Wat vinden jullei hiervan tudor snowflake

hallo allemaal,

ik heb een foto van een tudor snowflake
en wil graag jullie meningen hierover horen.

ik ben op zoek naar zoiets maar heb totaal geen kennis van tudor of rolex,
tip zijn welkom

ik heb helaas nog maar een foto

Het glaasje is waarschijnlijk een # 19, dit wordt vaak er op gezet door mensen die een hekel aan het loepje hebben.

T Swiss T plaat lijkt goed te zijn maar voor meer zekerheid zou je een close up van de diepte aanduiding moeten hebben.

Folded band in goede staat is kostbaar, dus het is lekker als deze er aan zit.

Pareltje mist op de inlay, die zijn los te koop voor bedragen rondom de 100,-

Gr. Roel

roel dankje wel voor je reply,

met of zonder band is nog een optie scheelt 560 euro,
dat vond ik best veel maar jij geeft aan dat ze niet goedkoop zijn.

pareltje die prijs valt me dan wel weer mee.

wat zou de prijs zijn voor een juist glaasje, ik miste het loepje al maar dacht dat het misschien de foto was

Je hebt een tropic 125 nodig, reken op een bedrag tussen de 75,- en 150,-.

Valt de prijs voor een pareltje mee? Het is niet groter dan een speldenknop.

Er worden verschillende prijzen voor folded banden (ref 9315 en 7836) gevraagd. Rolex - Tudor - Tudor (clasp en blad) is duurder dan Tudor - Tudor -Tudor. Liever voor 500,- een top band dan voor 300,- een wrak…

Wie verkoopt dit? Want zoals altijd met dit soort spullen is het prettig als het van een betrouwbaar adres komt. op de baai staan regelmatig meer fakes dan kloppend.

Gr. Roel

Ik zou dus wel een nieuw glaasje willen en pareltje.
Maar dat kan stapsgewijs zal hetvwel mee nemen in de prijs bespreking.

Is er iemand die een gooi wil doen voor een prijs wat dit mag kosten

Roel nogmaals bedankt voor je input

Rob964.c4 Schreef:

Ik zou dus wel een nieuw glaasje willen en
pareltje.
Maar dat kan stapsgewijs zal hetvwel mee nemen in
de prijs bespreking.

Is er iemand die een gooi wil doen voor een prijs
wat dit mag kosten

Roel nogmaals bedankt voor je input

Snowflakes kun je kopen tussen de 1500,- en 3000,- afhankelijk van staat en referentie. Vroege Swiss only uitvoeringen zijn zeldzamer en dus waarschijnlijk duurder.

Zwarte snowflakes zijn er minder, de kwaliteit van de platen was erbarmlijk dus het merendeel is vervangen door blauw. De kans dat voor een goede zwarte meer geld wordt gevraagd is redelijk aanwezig.

Gr. Roel

ok de volgende om jullie mening over te horen,
deze stond op de baai maar was niet op geboden ik heb om meer foto’s gevraagd en kreeg dit

nog niet echt heel scherp

Vanaf zo’n foto zou ik nooit kopen.

Moet je sub een datum hebben? Zeemeester van dit forum heeft een vette 94010 te koop, veel beter wordt het niet en zijn prijs is uiterst redelijk.

gr. Roel

ik kon het niet vinden op het forum dus heb een pb gestuurd,
Ben benieuwd naar foto’s :slight_smile:

Hoi Rob

Die klok op de laatste foto is volgens mij fake.
De urenwijzer ziet er raar uit, en op de wijzerplaat staat “oyster prince”, maar het horloge heeft een datumfunctie… Moet er dan niet prince date of oysterdate staan?

Ik zou dat niet weten maar bedankt voor de opmerking.
Ik ga dat eens berder bekijken.
Het iscal vreemd dat de foto s niet zo scherp waren en als ik om beter vraag deze toe gestuurd krijg.

Merci,
Robert

Robert, ik raad je aan om ebay te mijden. Want zoals Roel al aangeeft staan er vaak “vintage” fakes op.
Verdiep je er eens goed in, op Vintage Rolex Forum staat veel info Tudor en Snowflakes. Bijv. hier: http://www.network54.com/Forum/207593/thread/1268792848/Tips+to+Spot+a+FAKE-Refinished+Dial+of+%26quot%3BTUDOR+Shield%26quot%3B+Submariner..%2B%2B

Koop je eerste Tudor/Rolex gewoon bij een betrouwbare bron waar face to face kan handelen en het horloge goed kan inspecteren.

Bij twijfel niet inhalen! Op VRF komen er genoeg voorbij…

:wink: bij twijfel doe ik eigenlijk altijd inhalen:D