Wat vinden jullie belangrijk bij aankoop van je horloge?

gokje: marketing?

1 like

Commerciële economie. Marketing inderdaad.

1 like

Geen online verkoop voor mij. Als ik dan toch ettelijke duizenden euros uitgeeft voor een “blijver” wil ik in de watten gelegd worden. Die enkele honderden euro’s die je meer betaalt krijg je meestal wel terugverdient op de jaren die volgen onder de vorm van gratis jaarlijkse poetsbeurt, gratis controle op waterdichtheid, elke keer heel lekkere koffie als je gewoon is binnenspringt etc. En niet te vergeten dat wanneer er zich een probleem voordoet, dat je altijd een zelfde contactpersoon hebt die wel onmiddellijk reageert en op de hoogte is. Ik heb nog geen postbode geweten die met een pakje aan de deur staat met een heerlijke kopje koffie er bij. Service kost geld, hoeveel dat mag kosten maakt iedereen voor zichzelf uit natuurlijk…

3 likes

Voor het prijs verschil kun je heel wat koffie kopen misschien nog wel een punt appeltaart erbij.
En dan ineens is de dure juwelier toch weg en moet je ook ergens anders naar toe.

1 like

Ik vind een scherpe prijs van belang en hou van gemak.

Heb een sub van jan klaas van jkwatchstore gekocht. Dat scheelde iets van 800 euro met een AD en hij kwam nog bij me thuis ook.

Wil ik em hebbe.

That simple. :smile:

Grt.

“een wat duurder” horloge ik denk dat dat ook afhankelijk is van het budget van de koper, voor veel liefhebbers kan ook een casio edifice een hele aankoop zijn, je moet gewoon het idee hebben dat je wat krijgt voor je centen, iets dat niet gelijk bij de eerste stoot of regenbui uit elkaar valt,
en mooie praatjes is één ding maar dat het snel aankomt en bij problemen goed wordt opgelost is een pré
je hebt niks aan mooie praatjes of vriendelijke mevrouwen zodra je aankoop niet voldoet aan wat op websites de hemel wordt in geprezen, respect en service voor iedere aankoop is het minste dat je mag verwachten.

( en ter aanvulling ) wanneer je een luxe horloge koopt en er gaat na 3 jaar een kroon of glaasje stuk en je krijgt te horen dat ze hem wel willen repareren maar wel in combinatie met een kostbare servicebeurt vind ik niet echt een teken van respect .

1 like

Beste Tim,

Kan me je vraag voorstellen maar denk dat het antwoord voor iedereen weer anders zal zijn.
Als je, net zoals ik, echt moet sparen voor een horloge van 1000 euro, zal de prijs erg belangrijk zijn. Dus in het grijze circuit of heel goed onderhandelen bij een authorized dealer. Bij de dealer kom je doorgaans echter niet ver onder de 10% uit. Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met afspraken die ze met grijze handelaren hebben. (maar nu speculeer ik dus)
Nu is 10% op 1000 euro ook weer zo’n groot verschil dat ik daar niet wat voor over heb.Bij de dealer krijg je de goede after sales service. De dealer investeerd tijd in zijn klanten. Kan je een groot deel van de collectie laten zien, laat je passen etc. De grijze handelaar hoeft immers niet de gehele collectie af te nemen zoals de dealer dat wel moet.
Ik vind het persoonlijk niet heel chique om een dealer de kleren van het lijf te vragen, gezellig koffie met hem te drinken en vervolgens terug thuis het horloge op internet te bestellen. Die delaer moet nameljk ook rondkomen en heeft een veel hogere overhead dan de meeste grijze handelaren en internetwinkels. Niets ten nadelen overigens van grijze handelaren en internetwinkels. Ook deze gun ik hun bestaansrecht.
Bij mij is het een combinatie van factoren.Zaken doen is vaak ook een kwestie van gunnen. Op een horloge van 10000 euro ga ik me afvragen wat die 10% verschil in prijs voor mij persoonlijk waard is.
Ik heb geen behoefte om de leverancier thuis te ontvangen. Moet ik mijn huis ineens opruimen, koekjes kopen, etc…
Het horloge ophalen is een deel van de ervaring.
Tenzij ik ooit de Jeager leCoultre Hybris Mechanica à Grande Sonnerie koop. Deze komt in een 1200 kg zware kluis. Deze past niet in mijn auto en ik zie er erg tegenop deze de trap op te moeten tillen. Bovendien vind ik het bij dat horloge dan ook wel weer grappig dat het afgeleverd moet worden bij een huis wat nog geen 10% van de prijs van het horloge vertegenwoordigd.

Succes met de studie!

Groet,
Arvid

2 likes

Ik heb wel eens begrepen dat partijen als Schaap en Citroen dit al doen voor vermogende klanten. Ik geloof ook eigenlijk niet dat bijvoorbeeld Beatrix zelf haar Patek Philippe Nautilus in een winkel heeft staan pinnen…

Heb ik haar nooit zien doen in iedergeval.

Dat klopt inderdaad. In de kunsthandel is dit ook gebruikelijk.