Wat vinden jullie van de Chopard Alpine Eagle?

17 likes

Je vroeg er zelf om, nietwaar? Wat hier volgt kan als ongezouten gezien worden.

Die Chopard is een beetje een also-ran in de wereld van de NautilusEngineerBangOak horloges. Een genre waar ik moe van word omdat je er mee doodgegooid wordt. Eerlijk gezegd, ik vind Genta ook niks.

Voor mij zijn integrated bracelets en patrijspoorten allebei een no no. Een zware bezel, soit, dat kan ik goed hebben, maar samen met integrated bracelet en de obligate schroeven… Ik vind het schreeuwerig, onelegant en naar.

Kortom: Nee dank u.

17 likes

Beetje net niks, en vrij duur ( je kan zo veel anders moois kopen voor dit geld). Maar als geld geen rol speelt eigenlijk nog steeds niks😇. Sluit mij aan bij @Fate_Amenable_To_Change

2 likes

Ga trouwens ter inspiratie maar eens in het AP-only topic kijken.

3400 antwoorden met alleen foto’s van de Royal Oak.

De stalen versie van die Alpine Eagle kost 11.000 Euro. Voor minder dan dat heb je een horloge wat je wel fatsoenlijk bij een pak kunt dragen:

10 likes

Ik vind de wijzerplaat zelf wel geweldig! De horloge an sich is niet mijn ding (en al helemaal niet het prijssegment haha!)

De wijzerplaat is inderdaad heel mooi.

Wel een beetje respect he voor de klassiekers. Gerald Genta is een grootheid in de horlogerie en is verantwoordelijk voor vele iconen. Zonder hem had de hedendaagse horloge wereld er heel anders uit gezien…

Ik vind de Chopard wel grappig, maar zeker niet de mooiste in zijn soort. Zou voor dat geld wat anders kopen. AP Royal Oak zou dan toch echt de voorkeur hebben. Die is echt schitterend! :heart_eyes:
Maar die heb je helaas niet voor dat geld. Toch zou ik dan voor bijna 13k wat anders kopen. Nieuwe Ed White Speedmaster of zo. Of de Snoopy. Of een mooie JLC.

2 likes

Ik vind dat topic niet prettig om te lezen, AP boeit mij niet en ik vind het wannabe gehalte daar te groot.

3 likes

Moah zo kijk ik dus niet naar design.

2 likes

Stalen versie 11.000 euro?? Waar dan???

Ik kijk ook naar deze.

4 likes

De Overseas met een cleane wijzerplaat.
En de combinatie van bezel en bracelet is een absoluut hoogtepunt!

Beter, met name. Veel, veel beter.

Maar eigenlijk is dat natuurlijk onzin, want je doet nu net alsof Genta de enige is die een brede bezel had kunnen verzinnen in des mensens geschiedenis. Als hij het niet was geweest had een ander wel iets in die richting gedaan.

Als je echt respect wilt tonen voor klassiekers, koop dan een JLC Reverso (jaren 20) een Vintage Breitling Chrono (jaren 30), Cartier Santos (jaren 20) of een Patek Calatrava (jaren 30).

A propos de Santos: Die Cartier is toch het levende bewijs van het feit dat lang, lang voordat Genta ook maar horloges tekende er al horloges waren met een brede bezel en sportieve look. :slight_smile: Ik vind ze trouwens ook lelijk, maar terzijde.

5 likes

Tja, onze smaken zijn niet compatibel. Ik vind de Zeigerdatum irritant, de AM/PM indicator nodeloze clutter en het rood van de GMT wijzer niet passen binnen het ontwerp.

Je bent niet van de understated horloges, dus naar mij moet je absoluut niet luisteren. Ik zou toch alleen maar een witgouden JLC reverso KS voor stellen.

5 likes

Nou het meeste is binnen 5 minuten al gezegd. Dit is ook niet helemaal mijn smaak. Eigenlijk alles wat ik niet zo mooi vind in 1 horloge. Aan de andere kant, de som van al die “niet zo mooie” onderdelen vind ik het eerlijk gezegd nog meevallen.

Andere kleur wijzerplaat mag ook.
Ik ben even naar de badkamer.

5 likes

Nee mijn smaak is het ook niet maar gelukkig dat smaken verschillen.

Er is eigenlijk maar 1 Chopard die ik wel gaaf vind…

4 likes

Ik ben niet echt van de precious metals.
Enige wit gouden horloge die ik zou overwegen zijn de surf en die meteoriet dial gmt

1 like

Kijk. Een Dreizeiger zonder poespas. Het begint ergens op te lijken, en ik heb vacheron hoger zitten dan vele anderen. :+1:

Dat komt goed uit, want dan ga ik mijn favoriete JLC aanraden: De Reverso KS Medium handopwinder in staal.

Ik noemde witgoud alleen omdat ik het idee had dat je 14k uit wilde gaan geven. :slight_smile:

2 likes

Ík vind hem te gek! Maar wel grijs. Geeft me een sieraadgevoel die ik bij de RO kwijt ben, sinds elke voetballer die het eerste haalt er eentje koopt.

Grijs kan je ze met dikke, dikke korting kopen, mocht je deze serieus overwegen. Ik vraag me wel af wat er met deze (en dan bedoel ik modern-vintage) horloges gebeurt als die trend overwaait.

8 likes