Wat vind je het mooiste horloge ooit?

Mooiste horloge ooit … ?
Poeh, dat veranderd nog wel eens.

Op dit moment is de (simpele) Oris Aquis Chronograph mijn absolute holy grail.

Waarom ?
Ik vind Chronographs super en ik vind ORIS super :blush:
En verder is het gewoon een prachtig horloge :heart_eyes:
En precies mijn maat.

8 likes

Komt behoorlijk in de buurt ja.
Daarom heb ik dan ook Omega Schumacher 3559.
Als alternatief :rofl:

2 likes

16 likes

Zo zeg, deze kende ik dus nog niet! Wat een mooi alternatief. Ik ben een groot fan van zowel de indeling van de wijzerplaat als de kleurencombinatie van de Paul Newman en deze Omega.

Overigens, noemen we deze Omega Schumacher 3559 nu een hommage of niet? Ik bedoel, de indeling en het kleurgebruik is bijna gelijk, maar ik zou de omega zelf niet direct een hommage noemen :thinking:.

1 like

Geen 13 in een dozijn

4 likes

Zoiets waarschijnlijk :heart_eyes:

6 likes

Dat zijn er heel veel… Waaronder deze:

15 likes

Dit had ik totaal niet verwacht van jou :open_mouth::upside_down_face:

1 like

Ja klopt wel…bijna alle rolexen vind ik niet echt mooi…behalve deze…ik ben een sucker voor no date en als ik een Rolex zou willen zou deze het zijn…Maar Grand Seiko en The Citizen vind ik ook bruut…(twijfel alom bij mij)…Nu alleen nog sparen :sweat_smile:

2 likes

Welk model is die GS?

Dat blijft voor mij de Roger Dubuis Excalibur Round Table.

amazing-fashion-1

15 likes

Zou je nu willen stoppen? Subiet krijg ik een broek-crisis…

SBGH039 volgens mij…

1 like

Deze vind ik wel erg mooi…

image

15 likes

Dat is deze Urwerk UR-210 :heart_eyes:
Vind werkelijk alles prachtig aan dit horloge… De techniek, de looks :ok_hand:t4:

7 likes

Het valt me op dat hier door velen nu niet bepaald de krochten der horologie worden doorzocht. Het mooiste horloge ooit uitkiezen en dan met een Rollie, GS of Speedy aankomen? Dat riekt naar horlogische kaalslag, zeg ik u!

Ik had toch wel iets van FP Journe verwacht:

Of misschien wel een Gronefeld:

Wellicht een Roger Smith:

Mijn keuze zou de Gronefeld 1941 Remontoire zijn, in RVS. De versie met zilveren dial en geblauwde wijzers:

https://www.gronefeld.com/collection/1941-remontoire-br-/white-gold-br-or-br-stainless-steel/

Zeer tof, wat ze met de consistentie van het afwinden van die veer hebben bereikt.

23 likes

Ikke die andere…:ok_hand:t4:

13 likes

Wow…die eerste Gronefeld! :heart_eyes:

3 likes

Ik dacht eerlijk gezegd dat die duurder zou zijn. De RVS is 54.500 Euro, de roodgouden met Rhodium dial is slechts 59.895 Euro. Inclusief BTW, uiteraard.

All things being equal is het een moeilijke keuze. Ze zijn allebei tof.

1 like

Heel bijzondere stukjes techniek? Maar mooiste? Mwah. Misschien verschillen we van mening over de definitie van mooi. Het gaat mij bij deze vraag voornamelijk om het ontwerp. Rare mona pudding kroon op de Gronfled en heb veel mooier gebalanceerde wijzerplaten gezien. :wink:

7 likes