Wat vinden jullie belangrijk bij aankoop van je horloge?

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af wat jullie belangrijk vinden als je een met name duurder horloge koopt.
Wil je bijvoorbeeld alleen een goede prijs, of wil je een leuke ervaring bij een dealer, gezellig praatje met een verkoper? Noem maar op. Zou je er daarnaast eventueel baat bij hebben als een verkoper het horloge ook thuis kan langs brengen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Kan er lang omheen lullen, maar uiteindelijk weet ik het na ruim 10 jaar wat ik zoek in de ‘klok’ : Status … hoe ik daar kom maakt mij niet zoveel uit zolang ik maar het vertrouwen heb dat het horloge is wat het is en dat ik krijg waarvoor ik betaal.

Interessante vraag, dit heb ik mij ook afgevraagd toen ik net begon met een ‘serieuze’ horloge te kopen.
Uit eindelijk koop je een horloge om te dragen en het gevoel wat je daarbij krijgt.
Als je bij een juwelier staat te passen, heeft dat een goed gevoel, maar als je de winkel uitloopt en je bent 700 euro duurder uit, dan op een grijze markt, dan is dat gevoel niet zo veel waard voor mij.
Ik ‘bespaar’ liever een gedeelte van de aanschafprijs voor de aanschaf van een volgend horloge.

Laatst bijvoorbeeld in de verleiding gestaan een nieuwe Seamster 300m diver te kopen, die kost bij de juwelier 3.600,- euro en bij sommige bedrijven in NL 2.880,- euro. keuze is dan makkelijk.

  1. is het een echte?
  2. Prijs
1 like

+1

Fijne ervaring met een verkoper maakt dus niet zo veel uit als ik het goed begrijp.

En als een betrouwbare winkel langs zou kunnen komen om het horloge persoonlijk te bezorgen, zou dat dan een toegevoegde waarde zijn voor jullie?

Als inkoper kijk je door de verhalen van verkoper heen en koop je wat je wilt hebben zo goedkoop mogelijk.
Verkopers vertellen vaak wat je wilt horen.

Bij een horloge dat in een wat hoger segment ligt, speelt ook de prijs mee. Enkele procenten zijn dan al snel een leuk bedrag in absolute zin. Maar dat laat ik niet ten koste van de betrouwbaarheid van de verkoper gaan. Juist bij een wat serieuzere klok is het van belang dat je bij hem/haar terecht kunt ingeval van een probleem.

Zo heb ik voor 4 Tissot’s redelijk meer betaald bij een juwelier in Breda. Ten eerste omdat je daar een naam had en netjes terecht kon voor service. Ten 2e omdat ik het belangrijk vond dat deze juwelier zou blijven. Het heeft helaas niet mogen baten. Kennelijk geeft het merendeel van de klanten zijn geld alleen uit bij degene met de laagste prijs. Dat is dan de economische realiteit helaas.

Jammer dat te moeten horen, maar het lijkt wel de hedendaagse realiteit inderdaad.

Verhaal over aan huis verkopen komt me bekend voor…

Ik bedoel op afspraak. Niet de ongevraagde kinderpostzegels.

Ja, op afspraak. Is hier al eerder ineens iemand beginnen vragen over te stellen. Met veel warme woorden zoals persoonlijk, praatje, koffie, thuis, gekende omgeving, bla bla. en wat ambitieuze woorden zoals concept, vernieuwend, …

En het leven ging toen rustig verder.

Ja, dat herinner ik me ook. Die was interesse aan het peilen voor zijn eigen handel. Of ben jij dat ook @timvanvossen? Mag wel hoor.

Ja, dat verhaal moest ik ook aan denken.
@timvanvossen Voor mij persoonlijk heeft 't geen toegevoegde waarde wanneer iemand een horloge bij mij thuis komt brengen. Ik mag graag rondhangen in een juwelierszaak. Lekker rondkijken en vergelijken. Vind ik veel leuker! :grinning:

1 like

Nee ik vroeg me af of dit überhaupt gebeurde en of daar dan belangstelling voor was.
Heb geen tijd om de deuren langs te gaan, ben sinterklaas niet :wink:

Kan ik me heel goed in vinden. Hier een leuk plaatje van 2 weken geleden in Amsterdam.

Alle credits naar AWC.

Nou, je zal het je niet zomaar zijn beginnen af te vragen…
heb je een winkel, of werk je voor één?

Denk ook niet dat mensen verwachten dat je gratis horloges komt langsbrengen. :grinning: Hoewel ik daar op zich ook geen moeite mee zou hebben. :wink:

Nee zit nog lekker op school te studeren.