Mijn mening. Leuke horloges met een leuk design. Perfect voor vakanties etc.
Wat is jou mening?
Mijn mening. Leuke horloges met een leuk design. Perfect voor vakanties etc.
Wat is jou mening?
Het design spreekt me zeer aan. Officina del Tempo is ook zo een merk. Helaas valt mijn uiteindelijke keuze vaak op een Swiss Made automaat. De Swiss made Manta is overigens wel erg mooi.
Leuk design, maar daar blijft het voor mij ook bij. De kwaliteit zal redelijk goed zijn, aangezien het een onderdeel van Seiko is.
MP
Mijn beste,
Tja, ik zie de Breil horloges met enige regelmaat liggen te pronken bij de juwelier. Maar deze horloges raken mij niet, ik loop er niet echt warm voor, ze missen voor mij als het ware een ziel. Ik kan mij derhalve wel vinden in de meningen van Dreski en Mp
En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!
Orologio Signaturis Temporis.
He, da’s nieuw voor mij. Heeft Seiko Breil overgenomen dan??
Volgens mij is Breil onderdeel van Binda en Binda is Italiaans. En volgens mij is Breil vanaf haar eerste horloge (1937) altijd Italiaans geweest. Maar blijkbaar worden ze in Zwitserland gefabriceerd, gezien het “Swiss made” (laten we die discussie verder maar niet weer starten ). Als uurwerk wordt vaak Ronda gebruikt. Zou Breil van Seiko zijn, mag ik toch aannemen dat ze niet in zwitserland gemaakt zouden worden en dat er geen zwitserse uurwerken in zouden zitten.
Overigens is het kwalitatief best ok en zitten er leuke modellen tussen. Maar aangezien ik voor die prijzen ook genoeg ander leuks (met name vintage) kan kopen, kies ik niet snel voor een Breil. Misschien als er ooit een leuk mechanisch model komt…
Overigens ben ik er nu wel achter dat Seiko Nederland het importeurschap heeft… Ongetwijfeld met goedkeuring van Seiko Japan.
Heeft Seiko Nederland soms nog meer merken die geen eigendom van Seiko zijn?
Bij de Seiko Outletwinkel in Roermond liggen naast Seiko’s ook Pulsar, Nike, D&G en Breil horloges en sieraden; Deze zijn volgens mij niet allemaal eigendom van Seiko.
Gr, Marc
Breil straalt unisex uit…geen echte mannelijke of vrouwelijke modellen…vandaar dat ik niet echt kapot ben van alle modellen.
Maar staat ook vast dat er veel duurdere horloges te koop zijn die er minder goed uitzien als een Breil.