Wat vinden jullie van de Chopard Alpine Eagle?

Ik vind het een prachtige horloge. Dit past precies in mijn straatje, luxe sporthorloge met Genta-achtige looks. Ik zou ‘m met veel plezier om mijn pols slingeren. De vele negatieve punten over dit horloge die ik hier voorbij zie komen, vind ik juist veelal pluspunten.

Maar ik kan sommige Hublots ook best waarderen dus dat zegt wel iets over mijn (wan-?)smaak. :wink:

4 likes

Ik vind hem wel tof, maar voor dat bedrag zou ik wat anders uitkiezen.

Die VC Overseas is trouwens geweldig op foto’s, maar eenmaal op de pols niet heel elegant. Jammer, want anders zou ik hem graag willen hebben met een blauwe plaat.

1 like

Ik heb de grijze ook gepast. The blue just pops more. Maar wat voor korting hebben we het over als we het over de grijze dial variant hebben??

Precies dit.

En de AP RO heeft inmiddels nogal een twijfelachtige reputatie.

De Zenith Defy Classic, die is mooi. Stukken mooier dan wat topictarter voorstelt.

2 likes

Het mooie van de overseas is dat het een 3 in 1 is. Kost ook wel weer net zoveel als 3 losse horloges maar ja

Chopard Alpine eagle en VC overseas zijn ontzettend tof. Integrated bracelets geeft ook iets unieks.

Binnen het genre zou ik nu wrs nog gaan naar de vorige generatie iwc ingenieur. Die vind ik net wat interessanter.

Daarnaast weet Fate weer eens over Genta een hoop onzin op te schrijven. Dat je geen fan bent van het genre sporthorloge+integrated bracelet prima, maar Genta designde ook oa de UG polerouter, UG white shadow, omega constellations, PP ellipse en nog veel meer.

Ja, er zit ook een hoop brol tussen. Maar goed, de late jaren 60/70 designs zijn niet allemaal even tijdloos.

8 likes

Ik vind die grijze dial wel wat hebben denk ik, maar zou hem in het echt moeten zien. De (schroefjes op de) bezel, romeinse cijfers en datum op 4 vind ik niet zo mooi. Bracelet weet ik nog niet wat ik ervan vind. Ik denk dat zonder romeinse cijfers en datum het best een stoer horloge zou kunnen zijn.

Ik lees nu tompj hierboven en besef me ook dat ik eigenlijk de Zenith Defy Classic aan het beschrijven ben. Sluit ik me dus bij aan.

1 like

Ik weet niet wat het is met IWC but it doesn’t tickle my pickle.

2 likes

Dat mag :rofl: . Heb zelf ook weinig met het merk. Dit model vind ik dan toevallig wel weer heel tof.

Ik vind deze zenith heeeul mooi

afbeelding

Mooi ding in real life! Mt Iwate achtige dial niet mijn foto. Is een LE die afgelopen week is uitgekomen

2 likes

Zo’n skeleton is wel echt badass, maar zou hem niet snel kopen. Leuk om bij anderen te zien. Persoonlijk vind ik de blue dial echt heel nice.

Ik vind hem wel mooi, de schroefjes had van mij niet gehoeven… Ik vind hem wel mooier om two-tone. Maar wat me het meest tegenhoud is niet de voor, maar de achterkant. De hebben mijn inziens het verkeerde uurwerk gebruikt. Waarom Chopard? Waarom? Waarom niet hun microrotor? Die is zoveel mooier bewerkt (deels met de hand) en niet zo industrieel(en volledig machinaal bewerkt)…

Ik vind hem ook prachtig! Ik weet ook wel dat ie meevaart op de RO en Nautilusgekte, maar ik zie elk horloge “op zich”. Ik zou hem kopen, maar wel een leuke korting bedingen op de listprijs! Succes!

1 like

Dit zegt genoeg …

:weary:

7 likes

Daar is te veel eigen smaak voor nodig (daarnaast staat er geen Rolex tussen) :joy:

3 likes

“daarnaast” of “daarom” ? :wink:

2 likes

Watchbox

Dan moet je bij Lange zijn. Best in the business imho

1 like

Heb je trouwens de Wempe LE gezien?
White dial :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: