Wat vind je nou ECHT het mooiste van je eigen horloge ?

Maar dan met de olifant I suppose :wink:

1 like

Afhankelijk of ik naar de voorkant of de achterkant van mijn horloge kijk.

De voorkant: de maanfase die niet simpel op een schijfje is geverfd, maar die verzonken is, een bolling heeft en zo glad en glanzend is als een spiegel (helaas lastig op foto vast te leggen)

De achterkant: De mooie handmatig afgewerkte brug onder de dubbele zwanenhals.

13 likes

Ik vind het leuk dat de pushers van een El primero chronograph (dus racing) lijken op de zuigers van een motor

image

9 likes

De fluted bezel, en de crispy print van het datumwiel. En de hoog opstaande stick markers ook wel eigenlijk… :heart_eyes:

3 likes

Het ogenschijnlijk ontbreken van een glaasje. Ik krijg steeds de neiging om de wijzers te aaien :heart_eyes:

12 likes

Dat zeker. Beetje te warm voor het olifantje.

Nu met het zweterige weer is een Hirsch performance een prima band.

2 likes

Je hebt helemaal gelijk. Wat is de pelagos toch een heerlijke klok

3 likes

Goed verhaal :+1:

De eenvoudige klassieke wijzerplaat, het gebolde saffier dat speelt met het licht en de randen vervormt, de gematteerde kast.

6 likes

Bij deze seiko zeg ik, de wijzers en de indexen. Ze zijn niet zo groot of ā€œindrukwekkendā€ als bij veel andere seiko’s. Daarbovenop is het allermooiste wat je niet kunt zien, hij is van mijn vader geweest. Hij droeg hem elke dag, en ik heb hem sinds zijn overlijden heel veel gedragen. Tegenwoordig wissel ik regelmatig om hem een beetje te sparen.

Toch eens kijken of ik het glas niet kan laten vervangen voor een safier :smiley:

6 likes

Een horloge is net een mens… ook al lijkt hij lelijk, er is altijd wel iets moois aan.
Zoals de BFK, ik vind die rechte lugs met oversized lugholes gewoon gaaf.

5 likes

De datum en de opgelegde indexen met zwarte rand vind ik het mooist bij dit horloge. :heart_eyes:

6 likes

De sunburst in combinatie met de lume :heart_eyes:

5 likes

Heerlijke stoere vintage uitstraling en tegelijkertijd best chique, en het draagplezier van 40mm met een super l2l maat en op de fenomenale Oris Tropic rubberen band.

Damasko…punt! Het bijzondere gevoel om de pols van ƩƩn brok Duitse techniek en onverwoestbaarheid.

6 likes

Naamloos-2

8 likes

De golfjes!

6 likes

Het deksel… .? :joy:

4 likes

De chocoladebruine tropical dial.

6 likes

De lugs van deze Roamer met gepolijste versus geborstelde kast.

169ce47ef56f53af7fd546b5b88c6c57e0031e83_1_413x500

5 likes

De kast

Alles :slight_smile:

10 likes