Wat vind jij het mooiste in NL gemaakte horloge?

Zomaar even uit interesse, wat vind jij nou het mooiste Nederlandse horloge?

Van der Gang?
Ketelaars?
Grönefeld?
Hulsman?
Engelbarts?

Uniek of betaalbaar?

Kneijnsberg & van Eijk vind ik erg mooi

14 likes

Ik ben gauw tevreden

13 likes

22 likes

Heeft hij ondertussen al meer horloges gemaakt? Of nog steeds alleen zijn eigen?

Ik mis nog wel wat merken is je lijstje.
Van der Klaauw
Staudt
Holthinrichs
Fromanteel
Oostwegel

Ik vind overigens dat er best wat mooie dingen tussenzitten bij deze merken. Ik ga even rustig nadenken wat nou het mooiste is… :slight_smile:

3 likes

Lastige keuze. Er zijn best wel wat leuke Nederlandse merken. Ik denk dat het zal gaan tussen de Ketelaars 3d terra in motion of Gronefeld remontoire.

1 like

De onbewiste nummer 1 in NL natuurlijk. Maar echt mijn smaak is t niet :no_mouth:

2 likes

Ik heb er nog nooit een in het echt gezien, maar ik heb deze liever dan welke Rolex, Seiko of Zenith dan ook. Denk ik.

In elk geval zou ik hem graag eens willen proberen of in het echt willen zien.

3 likes

De mooiste van Nederland weet ik niet maar dit is een schitterend horloge. :slightly_smiling_face:

31 likes

Klopt niet te vergeten brunmontagne, pelikaan, delft watches etc.

Het (zeer incomplete) lijstje dat ik gaf was slechts een startpunt. Vul maar aan.

Naar mijn mening worden er veel verschrikkelijk mooie producten gemaakt in Nederland waar we trots op mogen zijn. En naast de rolex, squale of seiko zouden we een Nederlands horloge in de collectie moeten hebben.

5 likes

Aevig is/was er ook nog.

8 likes
1 like

Gro:nefeld is wel de mooiste … afwerking, ontwerp, manufacture, en een wijzerplaat van Voutilainen

foto van het net

en ik vind VdG en Staudt teveel richting IWC gaan met het uiterlijk. Holthinrichs is wel een origineel design, en Ketelaar vind ik de minste. Zo een wereldbol is al veel vaker vertoond , greubel forsey, JLC, Vinceterra, Montblanc en nog een stel, en ik vind de symmetrie dan niet meer kloppen.

Van der Klaauw is ook prachtig maar het astronomische heeft niet mijn voorkeur.

Dus 1 Gronefeld , 2 Holthinrichs en 3 van der Klaauw. :+1:

4 likes

Er zijn er meer hoor:

https://allesoverhorloges.nl/merken/hollands-glorie/

Gronefeld maakt echt schitterende dingen :ok_hand:t2:

Dit kan mij de broek wel bollen.

13 likes

Ik vind de horloges van Holke Dijkman wel erg mooi en vooral ook de techniek er achter.

10 likes

Dit is indd een prachtexemplaar

Was dit niet dat horloge waarbij het uurwerk eigenlijk ondersteboven was gemonteerd? Dus aangepast dat de wijzers aan de achterkant van het uurwerk gemonteerd kon worden.

Christiaan van der Klaauw staat wel hoog op mijn lijst.

Maar voor mij is dit de mooiste.

9 likes

Ja dat klopt.

2 likes