Wat vinden jullie van de Diesel DZ4283?

Hallo horlogeforum leden. Ik ben net nieuw op het forum en ben benieuwd naar jullie mening over een bepaald horloge. De meesten onder jullie zullen namelijk meer verstand van horloges hebben dan ik…

Op internet had ik de Diesel DZ4283 gezien. Een zwart stalen horloge met chronograaf en datum. Weten jullie meer over de kwaliteit van deze Diesel horloges? Misschien kennen jullie ook vergelijkbare alternatieven tot max. 300 euro??

ps. is het ook mogelijk om foto’s aan de berichten toe te voegen?

1 like

Jan1984 Schreef:

ps. is het ook mogelijk om foto’s aan de berichten
toe te voegen?

Kijk eens hier:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Welkom op het forum overigens.

Welkom Jan.

Deze bedoel je?

Explore MrFitGuru

Ik weet dat een paar mensen op dit forum een Dieselhorloge hebben. Ik heb zelf deze (zie plaatje hieronder). Bijna tien jaar geleden gekocht. In het begin wel veel gedragen, maar de laatste jaren heel sporadisch. Heel toevallig heb ik 'm vandaag om.:slight_smile:

Explore MrFitGuru

Ja, wat kan ik zeggen. Nooit problemen mee gehad. Voelt ook niet aan als rotzooi. Maar ik geloof dat deze destijds een kleine honderd Euro kostte. En meer zou ik zelf ook nooit uitgeven aan een dergelijk horloge. Waarom niet? Imho is Diesel, net als bijvoorbeeld Armani, een kledingmodemerk, dat toevallig ook wat accessoires levert, waaronder horloges. Met deze horloges kun je mazzel hebben, maar het zijn horloges die tegen zo laag mogelijke kosten worden geproduceerd en het vooral van hun uiterlijk en het merknaampje moeten hebben. Ze worden dan vooral gekocht door mensen die het betreffende kledingmerk leuk vinden en meestal niet door horlogeliefhebbers. Dus het horloge dat jij op het oog hebt, ziet er natuurlijk best leuk uit. Maar voor 300 Euro heb je echt véél betere horloges. Bijvoorbeeld een mooi quartzhorloge van Zwitserse merken als Tissot of Certina. Of een automatisch horloge van bijvoorbeeld Seiko. Deze merken hebben een zeer breed assortiment, waar ongetwijfeld een type tussen zit dat jou aanspreekt. En het grote voordeel is dat je voor hetzelfde geld een kwalitatief écht goed horloge koopt. Succes!

Op zich niets mis mee, maar zoals gezegd, het is niet een merk dat veel resepct geniet onder verzamelaars. Tweedehands zal de waarde dan ook waarschijnlijk niet hoog zijn.

Dat gezegd zijnde, Diesel horloges worden gemaakt door Fossil en bevatten over het algemeen toch een zwitsers binnenwerkje van redelijke kwaliteit.

Bedankt Marijn, ik zal het even doorlezen!

Taged en sirksael super bedankt voor jullie reacties. Toevallig heb ik ook de Seiko horloges bekeken. Daar kwam ik dit horloge nog tegen (ska555p1). Ook erg mooi, maar iets minder robuust en nog wat duurder. En ik vind een chronograaf op de wijzerplaat ook erg mooi staan.

Explore jacobholwerda18

Ik zal er nog even goed over nadenken.

Ah, een Kinetic. Ik heb zelf een Kinetic diver (Seiko BFK); superklok. Maar is er niet in chrono-uitvoering. Wat wel een heel erg goede chronodiver is, de SSC-serie van Seiko; hieronder een plaatje van de SSC021. Op het internationale horlogeforum Watchuseek wordt dit model echt ongeveer aanbeden. En zeer robuust, tough as hell!:wink: Een solar-quartzuurwerk, dus nooit meer batterij wisselen, geschroefde kroon én pushers (en achterdeksel), 200m/20bar waterdicht. Gewoon een klok waar je 20 jaar geen omkijken naar hebt en ziet er (vind ik dan) ook nog erg stoer uit.

Overigens, bij een officiële Nederlandse dealer betaal je zeker 350 Euro voor deze klok. Maar hier op het forum kennen we een paar betrouwbare aanbieders waar je 'm voor zo’n 200 Euro nieuw, met garantie, koopt.

Jan1984 Schreef:

Taged en sirksael super bedankt voor jullie
reacties. Toevallig heb ik ook de Seiko horloges
bekeken. Daar kwam ik dit horloge nog tegen
(ska555p1). Ook erg mooi, maar iets minder robuust
en nog wat duurder. En ik vind een chronograaf op
de wijzerplaat ook erg mooi staan.

http://i836.photobucket.com/albums/zz284/jacobholw
erda18/ska555p1_zps62321502.jpg

Ik zal er nog even goed over nadenken.

Wauw, dat is echt een mooi horloge. Alleen ben ik op zoek naar een horloge met stalen band. Ik zie dat het horloge op de foto een rubberen band heeft.

Deze misschien dan? Een zwart/blauwe bezel en een stalen band

Grt, Martin

Misschien de ééndaags aanbieding van de Outletstore op 1 Nov. a.s. in Roermond:

Explore Woodrow Kane

De Sportura SNAE67P1 voor € 175.

Dan krijg je zoiets, de SSC015. Met stalen band is geloof ik drie tientjes duurder dan met rubber band.

Jan1984 Schreef:

Wauw, dat is echt een mooi horloge. Alleen ben ik
op zoek naar een horloge met stalen band. Ik zie
dat het horloge op de foto een rubberen band
heeft.

Altijd leuk om te zien;
iemand is al een tijdje op zoek, heeft dan eigenlijk al een keuze gemaakt, komt hier op het forum en verdrinkt dan bijna onder het aanbod…:wink:

En verandert weer van mening…:slight_smile:

Zo herkenbaar (tu)
.

lencoth Schreef:

Misschien de ééndaags aanbieding van de
Outletstore op 1 Nov. a.s. in Roermond:

http://i521.photobucket.com/albums/w337/lencoth/fc
0c21f0955ad0ee8234e4875894861e_zpsb9f07cf0.jpg

De Sportura SNAE67P1 voor € 175.

Dat is een hele goeie prijs trouwens!

Je bent net te laat Jan1984 … afgelopen week is er hier op het verkoopgedeelte eentje verkocht voor EUR 160,-. Die was splinter nieuw. Goede keuze!

Martin84 Schreef:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q8YOGT7O-D.jpg

Deze misschien dan? Een zwart/blauwe bezel en een
stalen band

Grt, Martin

Tis met allemaal goed bedoelt:)

Van harte welkom!

BadBoy Schreef:

Altijd leuk om te zien;
iemand is al een tijdje op zoek, heeft dan
eigenlijk al een keuze gemaakt, komt hier op het
forum en verdrinkt dan bijna onder het
aanbod…:wink:

En verandert weer van mening…:slight_smile:

Zo herkenbaar (tu)
.

+1

Dat is idd een leuke aanbieding. Weten jullie nog meer betrouwbare sites of adressen waar je een horloge voor een mooi prijsje kunt kopen?

Bij deze Japanse aanbieders wordt heel veel gekocht door de mensen op het internationale forum Watchuseek. Dat gaat echt om honderden, misschien wel duizenden horloges en bijna alleen maar positieve ervaringen.


http://www.higuchi-inc.com/index-e.html

En ik denk dat zeker de helft van dit forum hier al eens een horloge heeft gekocht.:wink:
http://www.monsterwatches.nl/index.php/seiko-chronos/solarchrono/ssc017

Altijd bij Rob van Monsterwatches!!!:~

Heb je aandelen???