Wat vinden jullie van deze redial?

Is deze redial (restauratie van de wijzerplaat) goed uitgevoerd en wat zou je maximaal voor deze Omega Seamaster Calendar 2849 Cal 505 uit 1959 uitgeven? Hij is ook geserviced.

1 like

Ik vind het niet zo mooi. Er lijkt te weinig inkt aan de cliché te hebben gezeten en de verticale crosshair is over het Omega teken gedrukt.

1 like

Ik heb ze slechter gezien maar de waarde van een redial is voor mij standaard gelijk aan €0.

4 likes

gewoon een originele

3 likes

Zo’n bak schimmel is absoluut niet ieders kopje thee. Hoewel ik ook een fan ben van origineel zou ik voor zo’n verweerd ding ook geen cent uitgeven. :thinking:

8 likes

gelukkig smaken verschillen

1 like

Die verticale streep onder het Omega logo zou mij écht irriteren!

Voordeel is wel dat het horloge zo erg “nieuw” oogt als je daarvan houdt/mooi vindt!
(Zo’n gespikkelde wijzerplaat vind ik overigens óók niet mooi)

De prijs is wel een lastige vraag; wat is de vraagprijs?

1 like

Uiteraard, er zijn ook genoeg fan’s van een laag patina. :+1:

Maar als de topicstarter een redial overweegt aan te schaffen denk ik niet dat hij in de markt is voor zo’n zwaar verweerde wijzerplaat. :sunglasses:

3 likes

klopt

2 likes

Redials zijn altijd een ingewikkelde discussie, de verzamelwaarde is nihil maar als je gewoon een leuk vintage horloge wilt hebben en niet al te kritisch bent dan is het nog steeds een hele leuke aanwinst.

2 likes

Hangt ook af van het merk en de prijsklasse. Ik heb het idee dat er bij Vintage Omega uit de jaren 50-60 altijd vreselijk krampachtig over gedaan wordt. Een mooie 40’s chrono met een redial is een veel minder groot probleem. :thinking:

1 like

Een redial gaat nog wel, redail vind ik veel erger :wink:

3 likes

Volmondig eens;
Ik weet dat oude Omega dials niet altijd ‘perfect’ opgemaakt zijn; maar als dit een originele is, zou ik er ook geen cent aan uit geven. Aan die uitlijning door een dronken Zwitser zou ik me mateloos ergeren :roll_eyes:

(NB mocht het een familiestuk zijn, dan geldt alle bovenstaande vanzelfsprekend niet :wink:)

1 like

Iets irriteert je. Je ergert je er vervolgens aan. :slight_smile: Niet dat ik wil suggereren dat het een ergernis of irritatie is, hoor.

Maarreh… Wat die redial betreft, @Mr.Rotterdam, hoe ziet het uurwerk er uit, is de kast scherp zoals hij hoort of is dit veel ronder dan de originele fabrieksstaat? Ik zou die crosshair onder dat logo door ook lichtjes ergerlijk vinden, maar toch veel minder ergerlijk dan die bak schimmel die later de revu passeert.

Wat is de vraagprijs?

2 likes

Geen idee waar je het over hebt? :stuck_out_tongue:

2 likes

:rofl: Ook een soort van redial: Post ziet er weer als nieuw uit. :+1:

2 likes

Is dit trouwens een bestaande wijzerplaat configuratie? Als ik google op de ref zie ik er geen namelijk. Zonder crosshair:

2 likes

Een bepaald model/referentie kan met verschillende wijzerplaten geleverd zijn.

1 like

Ja dat snap ik. Maar de versie van TS heb ik zo snel nog niet gezien überhaupt.

1 like

heb nog wel een originele originele 30 uit 1962 smetteloos

3 likes