Wat vinden jullie van de Serica 5303?

Plaatjes voor de sfeer, ik was gisteren onderweg:

Voor wie zegt dat de wijzerplaat te klein is, ik vrees dat ik het er niet mee eens ben. Het ontwerp is erg doordacht. De bezel loopt vanaf de zijkant bekeken taps toe om vervolgens naar het bolle glas toe te hoeken, en ze hebben er zowel een 15 minuut countdown bezel als een duikbezel als een 12 uurs bezel in één inlay van weten te maken. Da’s onderscheidend en leuk.

De Lume staat inderdaad wat naar het midden toe, maar dankzij de markante ruitvorm en de enorme pijl van de uurwijzer is het horloge erg, erg afleesbaar in het donker.

Over de flexibiliteit met betrekking tot banden hadden we het al gehad, maar ik wil er nog wel even bij zeggen dat de volledig articulerende female end-links er voor zorgen dat de dunne milanaise mooi om de pols vloeit zonder dat je een 20cm omtrek nodig hebt, en dat het verstellen van die sluiting in dusdanig kleine stappen gaat dat hij vrijwel traploos te noemen is. Die stalen band is een gouden greep, hoe goed hij het verder ook maar moge doen op rubber, NATO of leer.

11 likes

Ok, met witte dial vind ik hem een pak beter te pruimen :+1:t2: Ik vind de bezel nog altijd groot maar het stoort niet zo hard als de zwarte versie.

Tof detail, grappige lume shots. En dat is een lume dot op de bezel ook dan blijkbaar? Benieuwd hoe ze die beschermd hebben - zit dat onder een laag van iets voldoende stevigs?

2 likes

De lumeshot is wel echt mooi

Die opgeteede golfbal uurmarkers kom ik niet aan voorbij helaas :crazy_face: , al is het zeker een onderscheidend ontwerp in zijn rommeligheid. Met de zwarte plaat is het wel meer een eenheid, dus de vraag is dan meer hoeveel je je hiermee wilt onderscheiden.

1 like

Haha dat “only the brave” vind ik hier dan wel weer heel toepasselijk :sweat_smile:

OT: 37mm is voor mij nèt te klein, maar verder zien de modellen van Serica er tof uit! Lekker retro/disco, heerlijk!

Met de zwarte wijzerplaat geeft het horloge me gevoel dat ik krijg bij vintage Leica fototoestellen. Iets fijnmechanica-tool-achtigs. Moeilijk uit te leggen…

Gelukkig is de 5303 een 39mm herenduikertje.

Ik heb hem nu om, prima maat. :+1:

Die jaren vijftig mechanica-vibe komt ook terug in de marketing foto’s van Serica. Veel sepia, heren in linnen pak, en een overkoepelend soort van Talented Mr Ripley-set gevoel, zeg maar… Iets met houten boten, truien over schouders en hotelletjes aan het Como meer of zo.

2 likes

Ja, dat inderdaad :+1:t2:

1 like

Niet mijn keuze

Het is niet echt mijn smaak, zowel de dial, wijzers als de bezel spreken mij totaal niet aan.
Wel de endlinks en de band vind ik mooi, zou hem dus niet kopen. Qua prijs valt hij mij wel mee, dus voor al diegenen die hem mooi vinden, daar hoef je hem niet voor te laten liggen :wink:

Mooi horloge met voor mij een minpunt in de uitstekende kroon: te veel, te ver. Ik weet niet of ik mij daar overheen zou kunnen zetten :thinking:

1 like

Das dan dus geen in-house uurwerk toch? Maar van festina (net als stp uurwerken gemaakt worden door een onderdeel van fossil, en ETA uurwerken onderdeel zijn van de Swatch groep)

(Edit: sorry voor de necro post maar ik overweeg dit horloge te kopen dus alle info helpt :slight_smile: )

1 like

Nee, da’s geen in-house uurwerk. Niet dat dat bij Serica gezegd wordt. Merk op dat Serica Frans is en dat ze zeggen dat het uurwerk van een manufactuur in Zwitserland komt.

:slight_smile:

1 like

Maar onderdeel van een Franse groep! Chauvinistisch en met Zwitserse creds - doen ze slim!

1 like

Dat kan aan Fransen wel besteed zijn. Vive la France!

Als we nog eens een koffie doen tzt neem ik hem wel mee, als je er nog geen hebt. Ik was even ontslagen, dus ik heb tot 1 November even geen reden om in Amsterdam te komen, maar proberen kan altijd. :slight_smile: Waarom 1 November, hoor ik u denken: Tja. Dan begint de nieuwe baan in Amsterdam. :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe baan :+1:t2:

1 like

Nee heb hem ook al
Gezien op
Een oyster van ginault

1 like

Damn, je zit zeker in de marketing. Kon het zo visualiseren :grin:

1 like

Ik heb er zelf eentje besteld alsook een 4512 commando. Ben nieuwsgierig

2 likes

Was het maar zo’n feest. In plaats van lekkere marketing chicas met een gooische r ga ik als technisch adviseur voor een Deense club werken die sinds 1794 bestaat. In een team van middelbare mannelijke techneuten. Had ik maar een vak geleerd.

1 like