Wat vinden jullie van deze 2?

Hermes, heel mooi👌🏾

De Parmigiani, juist de wat dikkere wijzers vind ik mooi…

1 like

Parmigiani Fleurier vind ik een mooier merk maar ik houd van cijfers op een sobere wijzerplaat dus daarom de Hérmes. Beiden prachtig dus foute keuzes zijn er niet.

Zonder meer de Hermes.

Dat ronde ringetje op de wijzerplaat van de Tonda doet mij op een hele foute manier aan Orient Star denken. Niet op een goede manier.

Eenmaal gezien komt het nooit meer goed.

1 like

Nr 1 cijfers op een dresser, neh
Nr 2 dat logo, neh

Maar als ik mocht kiezen Nr 2

Een tip:

Prachtige Hermes

Brr een datum op een dresser …

1 like

Ja, die zag ik aankomen.
Maar bij deze kan het, en het is gewoon handig.
Op 6, een symmetrische positie.

1 like

Moeilijk, persoonlijk vind ik de wijzers en het logo van Parmigiani niet zo mooi. De wijzers vind ik te grof en het logo lijkt op iets wat je op een pakje mozzarella zou verwachten. De horlogekast inclusief lugs zijn wel erg mooi!

Bij de Slim d’Hermes ben ik niet zo kapot van die iele, bijna draadachtige lugs.

De wijzerplaat en wijzers van de Hermes in de horlogekast van de Parmigiani. Dat zou perfect zijn :grin:. En anders dan toch de Fleurier Tonda.

Leuke reacties, bedankt.

Ja, als het de kast van de Tonda met de dail en wijzers van de Hermes zou zijn zou ik misschien echt over aanschaf gaan denken.

Maar over aanschaf gesproken, de listprijzen zijn 15.7k voor de Tonda en 13.5k voor de Hermes.
Niet echt geschikt voor een impulsaankoop… (hoewel, een rolex in goud vindt je niet voor dit geld).

En helaas is voor dit soort klokken ook niet echt een levendige ‘gebruikte markt’.
Ik ga proberen beide horloges in in de komende tijd in het echt te bekijken en om de pols te hebben. Vanaf een plaatje kopen heb ik lang geleden al afgeleerd.

Nb. listprijs voor de Moritz Grossmann is 28,4k dus die laat ik maar even buiten beschouwing

2 likes

Mooie horloges, allebei! Beide dressers met een twist. Bij Hermes zijn het de speelse uurmarkeringen en bij Parmigiani de wijzers…

Ik heb zelf een lichte voorkeur voor de Hermes.

Maar waarom specifiek deze merken? Zoek je juist ook net een wat andere dresser? Als je ‘gewoon’ een dresser zoekt in rose goud dan zijn er natuurlijk nog heel veel andere opties denk ik.

succes met je zoektocht!

moet bijvoorbeeld ook even aan deze denken… net wat klassieker…

1 like

Deze laatste is zelfs mij wat te klassiek.

En inderdaad ben ik op zoek naar een dresser met een ‘twist’.
Voor een gewoon dresswatch kan ik altijd een van mijn JLC’s nemen :smile:

Maar zonder gekheid, ik merk dat ik de laatste tijd een gouden horloge steeds meer begin te waarderen.
Dat zal te maken hebben met de horloge van mijn vader, waar mijn verslaving mee begonnen is, deze Seamaster uit 1963:

Heel mooi!

Beide horloges erg mooi! lastige keuze. Ik zou zelf kiezen voor de Tonda. Ik zou bang zijn dat de ‘open’ cijfers (onderbreking van de cijfers) van de Hermes, iets zou kunnen zijn waar ik me op langere termijn aan zou kunnen gaan irriteren. .

Maar aan beide horloges kun je je geen buil vallen. Erg fraai!

Ik kwam deze oude post van mezelf toevallig weer tegen en dacht dat het leuk was om jullie te laten zien wat er van terecht gekomen is…

Deze is het uiteindelijk geworden en ik ben er nog steeds erg blij mee

1 like