Wat vinden jullie? Omega Speedmaster of Tudor?

Dit jaar best wat horloges verkocht dus mijn spaarpotje voor een nieuwe aankoop is leuk gevuld. Het is nu tijd om wat moois uit te zoeken.

Maar wat gaat het worden? Eigenlijk wil ik een sub maar ik vind de prijs buiten proportioneel hoog dus dat gaat m niet worden.

Wat heb ik verder op mijn lijstje staan:

  1. Omega Speedmaster pro
  2. Tudor GMT Pepsi
  3. Tudor Pelagos

Alle drie mooie modellen waarbij ik het meest twijfel heb over de Pelagos vanwege het formaat/gewicht. En de grootste voorkeur heb voor de Speedmaster vanwege de ‘classic’ uitstraling (ik houd nu eenmaal van de klassiekers).

Omdat ik dus nog niet volledig overtuigd ben en wellicht wat factoren die mee zouden kunnen spelen over het hoofd zie vraag ik jullie advies (graag inclusief het waarom :relaxed:) Ik lees deze graag!

Edit: wat plaatjes ter inspiratie:

13 likes

Volgens mij is de Pelagos lichter dan de Gmt en mooier en cooler en tool watch dus ik zeg pelagos :sunglasses:

5 likes

Ik heb de speedmaster en Tudor BB GMT allebei. De Tudor draagt iets groter, maar is ook een stuk mooier afgewerkt. Ook is dat uurwerk natuurlijk snaarstrak en 70 uur gangreserve is fijn als je veel wisselt van horloges.

Ik heb de GMT overigens te koop, maar dat topic mag ik niet linken hier. Wel te vinden via mijn profiel. :grimacing:

Succes met de keuze in ieder geval! Alledrie de opties zijn fantastisch.

2 likes

Polletje?

2 likes

Altijd leuk. Maar ik verwacht dan een ingevulde poll te hebben maar geen toelichting. En dat is juist wat ik wil.

1 like

What’s in a name: De GMT

3 likes

De Pelagos maar dan wel in 2-liner uitvoering. Die is schitterend en wat cleaner.

Heel eigen horloge, bij de BB voelt het toch wat meer als een Rolex kopie maar dat kan je ook juist liggen.

2 likes

Wat is jouw polsmaat?

Waarom kiezen?

20 likes

Ok. Laat ik de vraag dan anders stellen. Welke koop ik al eerste?

Jouw Speedmaster is vintage neem ik aan?

2 likes

Ik zou voor de Speedmaster kiezen. De GMT is ook leuk, maar ik denk dat op de langere termijn de Speedmaster het zou winnen.

4 likes

Ik zou voor de speedmaster gaan, idealiter voor een tritium versie

2 likes

Denk 17 ongeveer, maar best wel vlak zeg maar, een soort platte komkommer :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Dat heb ik dus ook. Maar dan in 17,5 cm.

Gewoon pelagos passen even aan de lunette draaien en daarna sta je thuis in de badkamer met 't lichtknopje te spelen door de mooie lume :tada:

5 likes

Tudors zijn superhorloges, maar niet als je eigenlijk een Rolex wilt… In dat geval zou ik het jezelf gemakkelijk maken en voor de Speedy gaan, dan blijf je denk ik minder zitten met het gevoel dat je eigenlijk een sub zou willen hebben.

3 likes

Das best raar :rofl:je koopt geen tudor omdat je eigelijk een rolex wilt en daarom koop je een speedmaster :sob:

9 likes

Ik zou in jouw schoenen kiezen voor de Speedmaster, schitterend horloge :wink: Succes en ben benieuwd wat het worden gaat

2 likes

Het is ook een beetje kort door de bocht, maar ik zou er persoonlijk telkens als ik naar mijn Tudor kijk aan herinnerd worden dat het net geen Rolex is. Bij de Speedmaster lijkt me dat minder aan de orde.

Je moet trouwens niet naar mij luisteren, ik heb een Speedmaster en een Tudor gehad en heb de Speedy weggedaan en de Tudor gehouden. Het verschil is dat bij mij niet het vertrekpunt was dat ik eigenlijk een Rolex wilde. Duss… :rofl:

2 likes

pepsi, no doubt

1 like