Wat vinden jullie hier van?

Via een nieuwsbrief werd ik geattendeerd op de nieuwe Magrette duiker die eind januari met 100 stuks van de 500, op de markt komt. Volgens de maker is deze klok ligt geinspireerd op de jaren 50…de eerste 100 zijn alleen te bestellen door mensen die op de “private mailing list” staan…ik vind het hem wel wat hebben…echter, nadat ik hiervan kennis genomen had las ik op dit forum het nieuws over de nieuwe citizen BY2000,
http://www.horloge.info/nieuws/Citizen-BY2000-het-eerste-radiogestuurde-duikhorloge/513
tis appels met peren vergelijken maar ik vind ze beide erg gaaf…goed oordeel zelf…
Hier een foto van de Magrette

Model: MOANA PACIFIC DIVER
Movement: 21 jewels (Miyota) Automatic
Case diameter: 44mm excluding the crown
Case finish: Brushed sides and back with a polish finish on the top, crown and bezel.
Crown: Screw down
Bezel: 120 clicks unidirectional rotating with 12H lume
Crystal: Sapphire (double domed), AR coating.
Water-resistance: 500m/1650ft Water resistant
Strap: 24mm Leather (black with red stitching) plus rubber.
Buckle: Brushed stainless steel
Vintage Style Roll Case: Canvas
Limited Edition: 500 pieces
Price: $485.00 USD plus $30.00 shipping worldwide.

ik vind hem wel wat hebben maar zou voor ik ging beslissen meer foto’s willen zien .

Heb die mail van Magrette ook gehad, vind het best een mooie klok maar vind de prijs wat aan de hoge kant voor een miyota uurwerk.
Ze hebben ook uitvoeringen met een ETA uurwerk maar die zijn ook dubbel zo duur.
Zou dan voor Citizen gaan.

gr Ron

Inderdaad een mooi horloge, maar of het technisch interessant is, met zo’n Miyota uurwerk? Vind ik vierhonderd dollar toch net te veel geld.

Best wel een leuke klok alleen geen ORIS he B)-

Citizen(tu):slight_smile:

ik neig idd ook meer naar de citizen, alhoewel ik ook al een tijdje met de Oris GMT duiker in mijn hoofd zit…maar eerst nog effe doorsparen…

Mooie klok, maar pittig aan de prijs.

Qua vormgeving wint hij het van de Citizen wat mij betreft. Een klassiekere uitstraling, maar dat is persoonlijk…

Zou voor de Citizen gaan en daarnaast een Parnis kopen…

Zowel de Parnis als de Magrette zijn volgens mij geinsprireerd op de mini-fiddy 1950 van Panerai.

Overigens is de Parnis er ook zonder power reserve, met een dial met “verboden” opdruk en eventueel met beugeltje (dacht ook verboden).

Leuk maar teveel een ‘mode-klok’, niet mijn ding.

Ik geef mijn stem aan de Magrette, dit is een bedrijf dat erg mooie producten maakt naar bekend ontwerp maar met een eigen twist. Over het Miyota uurwerk zou ik me geen zorgen maken, die lopen prima en zijn goedkoop te servicen.

Kortom +1 voor de Magrette

gr,

Vncnt

marnix_moed Schreef:

Zou voor de Citizen gaan en daarnaast een Parnis
kopen…

Zowel de Parnis als de Magrette zijn volgens mij
geinsprireerd op de mini-fiddy 1950 van Panerai.

Overigens is de Parnis er ook zonder power
reserve, met een dial met “verboden” opdruk en
eventueel met beugeltje (dacht ook verboden).

Ik sluit me bij Marnix.
Hoewel ik het ontwerp erg kan waarderen, vind ik het erg veel geld voor een ‘gemodde panerai hommage’ met daarin een miyota uurwerk.

Ik vind hem er mooi uit zien, maar ik zou een foto recht van boven willen zien om de vorm en de details van de kast goed te kunnen bekijken. Op de website stonden gisteren nog geen andere foto’s.

ik vind niet dat je een Magrette met een citizen kunt vergelijken alleen door het zelfde gebruikte uurwerk.

Hoewel ik de Magrette best mooi vind neig ik zelf naar de Citizen. Overigens heb ik lederen banden op duikhorloges nooit begrepen.

leeuwentemmer Schreef:

Hoewel ik de Magrette best mooi vind neig ik zelf
naar de Citizen. Overigens heb ik lederen banden
op duikhorloges nooit begrepen.

heb ik iets gemist ?
is er een zo’n zelfde model van citizen ?

Bij nader inzien, ik ben wel verzot op duikersringen, en dat icm met deze kast…
:smiley:
Met een sandwich dial en geschroefde kroon zou ik wel twijfelen…

Wacht hij heeft ook nog eens een geschroefde kroon X(

Om em toch maar niet te kopen zou ik zeggen: met sandwich dial en datum aanduiding dan maar! :stuck_out_tongue:

Nee Joost, je hebt niets gemist, ik wilde gewoon weten wat de liefhebbers op dit forum van deze totaal verschillende klokken vinden. Ondanks dat ie ietwat overprijst is (zo had ik het nog niet bekeken trouwens) vind ik de Magrette wel een speciale uitstraling hebben, niet zo vreemd want ik heb er sinds kort natuurlijk al eentje aangeschaft. Wat overigens ook weer een reden kan zijn om deze niet te kopen>X
Echter, De citizen vind ik ook vrij prijzig, wel mooi ontwerp, functioneel en niet zo groot, eco drive, en dit is een horloge die ik ook daadwerkelijk zou dragen met zwemmen evt duiken e.d. Vind de blauw\zwart het mooist, Zou met de Magrette of met mijn Maurice Lacroix duiker niet zo snel gaan zwemmen.

In elk geval bedankt voor jullie input.

Het is idd een beetje appels en peren en het hangt er ook vanaf wat je ermee wilt. Als je echt gaat zwemmen is een leren band misschien niet echt handig, of zit er ook nog een andere band bij?
Ik vind de magrette overigens mooier :slight_smile:

Ik vind dat de Citizen het bij lange na niet haalt bij de Magrette. De Margette vind ik mooi, klassiek vormgegeven.