Wat vinden jullie van deze?

Hallo allemaal, ik ben van plan binnenkort deze Parnis te bestellen. Wat is jullie mening over dit model, wat zijn de ervaringen met Parnis en dan bedoel ik de looks and feels en de prijs/kwaliteitverhouding.

Groeten,
René

Ik heb er geen ervaringen mee.
Wel vind ik dit een aparte flieger, als de datum weggelaten was had ik hem mooier gevonden!

Aangezien je het vraagt… ik vind hem niet zo mooi… eigenlijk erg lelijk; sorry.

Als jij hem mooi vind; kopen en lekker dragen.

Met de prijs/kwaliteit van een Parnis zit het over het algemeen wel goed. Al zou ik wel rekening houden met een bandenwissel. Met deze heb ik geen ervaring, voor mij is 47mm te groot. Persoonlijk vind ik het model dat je laat zien bepaald geen schoonheid. Zal ook wel lastig door te verkopen zijn als hem weg wilt doen.

Maar gewoon lekker kopen wat je zelf mooi lijkt. Daar gaat het om.

Ik vind de kleuren mooi, en de cijfers. Alleen de datum zou weg moeten inderdaad. En ik vind het altijd zonde als ze cijfers half weergeven met een subdial erover (de 3 en 4). En hij is te groot voor mij. Maar zeker niet lelijk:D

omdat je het vraagt…>X
Ik kan eerlijkgezegd geen eenheid in het ontwerp ontdekken.
Een kleurtje vind ik best leuk, maar kies dan verder voor of een strakke flieger of voor een TW-steel/U-boat achtig ontwerp. Niet een mix van van alles.

Succes met je keuze.

Mijn beste,

Ik vind deze Parnis wel wat aan de (te) grote maat. Doch het horloge ‘an sich’ vind ik geslaagd.
Dit mede bepaalt door de blauwe kleur nuances van de wijzerplaat. En ook de datum vind ik niet storend.

Succes met de uiteindelijke keus!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik zou deze overslaan…niet zo mooi…en dan druk ik me nog voorzichtig uit :+

Leuke klok. Maar niet voor elke dag, dan gaat ie denk ik erg snel vervelen. Prijs/kwaliteit is best voor elkaar, en bovendien is de prijs niet zo hoog dat je je er een hele grote buil aan kunt vallen als je hem weer kwijt wilt.

Ik zou zeggen, doen.

Vind hem wel leuk en zeker voor dat geld…

Kopuh jonguh…

Mooie klok op zich, met de kwaliteit van Parnis zit 't ook wel goed, alleen dat blauw doet het voor mij niet…

Dank tot nu toe voor jullie eerlijke reacties. Ik zal jullie de achtergrond van mijn verzoek geven.Ik ga 25 maart naar Baselworld en loop dan vanuit de Messe naar een horlogerie, waar ik vorig voorjaar een prachtige Zeno heb gekocht. Eigenlijk wil ik een Zeno Pilot, en tsja, laat ik me ook wat leiden door de algemene indrukken van de gewaardeerde forummers. Parnis kwam in het geheel niet bij me op toitdat ik een draadje zag van Dreski, die zijn Parnis aan ons wereldkundig maakte. Ik vind de prijs zo laag en het horloge zo mooi dat een verzoek tot meningen over Parnis en dit model aan het forum mij leerzaam leek. Ik zie de komende gewaardeerde reacties, (geen acquisitie meer via een PB aub) wel tegemoet.

Ik heb een paar Parnis horloges en die zijn prima, dit model spreekt mij niet zo aan maar dat is natuurlijk persoonlijk, maar volgens mij kan je ze goedkoper bestellen en wel bij Mabushi google maar even dat scheelt al gauw 30 dollar

mvg
Lex

Ik vind hem wel aardig.
47mm is voor mij wat te groot maar ik heb dan ook vrij kleine polsen. Waar ik met alleen aan zou gaan ergeren is de ‘10’ en ‘11’…deze lijken me vrij dicht op elkaar te staan.

Afgezien daarvan, leuk voor erbij!

Succes met je keuze

Even afgezien van de maat (47 mm vind ik te over het algemeen te groot, maar ik weet niet hoe dik je polsen zijn):

plus

• mooie kast, wijzerplaat en kleurstelling

min

• bruin leer past hier niet bij (wel als er blauw stiksel in had gezeten) - een zwarte band of anders een zwart/blauwe nato.
  • datum is niet mooi (helemaal weg of in de kleur van de wijzerplaat met blauwe cijfers)
  • subdial hakt de 3 en de 4 af

eindoordeel
De minpunten wegen m.i. niet op tegen het ontwerp. Als ze een ander model in deze kleurstelling zouden hebben waarbij de minpunten niet voorkomen (de laatste 2, de band is natuurlijk makkelijk te vervangen) zou ik gelijk ja zeggen. Nu niet.

Maar: wie betaalt, bepaalt… dus als jij 'm mooi vindt: KOPEN

Die powerreserve indicatie doet vermoeden dat er een 7-daags werk in de kast zit. Op de blauwe markeringen na een beetje een IWC Big Pilot wannabe. Natuurlijk is smaak persoonlijk.

Parnis is prima. Ik zou idd eens kijken op http://manbushijie.com
Ik denk dat in dit horloge eens Seagull ST25 variant zit, en die rotors zijn luidruchtig. Had dit van de week ook al in een topic gezegt, daar moet even aan wennen.