Wat vind men van deze nieuwe Seiko?

Gister en vandaag kwam ik dit horloge tegen in de etalage en ik vond het meteen een mooi design. Thuis even gezocht om welk horloge het gaat en hier wat info over het horloge:

[b]Early this year, Seiko unveiled a new flagship among its Premier collection of watches. The Seiko Premier Kinetic Direct Drive Moon Phase. Unlike their entry-level offerings, the Premier collection offers more luxurious features.

For example, a hybrid kinetic movement (Cal. 5D88), a sapphire crystal and hand-winding capability. A moon phase function. Better case finishing, higher quality materials than the traditional Seiko line. A power-reserve of 1-month, something not even available in a true mechanical until recently.

All the time and calendar functions are operated by the single crown, and the same crown allows the wearer to add power to the watch and see, in real time, the power that is being generated. With the day and 24 hour indicators combined in the 6 o’clock dial, and the two power reserve functions presented in just one fan-shaped dial at 9 o’clock, the high functionality is unobtrusive but immediately accessible, and the classic, traditional feeling of Premier is preserved.

It comes in three different variations, see here. The version pictured above is the made of stainless steel and features a leather strap with a folding clasp.

Water-resistance is approximately 100 meters. Available Q4 2009. Retail starts at $1500 for the steel/leather strap version.[/b]

In Euro’s zou dit horloge zo’n 1.000 euro kosten. Ik vind het een heel mooi horloge! Maanfase, gangreserve aanduiding, kinetic techniek, dag/datum indicatie en 24-uurs aanduiding en een maand gangreserve, fantastisch. Alleen die prijs vind ik een struikelblok.

Anderen die ervaring hebben met dit horloge? Al gezien, gepast en/of gekocht?!

ze worden steeds mooier :wink:

De nieuwe high-end Seiko’s laten mijn hart altijd sneller kloppen.
Spijtig dat ze ook zo prijzig zijn …

Vind de techniek die er in zit geweldig. De looks zijn niet zo mijn ding.

De looks zijn ook niet echt mijn ding. Houd niet zo van een witte wijzerplaat. Vind dat gewoon wat minder chique staan. Ik zou zelf eerder voor een Velatura gaan.

Ik weet uit ervaring dat zo’n kwijl-foto de echte schoonlheid niet eens weet te tonen…

als Seikonaut kannik het natuurlijk niet over mijn hart verkrijgen te zeggen dat ik deze niet mooi vind.

dus: ik vind vintage seiko’s wel mooi :wink:

Zeer mooi …(en eigenlijk niet zo duur man…gewoon kopen als jij ze graag ziet zou ik zeggen) Laat de dealer echter eerst alle functies doen,want ik ben al wat tegengekomen met seiko).
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe seiko, maar ik verkies de sportura chonomatic met alarm. (SNAP23p1). Als ik de dealer vroeg om mij het alarm eens te laten horen, wat hem niet meteen lukte…ook niet met de handleiding gebruiksaanwijzing… begon ik toch al stilletjes te twijfelen. 2 dagen later ging ik terug… nog niets.
Ik zal een andere dealer moeten opzoeken…

ik vind hem erg mooi

Ziet er geweldig uit! (tu)
Hoewel ze de laatste tijd leuke en knappe variaties uitbrengen, ben ik al een paar jaartjes een beetje uitgekeken op Kinetic.

Erg mooi horloge, met twee -hoogstpersoonlijke- kanttekeningen:

1. ik vind het jammer dat alle Premier Kinetics de uren aanduiden met streepjes of Romeinse cijfers. Mijn voorkeur gaat uit naar arabische cijfers

2. van zo’n relatief duur horloge verwacht ik ergens wel dat het “Made in Japan” is, en niet in Singapore. Nu is het alleen “Mov’t Japan”. Ik weet dat dit waarschijnlijk een irrationele bedenking is, maar toch…

Beste Seiko liefhebbers,
Indien gewenst kan ik dit horloge leveren voor Euro 750,00. Echter alleen dan met een stalen band. Dit alles met garantiekaart en handleiding alsmede doos.
Vriendelijke groet,
Jan

Ik vind hem mooi!

Wel grappig dat mensen dit horloge als ‘duur’ betitelen…

Gezien de techniek en de bekende afwerking van Seiko blijft het misschien veel geld maar dat is echt wat anders dan duur.

2000 euro of meer voor een horloge met een ETA 2824, da’s duur!

Mijn beste,

Ik heb deze magnifieke Seiko Premier, zojuist bij juwelier Ed Kesten te Rotterdam in ogenschouw kunnen nemen.
En de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat deze nieuwe Seiko zijn gedegen familienaam alle eer aandoet.
Dit horloge met de eigenschappen van: deugdelijkheid, sportiviteit en een vleugje chique zal menig pols sneller doen kloppen.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

ziet er goed uit!..zou hem zeker wel eens in het echt willen bewonderen…

Wel een beetje een drukke wijzerplaat hoor… Verder niet onaardig, maar niet helemaal mijn ding!

Ik vind hem ook mooi en wat er allemaal mee kan dan is dat toch ook betaalbaar lijkt me

Jaap-Wim Schreef:

In Euro’s zou dit horloge zo’n 1.000 euro kosten.

€ 1080,- om precies te zijn.
En hij is een slag groter dan de SNP005

Wat is eigenlijk het verschil tussen Japan en Singapore made? Zit daar een kwaliteitsverschil tussen?

Ik heb al meerdere keren gelezen dat er geen kwaliteitsverschil “zou” zijn, omdat Seiko overal dezelfde kwaliteitscontrole toepast.

Anderzijds worden bijvoorbeeld de Grand Seiko’s en Spring Drive’s (de duurste Seiko’s) alleen in Japan gemaakt…

Voor mij heeft het ook een stukje met merkbeleving te maken, en met lichte Japanofilie, sinds ik enkele jaren geleden enkele dagen in Kyoto was. Ook qua auto’s, motorfietsen en hifi heb ik het eerder voor Japanse dan voor bijv.Duitse producten. 10x liever een Honda Accord of Subaru Legacy dan de zoveelste leasegrijze Audi A4 of Koe7 bijvoorbeeld.