Wat vinden jullie van de Tissot PRX80?

:face_with_raised_eyebrow:

Ding is vrijwel helemaal brushed.

2 likes

Precies dit.

Ik herken dat niet, zeker wat betreft de powermatic niet mbt de wijzerplaat.

Band is ook zeker geen goedkoop dun dingetje. Misschien dat de bezel een beetje shine heeft.

Maar goed om diverse beelden te delen, daar is het forum toch ook voor.

Gewoon even ergens passen zou ik zeggen.

Glas, wijzers en bezel niet…
In de zon reflecteerde het enorm. Heb dat bij andere horloges niet. Mijn ervaring!

Van de week had ik de groene automaat gepast. Die is wel heel erg gaaf!

Mooi als je minstens een 17-17,5cm polsomtrek of meer hebt.
Anders valt ie veel te groot uit.

Tof :star_struck:

Nog niet om de pols gehad en alleen de plaatjes op internet gezien. Maar ik vind hem prachtig.
Vind veel van dhr. Genta’s ontwerpen erg mooi maar deze valt ook nog eens in mijn pricerange.

Overigens: Ik ben slechts 1m91 maar met een pols van 17,5cm zou ik hem eerst even willen passen.

Heb je er 1 mee genomen, of heb je er van afgezien?

1 like

Ik had te vroeg gejuicht; hij lag niet meer in de vitrine. De mate van teleurstelling zegt echter genoeg. :wink:

Dus dat wordt kopen vanuit de luie stoel en terugsturen als het toch tegenvalt.

1 like

Oh da’s jammer. In de digitale tijd is een fysieke aankoop toch weer een leuke beleving.

Ik ga nu naar een juwelier! Ben benieuwd.

1 like

Veel plezier!

Ja, daar was het uitje wel op gericht, maar goed verder was de jacht goed geslaagd. :grimacing:

Maar helaas zijn er bijna geen juweliers in de buurt die Tissot hebben, laat staan de blauwe PRX.

Het lijkt ook alsof de komst van de nieuwe versie met leren band en de groene PRX slecht nieuws zijn voor de blauwe versie met stalen band. :face_with_monocle:

1 like

Echt een mooi horloge, gefeliciteerd.

Weet iemand of het volgende waar is omtrent Tissot? Bij reparatie uurwerk repareren ze niet eens, maar plaatsen gelijk een nieuw uurwerkje. Ik vind dat niet zo ambachtelijk. Maar … is dit waar of niet?

Vaak is een uurwerkje wisselen qua werkuren veel goedkoper dan een uurwerk uit elkaar halen, schoonmaken, oliën en weer in elkaar zetten. Het zou me niet verbazen als Tissot dit ook doet.

1 like