoon van staal.
Dacht dat de edel-gevallen juist meer bij het mid-life gebeuren horen. :wink:

4 likes

Klopt.
Maar de day-date is toch een top-range model van Rolex. En qua day-dates is het lastig om een onyx of Lapis exemplaar te overtreffen (of je moet heel erg van diamanten houden). Dan is een prijs van 20-30K echt een koopje.
Dat bedrag leg je ook neer voor de meest simpele daytona’s of medium-rare subs/dwellers en GMT’s.

Een Daytona icm een jubilee. Zeldzame combi, welke niet af-fabriek tegenwoordig te krijgen is. Maar wat heerlijk sfeertje geeft het. :heart_eyes:

8 likes

Mooi zakmesje ook trouwens.