Wat vinden jullie? Omega Speedmaster Moonphase Chronograph

…ik zou niet weten waar je de blauwe voor 6,5K op de kop tikt behalve dan in Hong Kong of Singapore.

Kom op en make my day met de gouden tip: bij welke betrouwbare leverancier (AD/grijs) ga je die blauwe die bijna overal in backorder staat voor minder dan 7K incl. shipment, duties en de hele rataplan ophalen volgens jou?

Ik leer graag wat bij :wink:

Cheers, Otto

Prachtig met hoofdletters! Laatst ook gepast.

Wel erg dik. Geen bezwaar voor jou?

Omvang is goed te doen verder door de super korte lugs.

Echt schitterend horloge, ik ben ook dol op moonphase horloges. Deze is wel wat boven budget voor mij helaas.

Mooie reactie en goed advies!

Echt een hele mooie klok. Ik zou er voor gaan. Die details op de maan :heart_eyes: Helaas op dit moment ook buiten mijn bereik. Ooit…

Local-time had er 2wkn geleden eentje voor deze prijs maar ook direct verkrijgbaar via Chrono (UK, DE, IT, etc).
En als je niet durft dan kun je “trusted checkout” gebruiken. Krijg je altijd je geld terug als het ergens misloopt.
Zit je nog steeds onder de E7k :+1:

1 like

Juist mijn bezwaar maar hij schijnt minder dik te dragen dus ik moet nog gaan passen een keertje.
Dus eerst dat doen en dan beslis ik wel :sunglasses:

1 like

Dag Cas,

Ik bedoel het volgende (met plaatjes gaat de uitleg het makkelijkst):

Als je bijvoorbeeld driekwart volle maan hebt, dan ziet dat er aan de hemel zo uit:

Echter, dit soort maanfase indicatoren geven het als volgt weer:

Aan de equator klopt het, maar naarmate je de polen nadert niet meer. In dit voorbeeld ligt de walvlakte Schiller in werkelijkheid aan de terminator, maar volgens de maanfase indicator in het volle licht.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Plaatjes uit Virtual Moon Atlas, gratis te downloaden op:
https://www.ap-i.net/avl/en/download

Grtz
Harold.

1 like

Heb em wel eens omgehad. Draagt IMHO kleiner dan de meeste 44mm horloges. Nog steeds een groot horloge, maar zeker draagbaar voor de meeste 16+ cm polsen.

Niet. Wel: De Bethune DB25

Grtz
Harold.

Volgens mij vliegt er (op de eerste foto’s van TS) ook een soort van satelliet voorbij… :slight_smile:

1 like

Dat is een voet afdruk :grin:

1 like

Hahaha, toch eens naar de opticien !

(maar het ging me vooral om de extra zorg in een realistische maanweergave. Maatje 43 denk ik zo? :slight_smile: )

Thanks, you (almost) made my day. Deze ken ik uiteraard. Bij een aankoop als deze ben ik meer van het realen en dealen in een fysieke winkel en zou ik enkel laten toezenden (zeker) uit het buitenland indien het gaat om een AD of high recommendation van een goede bekende. Of adres waar ik zelf al eens ben geweest/heb gekocht.

Heb zo ooit een refurbished klok gekregen die op zich beter liep en nagelnieuw/beter dan NOS was maar toch… het idee dat ie niet rechtstreeks vanuit het atelier bij mij om de pols beland maar nog een extra rondje atelier moest maken… Is gewoon net een tikkie ander gevoel, maar that’s me waarschijnlijk.

Maar dank nogmaals.

Groet! Otto

Toch mss ff polsen bij de bekende grijze dealers, zoals Crownguard, William Wien, Local Time, van Wylick, en zo zijn er nog een paar die nieuwe Omega’s kunnen leveren :sunglasses:

1 like

Ik vind het een prachtig horloge, zo prachtig dat ik ook even stiekem aan het kijken ben naar prijzen enz. Zou hem zelf wel op staal willen en dan blauw of zwart, welke uit de “collectie” moet dan weg, man man man wat brengt zo’n forum teweeg.

1 like

Blauwe versie niet leverbaar op staal. Die zul je er dan apart bij moeten kopen :thinking:

Een prachtig horloge! Puur op esthetiek inderdaad mooier dan de Speedmaster Professional. Maar ja, de charme daarvan ligt hem natuurlijk dat het de moonwatch is en dus zo dicht mogelijk bij het origineel moet zijn om die charme te behouden. Anders zijn er genoeg klassieke chrono’s die net zo mooi zijn.
Daarom wat mij persoonlijk betreft, áls je dan voor de Speedy gaat moet het de Pro zijn…

Al is een moonphase op een (afgeleide van de) moonwatch natuurlijk ook wel weer vet! :wink:

1 like

CvdK toch ook?

1 like

Die had ik even gemist. Dank!

Grtz
Harold.

1 like