Wat vinden jullie van de nieuwe Citizen C7?

Nee, de wijzerplaat komt onevenwichtig en gekunsteld op me over. Ik laat deze aan me voorbij gaan

1 like

Juist dat doet Citizen hier erg mooi. Je zal de Zwitsers de kost maar geven die dwars over de crosshair heen printen. Hier houdt de crosshair op bij de obstakels op 12, 3 en 9, terwijl de Automatic op 6 keurig netjes met een onderbroken lijn is geprint. Da’s één van de mooiste die ik in lange tijd heb gezien.

Ik heb jarenlang 13mm hoge Citizens met mineraalglas gedragen, en in 12 jaar tijd heb ik het glas 4 maal moeten vervangen. En dat was plat in de kast gelegd, kun je nagaan wat een slagveld het wordt met een bol glas.

Zoals gezegd: Met geen stok. 11mm dik met saffier. Dat is de shit. Want die raakt niet zo snel iets, en het krast niet zo snel.

2 likes

1,5 jaar geleden deze geïmporteerd uit Japan. Opzich, zeker voor het geld, een leuk horloge. Maar kwalitatief niet super, voelde iet-wat goedkoop aan. Zeker de lederen band, dat was helemaal niks.

Kastmaat was voor mij echt te groot. Uit mijn hoofd 40/41mm met een bijzondere lug-to-lug van 49mm, sloot niet mooi aan op mijn pols.

De sunburst rode was voor mij ook wel echt de mooiste. Zeker omdat ik toen ook opzoek was naar een roodkleurig horloge, haha.

Voor het geld zou ik eerder kijken naar de Tsuyosa lijn, die vind ik een stuk beter gelukt. !

(Bron: @vh.watches Instagram)

4 likes

Best aardig! Persoonlijk zou ik hem liever in 38mm hebben.

2 likes

te groot

Op zich een aardig horloge. Crosshair is leuk, wijzers zijn vrij breed, jammer van die halve indice naast het datumvenster, jammer van het mineraalglas.
Maar het dagvenster maakt het een absolute no Go.

1 like

Opzich leuke horloges. Dagaanduiding weglaten en dan is het een mooi horloge :grin:

Prima horloge voor een meer dan prima prijs, en heeft ook nog eens heritage!

Behalve dit dan…

2 likes

Toevallig vanmiddag de groene in levende lijve gezien (ben aan het zoeken naar iets groens). Zeker niet verkeerd, maar dan prefereer ik toch de Orient Bambino. Meer mijn stijl, rustigere uitstraling. Kwestie van smaak.

3 likes

Super maar de originele is wel mooier het ovale venstertje oogt veel beter. Maar toch…
Goed gedaan en niet heul duur.

Mooi in het blauw! Niet duur ook :ok_hand::ok_hand:

Deze al een tijdje in bezit en draag deze graag in de zomer…geen technisch hoogstandje en bv geen saffier maar daar is de prijs ook naar :grin:

6 likes

Best een fraai horloge! Met name de blauwe, maar ook de groene. Al met al een serieus horloge met een betrouwbaar uurwerk voor een scherpe prijs. Betrouwbaarheid is in deze klasse het belangrijkste voor een uurwerk. Als ik iets wil hebben om over naar huis te schrijven, zoek ik in een andere prijsklasse :innocent:. Als ie met saffier was uitgerust, zou ik hem kopen. Misschien wel allebei, de blauwe en de groene :grinning:

Dag en datum staan veel te ver naar het midden. Geen gezicht.

Ik vind het een geinig ding Gerard, ze brengen gewoon lekkere klokjes voor een leuke prijs uit, dan is wisselen nog eens te doen.

1 like

Precies. Deze zou voor mij persoonlijk waarschijnlijk wat aan de grote kant zijn, maar over het algemeen vind ik dat Citizen leuke, en aantrekkelijk geprijsde, horloges uitbrengt.

Dat zijn wel heel korte wijzers.

Dagaanduiding weglaten en dan is het een mooi horloge.

Deze zijn om te dragen en niet om te pamperen, dan leg je maar een Rolex in je kluis. Nooit servicen en just wear the hell out of it, als hij het na tien jaar opgeeft hebben ze weer een nieuwe leukerd. Net als met Seiko’s en Orient’s in die prijsklasse.

2 likes