Wat Vinden jullie van deze Seiko's

hallo mensen wat vinden jullie van deze horloges?
Ik heb er eindelijk gevonden die ook nog eens bij mij in de buurt te koop zijn, en met dank aan mensen hier heb ik gevonden welke horloges het zijn.


Referentienummer: SNAB71P1
Sekse: Heren
Soort horloge: Chronograaf
Uurwerk: techniek Quartz
Functies: Alarm/Stopwatch/Tweede tijd
W.R. Tot: 100 meter »
Kast: Staal
Band: Leer
Soort glas: Hardlex mineraal glas
Dag/Datum: Datum
Kastvorm: Rond
Kleurwijzerplaat: Wit
Prijs: € 320,00

en deze

Referentienummer: SNAB67P1
Sekse: Heren
Soort: horloge Chronograaf
Uurwerk techniek: Quartz
Functies: Alarm/Stopwatch/Tweede tijd
W.R. Tot 100 meter »
Kast: Staal
Band: Staal
Soort glas: Hardlex mineraal glas
Dag/Datum: Datum
Kastvorm: Rond
Kleurwijzerplaat: Zwart
Prijs: € 365,00

alleen dat quartz is jammer, maar niks aan te doen, verder hebben ze er geen. Zaterdag ga ik nog even in dordrecht kijken. maar als daar niks te vinden is, ga ik miss wel voor 1 van deze

verder heb ik nog een vraag, is het mogelijk om een lerenbandje te vervangen voor een metalen band (voor als ik na verloop van tijd dat toch leuker vindt).

Mijn beste,

Ik vind de wijzerplaat van deze ‘Seiko’ nogal aan de drukke kant.
Voorts vind ik de drukknop rechtsboven nogal aanwezig.

En zoals de beide horloges al laten zien worden ze geleverd met een stalen of lederen band.
Dus dan moet het na verloop van tijd toch mogelijk zijn om van band te verwisselen. Ga anders gewoon even vragen in de winkel welke je op het oog hebt.
Succes. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Die eerste heb je al voor 199 euro inclusief verzending. http://cgi.ebay.nl/SEIKO-FLIEGER-CHRONOGRAPH-SNAB71P1-UVP-329-EURO_W0QQitemZ350046013373QQihZ022QQcategoryZ55194QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247

En die tweede is hier te vinden. http://cgi.ebay.nl/SEIKO-Ultimate-Flight-Master-Chr-Alarm-watch-SNAB67P1_W0QQitemZ150236608703QQihZ005QQcategoryZ31387QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em122
Leuke klokken hoor. Ik zou alleen met de huidige dollar sterk overwegen om ze in het buitenland aan te schaffen.

Heel mooi, maar zoals anderen al aangaven…Helaas quartz.

Jij loopt ermee om je pols :smiley:

robbie409 Schreef:

Jij loopt ermee om je pols :smiley:

Huh? bedoel je mij daarmee?

Nee, ik reageer op Peter… Een reactie op jou gaat een niveau verder in de topic. (net als deze.
Alles op niveau 1 is een reactie op de openingspost.

Ok duidelijk!

:smiley:

Peter Verhoeven Schreef:

…alleen dat quartz is jammer…

Peter: als je een horloge wil hebben dat echt naar je zin is en quartz voor jou een geval van “jammer” is, begin er dan niet aan en zoek verder tot je iets tegenkomt dat wèl aan je smaak tegemoet komt.
Ikzelf vind het overigens iedere keer wel weer jammer dat mensen (ook hier) quartz maar “jammer” vinden: er zijn hele mooie en uiterst betrouwbare en goed gemaakte quartsklokken van een kwaliteit waar menig mechanisch horloge niet aan kan tippen. Laten we dat toch niet vergeten.

Succes verder met je besluitvormingstraject.

Mijn persoonlijke mening over beide horloges is (en dat is al eerder genoemd) dat ik de wijzerplaten erg druk vind, maar dat is een kwestie van smaak. Zelf zou ik voor een iets rustiger model kiezen, immers met de meeste informatie op de wijzerplaat doe je toch niets.
Ook in Seiko modellen kan je hier te kust en te keur modellen tegen dezelfde prijs of goedkoper vinden.

Wat betreft Quartz het volgende: Echte horlogefreaks (en er zijn er heel wat op dit Forum) zweren bij mechanische uurwerken vanwege de techniek en vinden quartz een stuk minder vanwege allerlei elektronica e.d.
Nadeel van Quartz is dat je batterijen moet vervangen, voordeel is dat ze behoorlijk nauwkeurig zijn. Een afwijking van 10 tot 20 seconden per maand kom je bij veel Seiko’s tegen.
Je kunt ook nog een soort tussenvorm nemen en dat is dan bijv. de Kinetic. Hiervan zijn ook prachtige modellen verkrijgbaar. Overigens wel weer iets duurder.

Maar zoals is aangegeven het is jouw keuze, jij moet het dragen en jij moet er happy mee zijn.

Ik wens je veel succes in je keuze en we zien de foto’s t.z.t. wel verschijnen.

met groet

Ed