Wat vinden jullie van deze 2 modellen van 'Poljot'?

Ik kwam deze 2 Russen tegen op een Duitse site (poljot24.de) en heb een aantal plaatjes erbij geleend van hun. Wat vinden jullie ervan?

Poljot Alarm Traveller (edel) met ‘binnen-lunette’:


Werk: Kaliber ETA 2624-2
Gehäuse: Edelstahl poliert
Zifferblatt: schwarz
Durchmesser: 39 mm
Höhe: 13 mm

Buran Sibir:



Werk: Kaliber 3603
Gehäuse: Edelstahl poliert
Zifferblatt: schwarz
Durchmesser: 45 mm
Höhe: 13 mm

Die bovenste is geen Alarm, daarvoor mis ik een wijzer en een kroon (de alarm heeft twee kronen, op 2 en 4 uur), dit model heeft door de binnen-lunette een mogelijkheid voor tweede tijd weergave, de lunette is te bedienen met de kroon op 10 uur.

Ieder z’n smaak, niet de mijne :wink:

Ruud

de onderste is mooi ik heb dezelfde als deze lijkt op jouw onderste :
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,31148,31148#msg-31148

er zijn naar mijn mening mooiere modellen van poljot.

Die Buran vind ik wel aardig, de poljot wat te eenvoudig.

Die bovenste schijnt nogal eens last te hebben van een klein rammeltje van die ring. Schijnt ook zo te horen…

Smaak is natuurlijk persoonlijk. Kwalitatief zijn ze voor het geld prima in orde. Ik heb zelf toch altijd wel een beetje een zwak voor Poljot (en wat er meer uit de fabriek komt, zoals Buran e.d. :wink: ). Dus als het je smaak is, een heel goede aanschaf bij een prima adres (heb zelf ook enkele malen bij Poljot24.de gekocht, tot grote tevredenheid). Als je daar besteld zit er ook nog een leuk verrassinkje bij aflevering.

Niels

Teun je hebt een PM.

Poljot / Buran is kwalitatief dik in orde, vooral de afwerking vond ik verrassend goed voor de prijzen.
De tweede zou mijn keuze zijn, leukste vind ik een Russiche klok met Cyrilische tekst. Hoort erbij zeg maar :slight_smile:
Poljot24.de is ook een uitstekend adres.

Leuk hoe smaken verschillen. Ik vind de eerste erg stijlvol en elegant. Ben al naar de prijs gaan zoeken op Internet.
Heel mooi ding.

Marijn.

Klopt, tenminste als het dezelfde ring is als mijn Shturmanski. Die rammelt ook een beetje, maar dat stoort mij niet… Eigenlijk wordt het vanzelf een vertrouwd geluid. :smiley:

Zelf heb ik de bovenste Poljot: het is geen alarm-watch. Inderdaad zit er wat speling op de buitenste ring maar een rammel zou ik het echt niet noemen. Een tikje… en verder absoluut niet storend. Bij mij zit er een Poljot-uurwerk in en geen ETA. Het verbaast me eigenlijk dat Poljot er een ETA-uurwerk in doet: ze hebben zelf toch genoeg “in huis”?!

Daarnaast heb ik deze Poljot:

Een superhorloge: ik draag 'm vaak!

De tweede: de Buran is niet echt mijn smaak: wat te klassiek.

Buran is/was een modellijn van Poljot. Wat er daar de afgelopen tijd allemaal gebeurd is aan fusie’s/overnames is me niet echt helder. Mede-forummer Arjay geldt hier als Poljot-deskundige: stuur hem anders nog een pm als je daar meer over wilt weten.

Poljot24.de is trouwens een zeer betrouwbaar adres met uitstekende service.

Groeten,
KJ

Kijk eens aan, de zwarte variant! Mooie foto (tu)

Mick Schreef:

Kijk eens aan, de zwarte variant! Mooie foto

Da’s wederzijds! Die band staat 'm erg goed.

De afgebeelde traveller bevat een ETA 2824-2 kaliber, de Buran een Molnia uurwerk, inmiddels voorzien van anti shock veer.

Ik vind de chrono uitvoering van het traveller model overigens mooier, de indexen daarop geven wat meer cachet.

De Buran classic vind ik in vergelijk met de eerste series die werden verkocht als Poljot classic niet mooi, modellen uit deze eerste serie worden overigens nog regelmatig op E-bay Duitsland aan geboden, daar vind je ook feitelijk de meeste Poljots in de aanbieding. Ook in Nederland worden oa op marktplaats Poljots te koop aan geboden.
Julian Kampmann van Poljot 24.de is en blijft een aanrader. Recent heeft hij fijnafregelapparatuur gekocht om zijn horloges goed af te stellen.

Juri Levenberg is de man met de grote voorraad, maar qua vriendelijkheid is hij wat minder. De laatste herstel projecten die ik op E-bay gewonnen heb zaten allemaal in zijn bekende “blikje” de Aviator IV was nagelnieuw, maar gewoon ronduit slecht afgesteld, aan de koper afgeleverd. Dus ook qua afstellen heb ik van Levenberg geen hoge pet op, maar het blijft een feit zijn voorraad is groot.

De Nederlandse verkopers blijven helaas stukken duurder dan de Duitse.

Arjay