Wat vinden jullie van de Zodiac automatic Oceanaire diver? Met welk ander merk diver kan ik de Zodiac vergelijken m.b.t. de kwaliteit?
ik vind hem (als ik de juiste heb gezien) opzich niet verkeerd, al zou ik voor een seiko gaan.
vergelijken mbt kwaliteit kan ik niet vanaf een foto helaas …
Daar er nauwelijks een reactie is gekomen, denk ik dat dit merk of onbekend is
of niet geliefd is bij de forumleden.:S
Maar misschien heb ik het wel mis.
of ze hebben geen zin om zelf een foto te zoeken.
Da’s een goeie:D
Ik vind de Zodiac een goede uitstraling hebben. (net even opgezocht)
Ziet er gewoon gaaf uit.(tu) Alleen weet ik er helemaal niets van.
Probeer eens een review te vinden.
zodiac was enkele decennia geleden een merk van formaat, de Seawolf was zeer geliefd. Nu is het een middle of the road/mode merk geworden die aardige modellen heeft maar de middelmaat niet overstijgt. veel quartz.
Ok hharry,
Maar wat vind je van Zodiac in de automaat uitvoering?
Hm, ik weet niet wat ik ervan vinden moet. Ik raak niet enthousiast als ik 'm zie - maar dat is uiteraard puur persoonlijk. Heb verder ook geen ervaringen met Zodiac, dus ik baseer me puur op de plaatjes die ik op internet gezien heb.
Ik heb ook even wat gegoogled en ik sluit me aan bij Paul G. Ik vind de prijs van rond de 400 dollar ook aardig hoog. Verder vind ik de indexen veel te grof…geen eenheid, wel leuk zijn die zonnestralen op de wijzerplaat.
Voor dat geld zou ik naar andere duikers kijken, maar het blijft natuurlijk persoonlijk, belangrijkste is dat jij hem mooie vind, ik weet niet hoe de kwaliteit tegenwoordig is, van Seiko en Citizen is dat natuurlijk bekend.
Probeer eens te achterhalen welk caliber er in zit.:#
ter info:
Zodiac sent a few ripples through the American watch community as it switched to the Claro-Semag Swiss Made automatic watch movement. As the Swatch Group (owner of the ETA movement) started to ration its high demand ETA 2824-2 25 jewel automatic movement to “in-house” brands - Zodiac found a winner in the CL888 - a high quality time keeper better known in Europe - but sure to find its way to our shores in Swiss Made and Swiss Movement automatic watches.
chinees werkje dus.
Persoonlijk vind ik het een mooie stoere klok. Net ff anders, maar toch zeer herkenbaar.
Niet mijn ding. Ik heb 't niet zo op de kast. Ook niet bij Seiko, al weet ik dat een hoop er weg van zijn. Sommige lijnen van de zijkant vind ik wel mooi, maar de algehele look van voren weer niet.
+10 jaar…
Smaken verschillen altijd!! Maar voor mij is dit een uniek horloge, opvallend, groot maar toch zeer draagbaar, loopt als een zonnetje!
Zodiac is een Zwitsers merk voor met name de Amerikaanse markt.
Is tegenwoordig eigendom van de Fossil group, die doen er niet heel veel mee, sowieso geen actieve vermarkting in Europa alhoewel ze wel hele leuke modellen voeren
Hebben in de vorm van STP ook een prima Zwitserse fabriek van eta klonen in bezit.
Mag er niet gereageerd worden op oude topics? 10 jaar geleden zat ik nog niet op HF…