Wat vind je het mooiste horloge ooit?

[quote=“koekoek, post:82, topic:149229”]
Mona pudding kroon
[/quote] :joy::joy::joy::joy:

2 likes

Voor mij deze Rolex Daytona 6265 Big Red


Die set die AVW onlangs heeft verkocht was voor mij de perfectie, ooit zal het er misschien toch eens van komen😉
https://amsterdamvintagewatches.com/shop/rolex-daytona-6265-big-red-2/

8 likes

Ach, met 39x10mm grootte is hij dan wel weer mooi in balans. Voor mij speelt de achterkant ook zeker een rol. Eén van de redenen dat ik mijn Nomos toch erg waardeer is juist de achterkant:

Da’s gewoon tof. Aan de andere kant merk ik dat ik voor m’n Stowa beter had kunnen investeren in een Unitas handwinder met decoratie, of de top grade versie van het uurwerk.

Ook is de kastvorm voor mij een dingetje. Van m’n Mühle vind ik de zijkant erg mooi en ben ik achteraf blij dat ie niet platter is.

Maar dat geldt zelfs voor mindere goden als m’n Hamilton Navy, waarvan de kast gewoon dynamisch is:

Kortom, de wijzerplaat en kroon zijn slechts aspecten van het ontwerp die meewegen in de "mooiheid’.

Bovendien vind ik die puddingkroon tof. Het is weer eens wat anders. En ja, wie is er niet groot mee geworden?

5 likes

Deze is inderdaad mooi maar die darkside of the moon :+1:t5::+1:t5::+1:t5:

1 like

@Tim_Jong-un
:joy::joy::joy:

Potjandorie waarom ken ik deze niet!!

Rolex Milsub

achteraf toch spijt? :sweat_smile:

Ik ben zelf ook een enorme kasten fetishist. Maar dit soort ronde kasten met pootjes er aan vind ik zelf niet zo moooi. Ik vind bijvoorbeeld de Speedmaster en King Seiko achtige kasten mooier.

2 likes


Doe mij deze aub :sunglasses:

2 likes

Misschien iets minder een horloge dat tot de verbeelding spreekt, maar dit (of de monk of Dexter Gordon) is momenteel mijn doel:

16 likes


Ik vind deze prachtig😍

8 likes

Prachtig, ook een favoriet van mij! Stond er laatst of een op het uhrforum

1 like

Klopt. Gelimiteerd tot 700

1 like

Ja vind ik ook bijzonder mooi. :ok_hand:

Journe please! Ik dacht bij het lezen van de topictitel direct aan de Chronometre Bleu, wat voor mij wellicht wel het mooiste horloge is dat ik ook daadwerkelijk zou dragen. Toevallig heb ik hiervoor recentelijk een juwelier benaderd, dus wie weet over een tijdje… :innocent:

17 likes

Grönefeld, met trema op de ‘o’, vind ik veruit de mooiste.

1 like

Het correcte antwoord is een Omega Constellation ref. 2853 of 2799 in rosé goud.

23 likes

Door dit merk ben ik me gaan verdiepen in horloges, en mede daardoor denk ik meteen aan deze:

7 likes

Ja prachtig zeg! :ok_hand:

Prachtig inderdaad, classy en maar net iets afwijkend door die blauwe ring.

Haha, één van de kanshebbers wat mij betreft. We kunnen er altijd een poll tegenaan gooien

3 likes