De afgebeelde traveller bevat een ETA 2824-2 kaliber, de Buran een Molnia uurwerk, inmiddels voorzien van anti shock veer.
Ik vind de chrono uitvoering van het traveller model overigens mooier, de indexen daarop geven wat meer cachet.
De Buran classic vind ik in vergelijk met de eerste series die werden verkocht als Poljot classic niet mooi, modellen uit deze eerste serie worden overigens nog regelmatig op E-bay Duitsland aan geboden, daar vind je ook feitelijk de meeste Poljots in de aanbieding. Ook in Nederland worden oa op marktplaats Poljots te koop aan geboden.
Julian Kampmann van Poljot 24.de is en blijft een aanrader. Recent heeft hij fijnafregelapparatuur gekocht om zijn horloges goed af te stellen.
Juri Levenberg is de man met de grote voorraad, maar qua vriendelijkheid is hij wat minder. De laatste herstel projecten die ik op E-bay gewonnen heb zaten allemaal in zijn bekende “blikje” de Aviator IV was nagelnieuw, maar gewoon ronduit slecht afgesteld, aan de koper afgeleverd. Dus ook qua afstellen heb ik van Levenberg geen hoge pet op, maar het blijft een feit zijn voorraad is groot.
De Nederlandse verkopers blijven helaas stukken duurder dan de Duitse.
Arjay