Wat vind je het mooiste horloge ooit?

Inderdaad. Heb zelf wel enkele mooie liggen.
Foto komt van analogshift. De turn o graph van Bulangandsons

1 like

Ik vind heel veel horloges mooi, van toolwatches t/m platte dress watches, maar als ik er echt 1 moest kiezen, dan kies ik zonder twijfel de Rolex Day Date… die vind ik al zo’n 45 jaar het mooiste horloge… 36 mm , in geel goud. :slightly_smiling_face::+1:

16 likes

Hoe wil jij je sub hebben?

Medium-rare graag :thinking::wink:

2 likes

Barbaar! :grin:

1 like

Zijn dat gewichtjes op het omega-tourbillion-ding-in het midden? Zonde.

1 like

Jij vindt 20-30k voor een ouwe Day-Date met een stenen wijzerplaatje extreem laag? Wat moet jij een lading schmoney verdienen per jaar.

Wat draag jij, een Jacob & Co? :joy:

1 like

Dan wordt het een heel saai topic. Ik heb namelijk de neiging om gewoon minimalisme na te streven. Hoe minder er is, hoe langer iets het volhoudt.

De Moser Venturer, hier met grote datum, kan echter ook goed zonder, met KS of met centrale seconde.

De Calatrava, in de één of andere versie.

Iets van Vacheron, en dan niet die rare duikers.

Een Cartier Tank Americaine.

Maar als liefste de Credor Eichi II.



Want met één van die horloges weet ik zeker dat ik hem over 30 jaar nog mooi vind en met goed fatsoen kan nalaten aan deze of gene.

Die Fleurier Parmigiani van jou (schrijf ik dat goed?) zit ook in die hoek, maar mijn eigen Grand Seiko zeker ook. En, als ik eerlijk ben, m’n Nomos ook wel.

11 likes

Parmigiani uit het dorpje Fleurier in het Zwitserse kanton Neuchâtel. :wink:

2 likes

Dat was bekend, alleen die spelling he, zo voor de koffie… Dat blijft nadenken, met name omdat ik toch echt steeds in de Parmigiano schiet.

Die horloges heb ik al lang niet meer voorbij zien komen! Is nog uit de tijd van MTV Cribs. Is er iemand met een Jacob hier op het forum? Als goud weer in is, dan zal dat wel volgen straks. :v:

2 likes

Patek geld voor een Rolex.

Wat een mafklappers zijn er toch ook op deze wereld. :slight_smile: Voor 20K heb je deze jongen in platina:

Hij is wat sportief, dus als ik mensen daarmee voor het hoofd stoot:

Heb je 2K over.

8 likes

Check this out en je zult de werking kunnen zien van de tourbillion.
Dat maakt het allemaal duidelijker.
Op die tourbillion is het omega logo heel geraffineerd geplaatst en tegenover een stukje waardoor de blauwe secondewijzer zichtbaar wordt.

Enjoy

Edit: het gaat mij niet om Rolex wel of niet beter, wel om de tourbillion.
:wink:

4 likes

Leuk horloge wel, hoor, maar er zit een gat in het midden. Jammer, dat.

Ik vind tourbillon’s namelijk vulgair, eerlijk gezegd. Aangezien het geen enkele functie meer heeft is het “Hee, kijk mij nou eens” gehalte me te hoog. Zeker als ze een tourbillon uitvoeren in een echt enorm Nike-logo. Pardon. Omega logo. Een logo, in ieder geval. Brrr.

Echt jammer, want de guilloche is wel cool, de wijzers zijn leuk gevonden en de kleurstelling is niet raar.

2 likes

Een mechanisch horloge heeft heden ten dage afgezien van dat het leuk of mooi is ook geen enkele functie meer, dus doe mij maar een tourbillon, het ultieme stuk nutteloosheid. Maar wel een heerlijk stukje mechaniek. :sunglasses:
De meeste tourbillons zitten inderdaad in een gat dat ergens willekeurig in het horloge is geboord, maar bij deze Omega dus mooi in het midden, ik vind het gaaf. :star_struck:

Edit: Blijft natuurlijk de vraag of het horloge is dit topic thuishoort. Is het echt mooi, of is het “begeerlijk” maar dat geldt voor heel veel horloges in dit topic. :thinking:

1 like

Ik weet niet hoe het met jou is hoor, maar ik kijk nog gewoon op zo’n ding om te zien hoe laat het is. :+1:

4 likes

Euh, dat klopt. :blush::sweat_smile:
Maar een kwartshorloge kan dat veel nauwkeuriger, en toch blijven we mechanische horloges kopen. Valt wat mij betreft toch een beetje in dezelfde categorie als een tourbillon. Ooit was het de ultieme manier om een horloge nauwkeurig te laten lopen (al gold dat vooral voor zakhorloges). Dat is het allang niet meer, dus nu hoeft het alleen nog de ultieme uiting van horlogemakerij te zijn. :sunglasses:

Je moet het in perspectief zien. Ik kan als armzalige student geen enkel horloge in dit topic aanschaffen🙃

Maar vergeleken met alle overhyped, overpriced, vintage rolex sportmodellen die simpel voor 50K en zelfs 100K+ gaan, vind ik de onyx day-date veel bang for buck.
In vergelijking met de gehele (vintage) horlogemarkt, is dat al een stuk minder.

1 like

Bijna alles hiervan zou ik willen nomineren.

2 likes

Ik keek naar mijn bankrekening, silly me :sunglasses:.
Maargoed, tussen ons, ik heb afgelopen vrijdag een bod van 8000 euro gedaan op een Lapis DD wijzerplaat en het bod is afgeschoten.

Dus Onyx…here I come.

2 likes

8000 piek voor een leuk felgekleurd wijzerplaatje? :scream::joy: