Zomaar even uit interesse, wat vind jij nou het mooiste Nederlandse horloge?
Van der Gang?
Ketelaars?
Grönefeld?
Hulsman?
Engelbarts?
Uniek of betaalbaar?
Kneijnsberg & van Eijk vind ik erg mooi
Zomaar even uit interesse, wat vind jij nou het mooiste Nederlandse horloge?
Van der Gang?
Ketelaars?
Grönefeld?
Hulsman?
Engelbarts?
Uniek of betaalbaar?
Kneijnsberg & van Eijk vind ik erg mooi
Heeft hij ondertussen al meer horloges gemaakt? Of nog steeds alleen zijn eigen?
Ik mis nog wel wat merken is je lijstje.
Van der Klaauw
Staudt
Holthinrichs
Fromanteel
Oostwegel
Ik vind overigens dat er best wat mooie dingen tussenzitten bij deze merken. Ik ga even rustig nadenken wat nou het mooiste is…
Lastige keuze. Er zijn best wel wat leuke Nederlandse merken. Ik denk dat het zal gaan tussen de Ketelaars 3d terra in motion of Gronefeld remontoire.
De onbewiste nummer 1 in NL natuurlijk. Maar echt mijn smaak is t niet
Ik heb er nog nooit een in het echt gezien, maar ik heb deze liever dan welke Rolex, Seiko of Zenith dan ook. Denk ik.
In elk geval zou ik hem graag eens willen proberen of in het echt willen zien.
Klopt niet te vergeten brunmontagne, pelikaan, delft watches etc.
Het (zeer incomplete) lijstje dat ik gaf was slechts een startpunt. Vul maar aan.
Naar mijn mening worden er veel verschrikkelijk mooie producten gemaakt in Nederland waar we trots op mogen zijn. En naast de rolex, squale of seiko zouden we een Nederlands horloge in de collectie moeten hebben.
Gro:nefeld is wel de mooiste … afwerking, ontwerp, manufacture, en een wijzerplaat van Voutilainen
foto van het net
en ik vind VdG en Staudt teveel richting IWC gaan met het uiterlijk. Holthinrichs is wel een origineel design, en Ketelaar vind ik de minste. Zo een wereldbol is al veel vaker vertoond , greubel forsey, JLC, Vinceterra, Montblanc en nog een stel, en ik vind de symmetrie dan niet meer kloppen.
Van der Klaauw is ook prachtig maar het astronomische heeft niet mijn voorkeur.
Dus 1 Gronefeld , 2 Holthinrichs en 3 van der Klaauw.
Dit is indd een prachtexemplaar
Was dit niet dat horloge waarbij het uurwerk eigenlijk ondersteboven was gemonteerd? Dus aangepast dat de wijzers aan de achterkant van het uurwerk gemonteerd kon worden.
Ja dat klopt.