Ik vind de SRQ005 (met krokodillenlederen band en helemaal zwarte plaat) erg fraai!
In het echte (ze stonden natuurlijk op Basel) zijn ze nog veel mooier. En gaaf dat we in Europa ook eindelijk eens een collectie met duurdere Seiko’s krijgen. Nu maar hopen dat Seiko Nederland ze ook naar Nederland haalt…
Vind zeker de witte wel geslaagd, de pushers stoor ik mij niet zo aan. Wel weer fors aan de prijs, ben benieuwd of ze een keer doorbreken in de bovencategorie horloges die ze proberen aan te boren.
De pushers hadden wat mij betreft wel wat minder prominent gemogen, maar verder vind ik 't een ronduit schitterende collectie! (tu)
De prijs laat ik nu even buiten beschouwing…
Ik vond de collectie die ze meegenomen hadden naar
Basel errug mooi ! Ik ben benieuwd of een
Nederlander 1800 Euro uit wil geven voor een
Seiko.
Dat vraag ik me ook altijd af. Wanneer mensen mijn Velatura Direct drive zien vinden ze hem erg mooi. Daarna zijn ze verbaasd dat het merk Seiko is. Wanneer ze dan horen dat hij 950 euro bij de juwelier kost is de reaktie:“Je gaat toch geen 950 euro voor een Seiko betalen?” Ik vrees dat Seiko in Nederland heel erg moeilijk van het stigma “goedkoop” merk gaat afkomen.
Ik vrees dat Seiko
in Nederland heel erg moeilijk van het stigma
"goedkoop" merk gaat afkomen.
Die vrees deel ik, dreski. Een beetje het Volkswagen Phaeton effect zeg maar. Overigens ben ik niet kapot van dit specifieke model. Zoals ook anderen vind ik de pushers niet mooi, maar ook de indexen vind ik te fors. Meer indexen voor op een duiker als je het mij vraagt. Het maakt de wijzerplaat mijns inziens te druk.
Ik vind het mooie horloges maar als Seiko deze markt wil aanboren in Nederland zullen ze of strenger moeten optreden tegen grijze import van 5jes en Seiko duikers of een andere merknaam voor de Europese markt moeten verzinnen denk ik.
Ik bedoel meer dat er maar weinig merken zijn die het lukt om over het hele marktspectrum breed succesvol te zijn. Als iemand op internet een vijfje kan bestellen voor 50,- lijkt het me lastig om het klantvoordeel van deze horloge’s uit te leggen. Het rijmt niet echt met de business level en marketing strategieën die ik op school heb geleerd
Neemt niet weg dat ik het top horloges vind, en Seiko een prima bedrijf is.
Kweet het zo net nog niet. Er is in ieder geval geen direkte “klik”.
Ik moet bekennen dat ik de Seiko stand niet bezocht heb, en heb ze dus niet in het eggie kunnen bekijken.
Ik vind het mooie horloges maar als Seiko deze
markt wil aanboren in Nederland zullen ze of
strenger moeten optreden tegen grijze import van
5jes en Seiko duikers of een andere merknaam voor
de Europese markt moeten verzinnen denk ik.
Groeten,
Stefan
Het is Bijna niet voor te stellen, maar het duurt niet lang en er word geen seiko 5 meer gemaakt in Japan.
Om de grijze import de kop in te drukken en dan ligt de verkoop op internet bijna stil, want het is Seiko Japan een doorn in het oog.(wereldwijd)
Momenteel zien we bij de juwelier al duurdere automaten en het 5je 7s26, is al bijna niet meer leverbaar, (dames automaat word niet eens meer aangeboden voor europa) dit is het begin.Seiko Japan verdient meer aan de verkoop van 1 chrono spring-drive, dan aan 84 seiko 5jes.
Het duurt niet lang en de hele instap van de bestaande collectie van seiko word niet meer gemaakt, en dan kost een bacis model met kwikvrije batt. gewoon 295 euro.
En heb je een automaat vanaf 325 euro. En dat is dan de bacis.
Ook voor de eenvoudige bacis juwelier, is dit een feit.
En dan blijven er in een stad, maar weinig Seiko dealers over.
Deze nieuwe weg is Seiko al ingeslagen…en ze kijken niet meer achterom.