Wat vinden jullie van de Invicta Activa (foto)?

Het is volgens mij alweer een jaar of drie geleden dat er een ‘Wat vinden jullie van…?’ post over Invicta geweest is. Het leek me dus wel weer eens tijd om onze liefde voor Invicta niet onder stoelen of banken te steken, dan wel te ventileren wat voor kansloze club Invicta toch is.

Via @Bernard kreeg ik bovenstaande foto, die hij weer van een G-Shock Square Facebook groep gevist had. De Invicta Activa; wat vinden jullie er van?

5 likes

Opgezocht, zo’n geval kost 35 euro. Krijg het er zelf niet warm of koud van, maar het heeft vast een doelgroep.

1 like

Ik kreeg er wel een gevoel van, maar warm was het niet. Volgens mij heeft Invicta een vrij grote doelgroep zelfs.

Hij lijkt sterk op iets anders… maar ik kan m’n vinger er niet op leggen. Ik ben g(e)shockt hierdoor.

18 likes

Op zich vind ik niet zo veel mis met dit horloge.

Ik vind echter te meer van Invicta. Het design team daaar krijgt zo’n beetje de meest wanstaltige ontwerpen uit de pen, zie hieronder.

Nu de designers schijnbaar door hun voorraad LSD heen zijn besluiten ze schaamteloze ‘‘hommages’’ te maken?

Of ben ik de enige die er een Casio smaak aan overhoud?

Kortom, het merkt geeft blijk van weinig originaliteit en dat is misschien maar beter ook als je beschouwt wat ze ten tonele spreiden wanneer ze zelf iets bedenken.

Dit is mijn oordeel, daar moet u het mee doen.

1 like

nutteloos horloge naast de reeds bestaande G shocks

2 likes

Leuk hebbedingetje,als je iets van digitaal wilt spellen.

2 likes

Ondanks dat een dergelijk ontwerp mijn smaak ook niet is, kun je er wel een zekere originaliteit aan toedichten. Ik weet zo geen ander merk wat zulke wanstaltige horloges maakt. Hoe dan ook, ik heb daar nog meer respect voor dan het zo schaamteloos kopiëren van een icoon van een ander merk.

Ik weet niet precies hoe het zit met het merkenrecht, want andere hommagemerken worden blijkbaar ook niet teruggefloten door een rechter, maar dit lijkt me -wederom- een mooi stukje inbreuk door Invicta op het ontwerp van een ander merk.

1 like

Het heeft de lay-out van een multiband solar versie zonder het daadwerkelijk te zijn. Schaamteloze kopie. Zal me niks verbazen als Skmei het voor Invicta in elkaar klust.

1 like

Ha ha ha, dat “L-M-H” en “Receiving” op de plaat slaat helemaal nergens op, dat zie ik nu pas. Dat hebben ze gekopieerd maar zijn vergeten de functies in de module te kopiëren :joy:

4 likes

Hahaha verrek! Wat een misser! :joy:

2 likes

Hee, is dat nou een G-Shock hommage?

Ik zou een Casio kopen.

3 likes

Hetzelfde wat ik van invicta in zijn algemeenheid vind :grimacing:

1 like

Waarom koop je niet gewoon een echte? (Heel) even doorsparen. :grinning:

1 like

Deze nep Casio is heel erg.
Toch heeft Invicta ook hele leuke originele modellen.
Zoals deze Star Wars versie:
x-wing

1 like

Nee…

1 like

Trekt een beetje op Casio.

1 like

Wat voor leuke originele modellen ze ook zouden maken, het gaat toch ook een beetje om de merk beleving. Als je ook zulk gejat werk verkoopt gooi je je naam toch wel erg te grabbel, en zou ik m’n geld niet aan een dergelijk merk besteden. Dan doe je er toch een beetje aan mee.

Vandaar dat er op de nep DW-5000 geen Invicta staat maar Activa. :wink: