Wat vinden jullie van deze seiko?

Jongens ik ben erg benieuwd naar jullie mening over dit horloge en tevens ben ik benieuwd of iemand van jullie hem al heeft .
bert

Yep, die hebben we alhier:

Type aanduiding is SBBN007 ofwel 7C46-7010

Geweldig ding, flink aan de maat, alhoewel ie mijns inziens groter lijkt dan dat ie in werkelijkheid is/draagt. Behoorlijk bol glas, wat nogal wat reflecties heeft, onderwater heb ik daar geen last van :D:D

Overigens is dat wel een quartz, maar wel een van de betere…levensduur van de batterij is 5 jaar. Wanneer ie vervangen moet worden staat netjes op de achterkant vermeld. De eerste vervanging is trouwens gratis, daarvoor zit een coupon in het boekje. De mijne loopt vanaf ik hem heb (maand of 6/7) ruim binnen de 10 seconden.

Net als de meeste Seiko’s is het geen onderdeel van de Nederlandse collectie, dus zul je hem on-line via Seiya, Higuchi-inc., of chronograph.com moeten bestellen.

Vaak word de bezel insert vervangen voor een zwarte.

Ze zijn er overigens ook nog in een zwarte (composiet ?) en een goudkleurige (titanium ceramide?) uitvoering met iets meer diepgang, uurwerk is hetzelfde, prijs is factor 3 tot 4

http://www.makedostudio.com/watches/seiko-divers/gallery/album25/cafe_prospex_02?full=1

Bovenstaande link met een zij-aanzicht. Vind hem een beetje overdone! Maar toch.

grr

Dank je voor de info Lucien. Ik ben aan het onderhandelen met de mannenvan superchrono en krijg waarschijnlijk iets van de prijs af. Die zwarte is overigens ook prachtig met titanium en keramiek, maar dat wordt me iets te projzig.

Dat robuuste van deze klok bevalt me ,volgens mij is ie niet stuk te krijgen

Zijn voorloper hebben we hier ook:

Yaffle

390 op ebay… Met rubber, dat wel.

319 bij Higuchi,komt er nog wel wat tax bij

Ik ben niet weg van Seiko en ik heb nog nooit een Seiko gehad,
maar deze lijkt sprekend op het merk Tudor (van Rolex) die de modellen zowat hetzelfde maakt.
het leuke aan dit horloge vind ik het wieltje aan de zijkant wat lijkt op een heliumventiel

Ik vrees dat je één van beide horloges nog nooit in het echt hebt gezien, want dit is echt een wereld van verschil. Uit deze Seiko kun je wel drie Tudors halen :smiley:

Ruud

Is een quarts (sawtooth), duidelijk afgekeken door Seiko :wink:

Volgens mij heb ik gisteren zo’n klok bij de Bon Marché in Parijs zien liggen. Of eentje die er heel veel op leek. Ik zelf vind het niets, maar wie ben ik?

Ze hebben daar overigens veel keus, en niet alleen uit de mode(plak)merken. Ik had nog nooit horloges van over de 10k€ in een warenhuis zien liggen (JLC) …

De Premier Kinetic Perpetual Calendar hadden ze ook in 3 uitvoeringen, w.o. die v.d. poster. Ik had geen tijd de rayon juffrouw te vragen of ik 'm mocht vasthouden, maar in de vitrinekast ziet 'ie er toch minder mooi uit als op de poster. Het heeft toch iets machinaals

Ook een mooi dingetje robbie

Deze kleur vind ik wat meer spreken.

Ik vind m wat opzichtig eerlijk gezegd

Lucien Schreef:

Yep, die hebben we alhier:

Type aanduiding is SBBN007 ofwel 7C46-7010

http://i43.photobucket.com/albums/e374/Watchlunati
c/ea28ed44.jpg

http://i43.photobucket.com/albums/e374/Watchlunati
c/536b95a1.jpg

Geweldig ding, flink aan de maat, alhoewel ie
mijns inziens groter lijkt dan dat ie in
werkelijkheid is/draagt. Behoorlijk bol glas, wat
nogal wat reflecties heeft, onderwater heb ik daar
geen last van :D:D

Overigens is dat wel een quartz, maar wel een van
de betere…levensduur van de batterij is 5 jaar.
Wanneer ie vervangen moet worden staat netjes op
de achterkant vermeld. De eerste vervanging is
trouwens gratis, daarvoor zit een coupon in het
boekje. De mijne loopt vanaf ik hem heb (maand of
6/7) ruim binnen de 10 seconden.

Net als de meeste Seiko’s is het geen onderdeel
van de Nederlandse collectie, dus zul je hem
on-line via Seiya, Higuchi-inc., of
chronograph.com moeten bestellen.

Vaak word de bezel insert vervangen voor een
zwarte.

Ze zijn er overigens ook nog in een zwarte
(composiet ?) en een goudkleurige (titanium
ceramide?) uitvoering met iets meer diepgang,
uurwerk is hetzelfde, prijs is factor 3 tot 4

Heb de mijne ook binnen (2 stuks).
Compleet met doos,stalen band,rubberen band,gebruiksaanwijzing.
Echt een geweldige klok.
Binnenkort foto`s.

Wat mij betreft een van mijn favorieten.

Haha, ruk zoekfunctie!!

7 jaar, hier ligt me een partijtje stof op…

Kwarts of niet, het is een mooi horloge. Lekker robuust.