De laatste tijd was ik voornemens om een Speedmaster Professional aan te schaffen. Ik was ervan overtuigd dat dit mijn eerste ‘echte’ horloge zou worden. Historie, goede kwaliteit en een relatief vriendelijke prijs.
Het budget was voorheen nooit toereikend om te kopen wat ik echt wilde. Om die reden heb ik voornamelijk ‘fashionmerken’ gedragen. Nu ik mijn studie heb afgerond en alweer 2 tot 3 jaar aan het werk ben heb ik meer mogelijkheden.
Zoals dat gaat kijk je dan weer intensief rond op verschillende websites en fora. Inmiddels krijg ik de Speedmaster Moonphase Chronometer niet meer uit mijn hoofd. Wat vinden jullie van deze klok? De beslissing voor mijn eerste horloge wordt steeds moeilijker!
Na mijn aankoop zal ik mij uiteraard netjes voorstellen op het forum (dan heb ik ook wat meer te vertellen:)!). Groet, Casper
Ik vind het persoonlijk een erg knap horloge. Ik ben al wat langer op zoek naar een horloge met maanfase en dit zou zeker een kandidaat zijn, ware het niet dat ik al de DSotM heb.
Ik vind het een mooie klok, maar ik blijf een probleem hebben met deze methode van aangeven van de maanfase: de terminator loopt niet correct over de maanschijf. Ik heb wel eens iets gezien met een bolletje - ben even kwijt welk fabrikaat (CvdK misschien?). Daarbij klopt het wel: er was een concentrische halve bol die om de (stationaire) maanbol heen draaide. Ongetwijfeld een stuk duurder
Topklok die je daar presenteert! Juist ook in de blauwe uitvoering is 'ie oogverblindend mooi.
Je moet hem wel kunnen hebben: de diameter is fors met ruim 44 mm (wel korte lugs gelukkig) en de dikte liegt er ook niet om… Ik heb hem een maand of drie geleden gepast bij S&C omdat ik dacht dat ik hem wilde maar vanwege de dikte heb ik ervan afgezien. Amper te doen met een overhemd en eenmaal om de pols vind ik hem nogal ‘in your face’.
De prijs is stevig met 9,5K voor deze blauwe uitvoering (voldoende alternatieven voor dat geld) maar imho heb je dan echt wel iets heel fraais en bijzonders in de collectie. Die maanaanduiding is om te smullen zo goed gedaan. Ondanks de kritiek van een ander HF lid hierboven die meen ik aan een De Bethune refereerde (andere league).
Ik kreeg onlangs overigens een aanbieding voor (omgerekend) 6,5K voor een nieuwe maar dan in het zwart en dat bracht me toch weer aan het twijfelen… Voor zoveel minder dan de list price zou ik de dikte ervan bijna op de koop toe nemen…
A word of advice: maak nu je carriere van de grond begint te komen niet meteen een reuzensprong naar de grail van ca. 10K maar werk er wat geleidelijker naar toe en ontdek tijdens je reis (flipperend dan wel alles behoudend) aan welk type horloge met welke kenmerken je het meeste plezier beleeft. Plenty Omega instapmodellen om mee te experimenteren .
Cheers en wellicht tot later hier op het forum.
Otto
Blauwe is ook voor die prijs verkrijgbaar maar dan wel enkel op leer. Stalen band erbij voor zo’n E700 en je bent klaar
Al tijden aan kijken maar stap nog steeds niet genomen…