Wat vinden jullie van de Nomos Tangente?

Momenteel hard aan het sparen voor Nomos Tangente.

Ik zal waarschijnlijk voor de 38 mm gaan. Wat vinden jullie eigenlijk van dit horloge/model? Klassieker in wording? Of is het misschien al? Mooi? Niet mooi?

4 likes

Lekker dun, tijdloos horloge. Draagt heerlijk in 35 mm. In die maat is de wijzerplaat ook meer in verhouding.

[URL=http://s385.photobucket.com/user/Vahalis/media/Horloges/Tangente/F9A77898-84D5-40B9-8BAD-A3E8022C3AA2.jpg.html][/URL]

2 likes

Prachtig minimalistische horloge.
Staat ook op mijn lijstje. Ikzelf twijfel nog tussen Tangente of Metro.

Tangente staat bij mij op mijn verlanglijst, helemaal bovenaan. Tijdloze klassieker, prachtige klok. Overigens ligt mijn voorkeur bij de Doctors without Borders versie, die rode 12 maakt 'm nét even spannender vind ik.

In iedere verzameling hoort een Bauhaus ontwerp: tijdloos blijft altijd mooi.
De Nomos stond op mijn lijst, maar ik twijfelde tussen deze en de Stowa Antea.

Tot ik deze tegenkwam:

4 likes

Nomos maakt erg mooie horloges. De Tangente is hiervoor inderdaad zeer karakteristiek. Persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan de Zurich door het ontbreken van getallen op de dial en de voor mij interessantere lugs. Maar goed, dat ligt er ook weer een beetje aan waar je hem voor wilt dragen. Zurich is voor mij meer dresswatch, Tangente wat speelser.

Mooi, maar vind de Orion mooier :wink:

2 likes

Mij viel de lijn erg tegen IRL.

Paar jaar geleden ging ik naar een juwelier om (weliswaar) een Tangomat te kopen. Was helemaal weg van de plaatjes, maar op de pols waren poef de vlinders gevlogen. Zat ook niet lekker op de pols. De iets kleinere Tangente nog geprobeerd, maar die kon me ook niet bekoren. De kast, die ik zo mooi vond op foto’s, vond ik in de echie met al dat hoogglans maar duf.

Naar mijn mening een prachtig horloge. Ik heb de 35 en 38 mm een tijd geleden beide geprobeerd maar ik moet zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar de 35mm (terwijl het overgrote deel van mijn horloges groter dan 40mm zijn). Door de smalle bezel lijkt het horloge groter en de wijzerplaat lijkt meer in balans te zijn. Ook steken de lugs ver uit. Ik zou beide maten proberen voordat je een keuze maakt.

Kan nooit echt wennen aan de lugs.
Kocht het horloge voor mijn vrouw (33mm), en dan vind ik het passend.

Heb zelf een Orion (35mm trouwens, groot zat voor een Nomos), en vind een Ahoi erg leuk… maar haak af door de…juist, de lugs.

Ik vond het altijd een prachtige klok, en op foto’s vind ik dat nog steeds maar toen ik om te proberen de Rodina gekocht heb moest ik toch concluderen dat een dresswatch niet echt iets voor mij is, ik wil meer spektakel om mijn pols.

De Rodina blijft, maar ik draag hem hoofdzakelijk op bruiloften en begrafenissen. :grin:

1 like

De Tangente Sport met zwarte wijzerplaat staat hoog op mijn verlanglijstje (helaas niet meer nieuw met zichtbodem leverbaar):

3 likes

Zeer mooi, maar een beetje naar beneden gehaald door al die chinese kloontjes imho.

Leg “al die chinese kloontjes” oftewel de Rodina en een Tangente eens naast elkaar. Kijk en het verschil is je onmiddellijk duidelijk :wink: Details en afwerking komen geeneens bij elkaar in de buurt. Worlds apart.

Vraag van de TS: “Klassieker in wording?” Nee! Is het al :slight_smile:.

1 like

Het zou qua stijl niet mijn keuze zijn maar kan me voorstellen als dit je smaak is dat Nomos hoog op de verlanglijst staat. Zelfs met alleen wat foto"s zie je al dat dit kwaliteit is.

Design van de Tangente spreekt mij niet aan. Cijfers op de wijzerplaat, te ielige wijzers en lugs. Nee, teveel zaken die mij tegenstaan. Als het dan toch Nomos moet zijn; deze ZĂĽrich Date spreekt me veel meer aan.

Heel mooi maar ik vind de 38mm wat aan de kleine kant. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Club.

Prachtige klok !!

Imho al n klassieker. Kan alleen niet wennen aan de positie vd kleine seconde wijzer.

Geweldig mooi, maar dan wel met deze kleur wijzerplaat (Blaugold):

5 likes