Wat vinden jullie van de Serica 5303?

Op zoek naar een leuk duikertje kwam ik deze tegen.

Lekker eigenwijs met die bijzondere wijzers, lunette en kroon. Met in-house uurwerk.

Wat vinden jullie ervan?

27 likes

Kom er maar in Chris @Fate_Amenable_To_Change

5 likes

:point_up: Dit dus :wink:

Staat bij mij ook op het lijstje.

1 like

kan je daar alleen die band op doen? zo ja, dan vind ik het niks.

Ik vind 'm wel heel leuk, eigenlijk! Maar hoe zit dat met’t uurwerk dan?

Niet mijn smaak.

Niet slecht maar de wijzerplaat vind ik rommelig.

De manier waarop ze de band met vage endlinks laten aansluiten op de kast spreekt mij bij dit model niet aan. Voor de rest vind ik het een prima te pruimen horloge.

Als ik voor een Serica zou gaan, zou het de 4512 field watch met California dial worden. My 2 cents.

Bezel vs dial verhouding ligt me niet zo - veel te weinig “nuttige” ruimte. Ook geen fan van die gigantische lompe wijzers. Wel leuke indices.

Ik heb deze op mijn wishlist staan.
Ik vind hem er gaaf uit zien, lekker anders.
Ik vind ook de manier waarop de band aan de kast zit juist wel weer erg mooi.

Ik heb de 5303 nog nooit in het echt gezien, maar het is een sympathiek merk, reageren snel op mail. Ik heb de 4512 naar volle tevredenheid. Succes met je keuze.

Witte wijzerplaat van de 5303 :heart_eyes:

2 likes

Ik vind hem wel leuk :slightly_smiling_face:
Alleen de wijzerplaat had van mij groter gemogen /de bezel wat smaller

2 likes

Hoi @jaffa, diverse banden op hun website.

Het zijn standaard 20mm lugs die gedraaid zijn. Daar kun je alles op zetten. Het is een bandenslet pur sang.

Lekker horloge. Ik heb hem nu een half jaar en hij draagt lekker, is onderscheidend en pakt veel banden. Ik zou het weer doen.

Het soprod uurwerk kan wat zompig voelen aan de kroon, maar het loopt verder ook strak. Lume is meer dan prima. Bracelet is echt enorm comfortabel.

Soprod Newton.

Dat zijn nou juist de dingen die het een “ander” horloge maken. Dit moet je niet kopen als je generiek zoekt.

4 likes

Tuurlijk. Maar als anders altijd beter was, schopte Diesel de hele catalogus van Patek zo hard in de reet dat de schoenveters uit de neusgaten kwamen kijken.

(excuses voor deze jammerlijke oogbalverkrachting, eye bleach aan kassa 5)

Dat dan weer wel. En die koddige lume dot indices blijf ik leuk vinden. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik heb eerder 400 ballen over voor een big daddy dan 30.000 voor een Calatrava waarvan het uurwerk te klein is voor de kast. Patek heb ik niet hoog zitten, er zijn er veel afschuwelijk lelijk.

Maar dat anders vaak ook wel beter kan zijn demonstreert Cartier al sinds 1904.

2 likes

Ik vind de 5230p stiekem wel mooi, al kan ik er genoeg dingen aan opmerken die ik apart niet zou willen. Sommige andere… sja.

Vriend van mij ruilde een absolute mint Santos in voor een pimp Rolex. Jesus wept.

2 likes

Die gast die die mint Santos kreeg niet. :+1::rofl::rofl:

2 likes

Vind de kast en daarmee de afmetingen prachtig!
Bezel-wijzerplaat verhouding zou ik graag in het echt zien.

Succes met je keuze!

Alleen de Lumen zou ik graag wat verder uit het midden zien.

1 like