Wat vinden jullie van deze 2?

Beste medeforumleden,

Van tijd tot tijd is er wel iemand die op dit forum advies vraagt bij een keuze, en dit keer ben ik dat. Maar dan wel een keuze over andere horloges dan ik eerder zag. Geen duikers, Seiko’s, fliegers, …

Nee, mijn vraag gaat over een hééél ander type, een rosé-gouden dresser.
Er zijn 2 horloges waar ik nu al een poosje naar kijk en allebei prachtig vind.
de Slim d’Hermes en de Parmigiani Fleurier Tonda 1950.

Beide met een micro-rotor caliber, volgens mij allebei uit de stal van Parmigiani.
De Tonda vind ik prachtig om zijn sobere wijzerplaat, schitterende case-back en drop-lugs.
De Hermes heeft daarentegen weer een van de mooist vorm gegeven dials die ik ken.

Ik weet dat deze horloges niet de mainstream op het forum zijn: dresser, goud, exotisch merk, maar ben toch benieuwd naar wat jullie keuze zou zijn.

Zie de plaatjes hieronder

PARMIGIANI-TONDA-1950-PFC267-1002400-HA1241_1

16 likes

Gefeliciteerd!!!
Prachtklok!!

Vind rosé goud wel wat hebben…ik zou de eerste kiezen want bij de 2e vind ik de lume op de wijzers helemaal niet mooi (als het lume is) …veel succes met je keuze :+1::grinning:

1 like

Zo verschillend en toch zo hetzelfde…hele lastige keus.

Bij Hermès moet ik altijd aan een zoet smerig geurtje denken. Nu nog steeds. De Tonda vind ik mooier.

De eerste

Allebei mooi. De 1e de mooiste, de 2e het meest qua ‘merk’. Maar ik heb even geen idee van de prijzen verder. De wjjzers van nr 2 vallen wat uit de toon. Erg grof, niet elegant.

Als ik wellicht een outsider mag opperen: de Moritz Grossmann Atum rosé gold:

Best of both worlds: merk en elegantie.

4 likes

Parmigiani :ok_hand:

Die Tonda :heart_eyes:
De wijzers zijn zoals eerder genoemd anders dan normaal maar naar mijn mening maken ze de dail wat frisser en jonger.

Kwijl:

Succes met je keuze!

2 likes

Prijzen ?

De Tonda vindt ik mooier
Zou voor mij net iets meer karakter uitstralen

1 like

Vooral die Hermes is echt prachtig!

Ik vind de Hermes het mooist. Het logo van de Tonda vind ik niet mooi en de wijzers eigenlijk ook niet.
De Moritz Grossmann vind ik het mooiste.

1 like

Wow! De Hermès wint wat mij betreft. Puur vanwege de schitterende dial. :ok_hand:

De eerste. Tijdloos op eoa manier.
Mooi hoor :ok_hand:

De Parmigiani, geen twijfel mogelijk. De Hermès vind ik een beetje te gekunsteld, vooral met die “H-tjes” op het uurwerk.

Heel anders dan wat we hier meestal tegenkomen en daarom juist extra leuk!
De eerste (de Hermes) vind ik het mooiste van de twee. Inderdaad hele mooie wijzerplaat. En micro-rotor! Wat gaaf, niet eerder gezien.
Die tweede vind ik de wijzers een beetje lomp in vergelijking met het horloge.

Mooi hoe de meningen kunnen verschillen. Wat mij betreft absoluut de Hermes, wat een mooie wijzerplaat heeft ie zeg.

Er staat Parmigiani op, dus dan weet je het wel :stuck_out_tongue:

Dat mag wel ook voor 40k adviesprijs.

1 like