Wat vind je nou ECHT het mooiste van je eigen horloge ?

De kleur van de wijzerplaat, de markeringen , de eenvoud en de maat. Zeg maar gerust alles!

4 likes

Blingbling!!!

:smiley::+1:

10 likes

Yep. Duidelijk, mooi hoor.

Ook heel duidelijk, dat kan niet missen.

:ok_hand:t4:

2 likes

Roulette en de roman dials!

10 likes

Gewoon alles maar vooral de pcl en blauwe bezel.

8 likes

Het bandje.

b2789f59638464a7164d74d12efa8ff93614720d_1_587x500

De polished lenter cinks?

8 likes

De lugs!!!

Het logo!!!

En natuurlijk de PCL‘s

:smiley::+1:

8 likes

Die wijzerplaat!! Heerlijke sunburst. En natuurlijk de nagedachtenis aan mn vader, daarom heb ik m ooit gekocht.

Oris Artelier

6 likes
3 likes

Echt waar ? Grappig. Ik zou zeggen de markers, of de glimmende bezel.

1 like

Ben is een beetje een rare vogel. Een konijnenvogel.

2 likes

Euh

Ik geloof t
leg het maar niet uit.

2 likes

Wat ik het mooiste vind van mijn eigen horloges is dat ze van mij zijn :+1:

Ik ben een blije kampeerder

6 likes

De sunburst en de vorm van de kast

3 likes

Bij de GS de wijzers en indexen

Bij de DJ is het lastig om te zeggen wat ik het mooiste vind

-De elegante kast
-Fluted bezel :heart_eyes:
-Jubilee :heart_eyes:
-Lugs :ok_hand:

Bij de SDGM de wijzerplaat, gewoon formidabel

Bij de ML de elegantie

Bij de Connie de karakter en onyx in de indexen

Tja ik stop maar, kan wel door blijven gaan :stuck_out_tongue_winking_eye::+1::joy:

7 likes

Is inderdaad erg mooi gedaan. :+1:

Zal er ook eentje plaatsen, deze Citizen Chronomaster. Het oog voor detail,

Hier als voorbeeld de datum:

1. De passende gepolijste buitenrand.
  2. De fijne ribbels op de bovenkant.
  3. De binnenrand grover afgewerkt.
  4. Het ‘witte’ gedeelte van de datum schijf met een afwerking die aansluit bij de papieren (washi) wijzerplaat.

16 likes

Afleesbaarheid
Het horloge is niet mooi, maar zó functioneel

Het is speciaal ontworpen om zo gemakkelijk mogelijk de tijd af te lezen.
Brede, gladde bezel, waardoor niets afleidt van de wijzerplaat. Hierdoor gaat de focus naar de wijzerplaat.
De wijzers. Alle drie een andere lengte, breedte en vorm om ze zoveel mogelijk te laten verschillen.
Alle drie wit om het contrast met de wijzerplaat zo groot mogelijk te laten zijn.
De wijzerplaat. Speciaal ontworpen voor optimaal contrast met de wijzers. Zwart/antraciet met een donkerbruine gloed erover.
Ook de lay out is speciaak ontworpen. De afgekapte urenwijzer (lelijk maar super functioneel) komt tot 2/3 van het uurgetal zodat je het getal altijd ziet.
Ook de overige indeling is gericht op tijdsaflezing.
Mooi is geen criterium, tijdsaflezing is hĂšt criterium bij dit SUS-model, bedoeld om de Japanse jeugd in contact te brengen met analoge tijdsaflezing.
De dikke 12, 3, 6 en 9 markers, de dunne markers er tussen. De minuten markers, de contrasterende wijzers. Alles vult elkaar aan met maar één doel : tijdsaflezing.
Ook het datumvenster, altijd een afleidende factor, leidt niet af. Het is het inmiddels beroemde ‘verborgen datumvenster’. Uiteraard heeft de datumschijf dezelfde kleur als de wijzerplaat en heeft het datumgetal dezelfde kleur wit als de markers.
Het matte wit van de markers contrasteert uiteraard met het harde heldere wit van de wijzers.
Niets leidt af van het tijd aflezen.
Ik heb mensen gehad die de datum niet konden vinden, echt waar.
Maar, ik kan er over schrijven, na een dag dragen van het horloge, in alle soorten licht en schemering realiseer je je hoe voortreffelijk het ontwerp is. Tijdsaflezing ĂŒber Alles !
Het. Is. Echt. Waar.
Bij ALLE andere horloges moet je even ‘ontcijferen’, even bekijken, vertalen, omrekenen hoe het zit.
Bij deze niet. In één oogopslag, letterlijk, ‘zie’ je de tijd. Je voelt hoe laat het is. Voordat de ogen scherpgesteld zijn weten de hersenen de tijd.
Het. Is. Echt. Waar !
Het horloge is klein, 35 millimeter, en zonder leesbril zie ik niet scherp op deze afstand.
Het maakt niet uit, wel of geen bril. Door het ontwerp voel je gewoon hoe laat het is.
Alle andere horloges hebben dit niet.
Ook het digitale broertje niet, op het oog een kopie, zonder datum. Zelfde kast. Zelfde layout van de wijzerplaat. Maar een andere kleur zwart. De wijzers, ook ietsje anders, smaller. Deze verschillen zijn al genoeg om de Superafleesbaarheid ongedaan te maken.
Ook op foto’s zie je de Superafleesbaarheid niet.
Je moet het ervaren en geloof me, elk ander horloge is een achteruitgang !
Helaas is deze SCFF001 zeer schaars. Het is een grailwatch, en als je hem al vinden kan ook behoorlijk aan de prijs. Toch, Ă ls je hem tegenkomt, doe het !
Let op, de SCFF003 heeft het niet. Alle andere horloges hebben deze Superafleesbaarheid niet.
Alleen de SCFF001 heeft het.
Ik weet niet wat ik schrijven, zeggen of doen moet om je te overtuigen.
Als Japanners iets doen, doen ze het goed. Maar dit is ze niet normaal goed gelukt !
Hij is dus niet mooi, maar heel heel bijzonder door deze unieke eigenschap

4 likes

Check check check, echt wel.
Daarnaast vind ik bij de mijne het koperen randje om de bezel echt een geweldig detail.

9 likes

De opgelegde indices.

8 likes

De wijzers, indices en de plaat. Zoals die met licht spelen, dat is buitengemeen.

De vintage vibe van de C-shape kast en het lichte linnenpatroon wat tegen de inleg op de indices en wijzers afsteekt.

Misschien wel de achterkant. De voorkant is charmant met gebold plexi (sexy) en retro-look, maar dit uurwerkje:

De plaat-bezel-gebold glas combo.

De nietsontziende duidelijkheid op een dynamische plaat:

De manier waarop kleur minimalisme breekt:

Wijzers en subdial, man man man, wat mooi geblauwd en gevormd. En wat een contrast met de plaat.

Azuur en bling. Bling-azuur. Wat kan het ook anders zijn?

Dit is moeilijk. De wijzerplaat met indices zijn erg cool. Het uurwerk ook. Maar de brushed zijkant van de kast en het gevoel van hoogte/diepte zijn hier toch echt uniek:

Het feit dat een toolwatch zoveel koddige en rare details kan hebben zonder uit elkaar te flikkeren in een lelijke chaos:

Battlescars en sunburst tegen strakke gelumede cijfers. Dit ding belichaamt functioneel goed onderhouden wabi-sabi.

16 likes