Wat vinden jullie hiervan? Glashütte Tutima

Ben al een tijdje op zoek naar een rechthoekig of vierkant horloge (handopwinder of automaat).
Er is al veel de revue gepasseerd, Seiko - KS Hi-Beat - 5246-5010, Seiko - Hi-Beat 2406-3020 of zelfs nieuw een Orient DBAD001B.

Wat vinden jullie van deze Glashutte Tutima?

s-l500

4 likes

dat het uurwerk best wel roest vertoont en dat het niet wijs is hier een link te zetten naar het desbetreffende uurwerk. Ik weet nl uit ondervinding dat mede forum genoten zo collegiaal zijn dat ze ook gaan meebieden op ‘jouw’ ontdekking!

Prachtig horloge. Ook leuk dat op de achterkant staat dat Krupp Stahl het metaal van de kast heeft geleverd. Daar heeft mijn opa nog als “vrijwilliger” gewerkt.

Eens met vorige reactie: ik zou de link weghalen…

1 like

Ik heb net mee geboden :yum: geintje

Wel vreemd die verwering bij nos horloge…

Inderdaad link weghalen. Ik heb iets met vierkante/rechthoekige horloges. Als dit horloge is wat het beweert te zijn dan zou ik er voor gaan. Ik ga er niet voor omdat ik probeer mijn verzameling wat uit te dunnen. Dus denk er over na en laat het ons van het forum weten of je hem gekocht hebt. Ik ben in elk geval benieuwd.

BB

Prachtig dingetje! Tutima vind ik ook een leuk sympathiek merk. Als het horloge in orde is (daar kan ik helaas niets over zeggen) zou ik er in ieder geval erg blij mee zijn. Zeker de moeite waard om even in te duiken. Ik hoor graag of het iets wordt. Succes!

We zijn inmiddels aangeland op bijna 350 euro, ik vrees dat ik 'm voorbij laat gaan.