Wat vinden jullie van deze Fossil ('Moonphase')

Ben nog op zoek naar een aantal verschillende type horloges. Waaronder een met ‘Moonphase’ Nu zal dit wel niet echt zijn zoals bijvoorbeeld een FC van pakweg tegen de €3000 aan (Manufacture slimline moonphase)

Het gaat om deze

http://s7d7.fossil.com/is/image/FossilPartners/ME3027_main?$fossilResponsive_pdpdetail$

Deze dus. :wink:

Zolang hij niet stuk gaat is het een prima horloge. Fossil maakt aardige horloges van redelijke kwaliteit. Maar omdat het uurwerk chinees is zal een service beurtje misschien lastig worden.

Ja ik kreeg t zo niet voor elkaar… Alleen t plaatje.

En had idd begrepen dat er in ieder geval geen Zwitsers uurwerk in zat. Is ook niet echt te doen voor die prijs lijkt mij

Even buiten de kwaliteit om, wat een lelijk kreng om te zien!

Daddel.

1 like

ik dacht ook meteen … Bah … :wink:

Suggesties tot ongeveer deze prijs (+/- €250) voor een leuke moonphase zijn welkom

Wat niet ‘bah’ is volgens jullie.

Laat de suggesties maar binnenkomen :slight_smile:

Niemand een suggestie? :slight_smile:

Ik ken de specs niet, en soms staan ze ook verkeerd op webshops, maar check wel of het een echte moonphase is. Vaak wordt day/night indicator ook als moonphase beschreven. Dan zie je alleen de maan, terwijl er tegenover een zonnetje staat. Aan de andere kant, wordt zo een maan meestal banaanvormig neergezet. Dus vermoed dat dit best een echte kan zijn.

Alternatieven heb ik niet. Was niet zo into the moonphase en weet niet zoveel modellen. Heb er pas sinds kort 1.
Ik kan me de WUS moonphase herinneren die relatief goedkoop beschikbaar was. Ook met een Chinees uurwerkje.

Die opmerking over een day/night indicator is heel terecht. In de stuntsector word dat te vaak aangeduid met moonphase. Ik vind een mooie moonphase wel mooi, maar lang niet iedere. Daarom heb ik er ook maar een (meer).