Wat vinden jullie? Omega Speedmaster of Tudor?

Happy NY allemaal.

Is er inmiddels een definitieve keuze gemaakt, @Guapo?

Ik vind het een lastige. De Speedy vind ik erg mooi bij anderen, maar ik mis de datum. De versies met date vind ik dan weer wat drukker op de wijzerplaat en dat zijn ook niet de versies die jij overweegt, denk ik?

De GMT: vind ik erg mooi op plaatjes, nog niet irl gezien. Wat mij minder aanspreekt: kleur van de bezel op de platen. Lijken mij wat ingetogen of flets, maar dat kan natuurlijk door foto’s komen en sprankelt het in het echt meer.
Ga ik wel bekijken.

Pelagos: niet gehad, wel gepast en staat op de lijst.
Dit vind ik een horloge dat heel kenmerkend is voor Tudor 2.0 zeg maar. Heel eigen gezicht en door materiaalkeuze, afwerking (mat) en grootte veel ‘wrist presence’ imo. Ja, hij is wel wat dikker, dus moet bij je passen. Ik vind de 2-liner plaat rustiger dan de nieuwe versie, maar over die verschillen zijn genoeg andere dingen al gezegd…

Mijn keuze: ik zou voor Pelagos gaan, vanwege date functie en uitstraling. Maar niet als one piece collection, omdat ik hem niet onder elk pak kan dragen. Dat kan met een Speedy denk ik wel, maar ja, mijn datum’tic’ zit dan in de weg…

Zo, dat waren my 2 cents en mijn eerste stap in mijn goede voornemen om wat meer bij te dragen aan dit mooie HF.

1 like

De keuze is gemaakt. Het is een prachtige Speedmaster Pro geworden. Deze week zal ik een NA-topic er over plaatsen.

10 likes

Verstandig :wink::+1:

2 likes

Zeker. Maar dan wel op staal… :smirk:

1 like

Heb 2 x de Pelagos gehad…

Een Speedy ook!

De Tudor GMT nog niet, maar ik had een normale Tudor en daar kon ik de stalen band niet passend krijgen, omdat Tudor geen halve schakels heeft!

Dus ook met das aspect zou ik gaan voor een Speedy!

En als je eens kijkt op Chrono24, daar staan zoveel GMT‘s te koop! Denk ik dat het geen blijvertje is…

1 like

Zie het draadje nu pas, maar dit zou ook mijn keuze zijn geweest. Gefeliciteerd met deze klassieker!

1 like

Uiteraard :wink:

2 likes

Had je dit probleem bij de Pelagos ook? Of bood die sluiting een betere pas?

1 like

De Pelagos veel beter! Die kreeg ik wel passend

2 likes

Goed om te horen. Dank!

1 like

Goede keuze, zou ik ook gedaan hebben.

Tudor is een prachtig merk, maar Tudor klinkt alsof je de tweede viool speelt in het orkest van Rolex (ook niet mis natuurlijk😀).

Gefeliciteerd met jouw nieuwe Speedmaster, in afwachting van je NA topic en veel plezier er mee gewenst!

1 like

Van harte! Can’t go wrong with a Speedmaster Pro … :wink:

Zucht.

6 likes

Sorry, ik bedoel het niet verkeerd hoor!

1 like

Ongetwijfeld.

Maar het klinkt altijd alsof mensen in volle vaart in de marketing trappen. Gewoon elk horloge op zijn merites beoordelen, niet op het merkje dat eraan is meegegeven.

2 likes

Ben ik het absoluut mee eens!

2 likes

Da’s wel een nadeel inderdaad. Dat bespottelijke ding staat nogal in de weg.:wink:

2 likes